Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta styre känns ju igen... Från ett annat märke som börjar på R slutar på XOmegas kund- och försäljningsfilosofi...?
Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.
De strävar säkerligen efter att bli ett exakt lika lyxigt märke. De nya coaxial verken är ju ett steg i den riktningen med.Omega verkar anamma Rolexfasoner tyvärr.
Trodde inte butikspersonal sa sådant rakt ut, utan att det i vissa fall kanske snarare mer eller mindre var underförstått. Men väldigt osmakligt eller vad man nu ska kalla det. Du är kund och vill köpa en viss klocka men ska bli påprackad annat för att köpa det du verkligen vill ha...Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?
Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.
Länken ser grymt bra ut.
De strävar säkerligen efter att bli ett exakt lika lyxigt märke. De nya coaxial verken är ju ett steg i den riktningen med.
Jag gillar Omega för toolighet. Kommer hålla fast i 1861 tills jag är glad latbrukspensionär
Trodde inte butikspersonal sa sådant rakt ut, utan att det i vissa fall kanske snarare mer eller mindre var underförstått. Men väldigt osmakligt eller vad man nu ska kalla det. Du är kund och vill köpa en viss klocka men ska bli påprackad annat för att köpa det du verkligen vill ha...
Länken ser grymt bra ut.
Jag ångrar att jag inte valde en helborstad.
Vill man ha en viss modell och har pengarna då ska man liksom få köpa klockanTrodde inte butikspersonal sa sådant rakt ut, utan att det i vissa fall kanske snarare mer eller mindre var underförstått. Men väldigt osmakligt eller vad man nu ska kalla det. Du är kund och vill köpa en viss klocka men ska bli påprackad annat för att köpa det du verkligen vill ha...
Du har nog förvisso en poäng men själv har jag åtminstone inte varit med om att säljare sagt att för att köpa x måste du först köpa y och har köpt attraktiva modeller hos ad. Hursomhelst tråkigt utveckling som beskrivs ovan.Preach! När jag blev intresserad av klockor 2017 så kunde man köpa en ny speedy för lite mer än en månadslön. Nu är det snarare flera månadslöner och det är riktigt tråkigt att omega vandrar bort att vara en finklocka som den stora massan har råd att köpa utan att panta kroppsdelar.
Detta har varit kutym i Rolex världen under flera år tyvärr. Ekonomgissar på att omega kommer att få vända om då märket inte har samma dragningskraft eller styrka som kornetten.
Dagens reflektion Nä speedy pro hesalite ska vara en toolklocka och den ska inte kosta skjortan punkt slut. Dags att hämta balar.
Grattis!!Fick samtalet idag om att jag kan köpa en Snoopy klocka. Som man väntat! Har någon en erfarenhet om att byta bandet till metall och vad det eventuellt kan kosta? Då tänker jag om man köper av Omega direkt i en butik. Eller har någon en rekommendation på andra armband?
Till den underbara klockan borde du sikta på det tidigare länkade armbandet, det var ju inte helt gratis, men det är ju inte klockan i sig heller. Ha en bra lördagskväll.Fick samtalet idag om att jag kan köpa en Snoopy klocka. Som man väntat! Har någon en erfarenhet om att byta bandet till metall och vad det eventuellt kan kosta? Då tänker jag om man köper av Omega direkt i en butik. Eller har någon en rekommendation på andra armband?
Det är inte Omegas "egna" butik. Det är Watches of Switzerland som har butiken och väljer att driva den som "mono brand store" med just Omega som enda märke. Policyn är alltså WoS och inte nödvändigtvis Omegas.Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?
Grattis! Fantastisk klocka Länken med med lite PCL från senaste safirmackan känns helt rätt på Silver Soopy (armen är min men inte klockan ifall någon undrar)Fick samtalet idag om att jag kan köpa en Snoopy klocka. Som man väntat! Har någon en erfarenhet om att byta bandet till metall och vad det eventuellt kan kosta? Då tänker jag om man köper av Omega direkt i en butik. Eller har någon en rekommendation på andra armband?
Jäklar vad snygg klocka! Kanske en dum fråga men är länken denna - https://www.eriksonurhandel.se/omeg...a-speedmaster-professional-moonwatch-002.html ?Grattis! Fantastisk klocka Länken med med lite PCL från senaste safirmackan känns helt rätt på Silver Soopy (armen är min men inte klockan ifall någon undrar)
Ja, det är exakt den länken med ”polerade mellanbitar”. Du har ett val med att välja en helt borstad sådan (den som är till hesalit-versionen) men denna tycker jag nog känns mer rätt på Snoopy.Jäklar vad snygg klocka! Kanske en dum fråga men är länken denna - https://www.eriksonurhandel.se/omeg...a-speedmaster-professional-moonwatch-002.html ?
Osmakligt av biträdet att säga det rakt ut. Någonstans är det väl lite underförstått men att bli tvingad att köpa en annan klocka för att köpa det man verkligen vill ha är Rolex-fasoner.Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?
Prata med valfri Omega AD (t ex Erikson), dom tar hem vad du vill ha. Priset borde vara exakt samma på dessa två.Jag har lyckats få vantarna på en Snoopy och vill byta bandet. Som jag förstått det finns det två varianter:
- 020Z017488 (borstad)
- 020Z017493 (polerad)
Den polerade varianten finns att köpa hos Erikson Ur Handel (https://www.eriksonurhandel.se/omeg...a-speedmaster-professional-moonwatch-002.html).
Har någon däremot koll på hur man får tag på den borstade varianten? Är det enbart butik? Hittar nämligen inte så mycket på nätet. Lutar nog åt att den borstade varianten ser bättre ut.