• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HallÄ allesammans!
TyvÀrr ingen vidare bild detta, men hur ser det ut med denna 6309a? Fullt med aftermarket-grejer?
s-l1600.jpg
Kass bild men allt ser ut att vara AM, sÄledes en helt ointressant klocka.
 

d@ke

Cartier
Coola? Vad heter modellerna? Den lÀngst till vÀnster ser ju fin ut. Hur hÄller sig kinetictekniken över Ären?
DSCN0935.JPG

frÄn vÀnster till höger: SHF047 Pepsi, SHF045 med blÄ tavla frÄn nÄgon SKJ, helblÄ SKJ031 och den svarta SMY001. Fler pÄ G....
...och, jo grejerna hÄller och lÀtta att underhÄlla dÄ mÄnga delar Àr samma i serien 5M23 - 5M43 - 5M63.
 
Senast Àndrad:

NewMexico

Omega
DSCN0935.JPG

frÄn vÀnster till höger: SHF047 Pepsi, SHF045 med blÄ tavla frÄn nÄgon SKJ, helblÄ SKJ031 och den svarta SMY001. Fler pÄ G....
...och, jo grejerna hÄller och lÀtta att underhÄlla dÄ mÄnga delar Àr samma i serien 5M23 - 5M43 - 5M63.
Obskyra filurer det dÀr, inga trÀffar pÄ eBay. Bra storlek dÀr pÄ 42
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Har nÄgon handlat frÄn watchhubs traderabutik? Titanesque Àr anvÀndarnamnet. StÄr pÄ tradera att det finns 6st SARB017 inne, men pÄ watchhubs.com sÄ Àr den out of stock. Vill inte bestÀlla och sedan vÀnta 2mÄnader pÄ att klockan ska komma in.
 

Kanagawa

Omega
DSC_0053.JPG
Vill bara passa pÄ att tacka alla Er i seikotrÄden för bilder och recensioner! Har sjÀlv tokfastnat för Seiko. Mottog denna idag. VÀntar spÀnt pÄ en Sumo imorgon!
Även jag tackar vill tacka alla, bĂ„de i denna trĂ„d men framförallt hela jĂ€vla forumet! Dels ger ni oss nybörjare en massa inspiration, men framförallt OVÄRDELIG info!
Denna landade igĂ„r, nu finns det vĂ€l ingen Ă„tervĂ€ndo? ïżŒ
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Har mailat flera ggr pÄ bÄde hemsida och via tradera men fÄr inget svar. Brukar dom vara snabba med svar? En vecka sen första mailet.
DSC_0053.JPG

Även jag tackar vill tacka alla, bĂ„de i denna trĂ„d men framförallt hela jĂ€vla forumet! Dels ger ni oss nybörjare en massa inspiration, men framförallt OVÄRDELIG info!
Denna landade igĂ„r, nu finns det vĂ€l ingen Ă„tervĂ€ndo? ïżŒ
Var köpte du den ifrĂ„n? Är ju den jag Ă€r ute efter! :)
 

Rixard

Cartier
Har nÄgon handlat frÄn watchhubs traderabutik? Titanesque Àr anvÀndarnamnet. StÄr pÄ tradera att det finns 6st SARB017 inne, men pÄ watchhubs.com sÄ Àr den out of stock. Vill inte bestÀlla och sedan vÀnta 2mÄnader pÄ att klockan ska komma in.
Skulle inte rekommendera titanesque. Senast jag bestÀllde dÀrigenom sÄ fick jag inte svar pÄ mail och det tog tvÄ mÄnader för dem att skicka en klocka som skulle finnas i lager... Varning.
 

Kanagawa

Omega
Har mailat flera ggr pÄ bÄde hemsida och via tradera men fÄr inget svar. Brukar dom vara snabba med svar? En vecka sen första mailet.

Var köpte du den ifrĂ„n? Är ju den jag Ă€r ute efter! :)
FrĂ„n Seiya (http://www.seiyajapan.com/). Är nog en av de populĂ€raste Ă„terförsĂ€ljarna av Japan-limiterade Seikos. Fick hem min 4 dagar efter bestĂ€llning. Kom ihĂ„g att tullen ska ha sitt. I mitt fall 650:- har jag för mig.
 

mchamoun

Cartier
Skulle inte rekommendera titanesque. Senast jag bestÀllde dÀrigenom sÄ fick jag inte svar pÄ mail och det tog tvÄ mÄnader för dem att skicka en klocka som skulle finnas i lager... Varning.
Vad för klocka köpte du via Titanesque? Samt fick du med box, garantikort med stÀmpel och manualen?
Har funderingar pÄ att inhandla en SBDX017 dÄ priset Àr vÀldigt lockande.
 

mchamoun

Cartier
Det lÀr jÀmna ut sig. USA har mycket högre listpriser Àn Asien. Du fÄr pruta rÀtt hÄrt för att hamna OK prismÀssigt. Alla modeller finns inte i USA dessutom.
Syftar pÄ att jag köper klockan via Seiyajapans hemsida och fraktar den till USA. Enligt hemsidan skall det vara tullfritt till USA.
 
Topp