• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chattras

Cartier
Jag har en liten frÄga till er Seiko-fantaster :). Jag ska en svÀng till Japan i Januari och kommer ha 1 1/2 dag över till lite turistande och shopping. Det jag undrar Àr om GS Àr vanligare i Japan eller sÀljs det bara i speciella GS-butiker?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en liten frÄga till er Seiko-fantaster :). Jag ska en svÀng till Japan i Januari och kommer ha 1 1/2 dag över till lite turistande och shopping. Det jag undrar Àr om GS Àr vanligare i Japan eller sÀljs det bara i speciella GS-butiker?
Bara hos ADs men det finns ett gÀng. Kolla Grand-SEIKO.com , dÀr listas alla ADs.
 

Parmesan

Breitling
Hej!
Hittade min gamla beater i en byrÄlÄda och tÀnkte att nÄgon kanske vill ha klockan istÀllet för att jag slÀnger den.
Glaset Àr sprucket och bitar har ramlat ned pÄ tavlan och kilat fast sig under visarna, sÄ klockan har stannat, gÄr inte att stÀlla tiden heller. Batteriet Àr dock inte urladdat. GÄr att plocka ur visarna och anvÀnda till nÄgon modd kanske? LÀnken gÄr sÀkert att anvÀnda till nÄgot kul med! skicka ett PM sÄ skickar jag mot fraktkostnaden.
Ref: SNN235

2015-12-07 23.34.51.jpg
VÀl mött!
 

Vince

Omega
image.jpeg
image.jpeg

Jag ber om ursĂ€kt för spammandet men jag kan fan inte lĂ„ta bli. Är mĂ€kta imponerad av denna klocka. Tavlan Ă€r verkligen helt magisk.

Har svÄrt att se hur GS skulle kunna toppa denna med en mekanisk kronograf faktiskt. Det skulle vÀl vara om den Àr tunnare i sÄ fall men det tvivlar jag pÄ att de skulle lyckas med i och med att de borde bygga vidare pÄ detta urverk vilket borde innebÀra samma tjocklek pÄ boetten. Eller tror ni de skulle jobba vidare pÄ 6S-basen?

Hur som helst, om GS slÀpper en pandakronograf pÄ 42mm i titan sÄ Àr jag game, förutsatt att den brÀcker denna vilket jag inte tror Àr möjligt.
Fina bilder.. riktigt hÀftig klocka..förstÄr att du Àr grymt nöjd:eek:
 

SLA017

Panerai
Riktigt ful snygg. Inte alls min typ av klocka men som sagt riktigt snygg. Har redan 2.5 Seikos pÄ vÀg in sÄ jag mÄste hÄlla mig borta frÄn denna :)

Fast det hade varit trevligt att gÄ om man hade haft vÀgarna förbi.

seiko.PNG
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt ful snygg. Inte alls min typ av klocka men som sagt riktigt snygg. Har redan 2.5 Seikos pÄ vÀg in sÄ jag mÄste hÄlla mig borta frÄn denna :)

seiko.PNG
Du vet vad det Àr för klocka va? :)
Kul, detta innebÀr att GS slÀpper fler modeller med historisk anknytning. Man kan vÀl ana att det kommer vara nÄgon/nÄgra nya kvartsklockor. :)

Vart Àr bilden frÄn?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
MÀrkligt att de inte bara gör kopior av pÄsarna. "Original SEIKO product" pÄ fake-pÄsarna lÀr ju rÀknas som varumÀrkesintrÄng och piratkopiering alla dagar i veckan oavsett fÀrg pÄ pÄsen
SÄklart. Sök efter inlÀgg pÄ ebay, i princip alla fakeintyg kommer i de blÄa pÄsarna.
 

Case

Panerai
Senaste tillskottet, införskaffat pÄ lunchen :)

Seiko 7a38-705a. VÀrldens första analoga kvartkronograf i en fantastiskt retro Sci-Fi-toolig design inspirerad av samtida Guigiaro-modeller. Hyfsat skick för Äldern. Enda större kosmetiska felet Àr en spricka i bezelinlÀgget.

image.jpeg


SpÄrningen pÄ bezeln Àr sÄ The Emperor Strikes Back och Aliens :)
 
Hejsan! TÀnkte ge mig pÄ att rengöra och smörja upp bezeln pÄ min skx, tycker den Àr lite vÀl seg.

AngÄende rengöring, Àr det bara försöka ta en tandborste eller nagelborste tillsammans med varmt vatten?
Har Àven en burk litiumfett som borde vara lÀmpligt att smörja packningen med.

Vad tror panelen?
 

MĂ„berg

Panerai
En annan Seiko man Ă€r lite sugen pĂ„ att nĂ„gon gĂ„ng Ă€ga Ă€r ju en klassisk "Arnie", fĂ„r bli ett senare projekt dock. Är det nĂ„gon hĂ€r som har nĂ„gon erfarenhet av dessa?
 

mÄnljus

Panerai
NÄgon som har erfarenhet av att bestÀlla frÄn Monsterwatches? Mailade en bestÀllning till Rob i fredags och en pÄminnelse i morse men har inte fÄtt nÄgot svar frÄn honom Àn. Brukar han vara seg pÄ att svara eller?
 

Sorubim

Audemars
En annan Seiko man Ă€r lite sugen pĂ„ att nĂ„gon gĂ„ng Ă€ga Ă€r ju en klassisk "Arnie", fĂ„r bli ett senare projekt dock. Är det nĂ„gon hĂ€r som har nĂ„gon erfarenhet av dessa?
Jag har inte Àgt nÄn men har varit sugen pÄ en lÀnge. Man sÄg nÄgon enstaka dÄ och dÄ, hÀr och pÄ grannforumet för nÄgra Är sedan. Det kÀnns som att det var vÀldigt lÀnge sedan nu. Tycker att modellen Àr stentuff. Jag har för mig att jag sett (minst?) tvÄ olika varianter ocksÄ, med digitaldisplayen upptill vs nedtill pÄ tavlan.
 

MĂ„berg

Panerai
Jag har inte Àgt nÄn men har varit sugen pÄ en lÀnge. Man sÄg nÄgon enstaka dÄ och dÄ, hÀr och pÄ grannforumet för nÄgra Är sedan. Det kÀnns som att det var vÀldigt lÀnge sedan nu. Tycker att modellen Àr stentuff. Jag har för mig att jag sett (minst?) tvÄ olika varianter ocksÄ, med digitaldisplayen upptill vs nedtill pÄ tavlan.

Ja jag har ocksĂ„ för mig att det fanns tvĂ„ varianter pĂ„ displayen. Är vĂ€l den med den i ovankant som Ă€r den "riktiga" Arnie?
 

plattfot

Rolex
Fick min bekants wjean(?)oyster och monterade den pÄ kvartsdykaren. Gillar lÀnk till denna boett men den den kÀnns kanske vÀl modern... Skall testköra ett par dagar för att se om gummit Äker pÄ igen.
20151208_180803.jpg


Han vaskade Àven och skickade med klockan som satt pÄ lÀnken. En fyra Är gammal SKX med riktigt usel gÄng. Skall testa serva den över julledigheten.
 

Bilagor

  • 20151208_180903.jpg
    20151208_180903.jpg
    194.9 KB · Visningar: 39

Brunleif

Panerai
RÄkade av misstag köpa "fel" Seahorse.
Bilden var dÄlig, sÀljaren var sÄ att sÀga svÄr att kommunicera med, priset var dÀremot riktigt bra.
SÄ nu Àger jag av misstag en vÀldigt liten Seahorse, ser ut som den Àr avsedd för damer alternativt barn.
Till frÄgan, jag hittar ingen info om den över huvud taget. Trodde dock bara att sjöhÀsten fanns som automat, denna Àr dock manuell.
Bak pÄ klockan kan utlÀsas - 66-7991 och vad jag antar Àr serienummer 780061-8
Bredvid 6an stÄr det 7120T

Ps. nÄgon som vet vad ett glasbyte kostar pÄ den hÀr modellen? Den har tyvÀrr mÄnga repor och en spricka som sÀljaren glömde nÀmna :)
 
Senast Àndrad:
Topp