• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
FrÄgar igen. Fick inget svar förra gÄngen sÄ vi testar igen :)
NÄgon som vet vad det kan kosta att skicka sin Seiko (SRP637) pÄ service. Datum samt mÄnad och manuell uppskruvning har pajjat (efter att frugan pillat :()
Mvh/Andreas

Vet inte om det hÀr Àr mycket till hjÀlp men jag ringde i veckan till Klockmaster Globen för att frÄga om service över min King Seiko 5626.
Fick som svar att det kunde gÄ mellan 1000-3000kr beroende pÄ om delar behöver bytas ut osv, klockan skulle ocksÄ med stor sannolikhet skickas till Seikos servicecenter i Holland.
 

Flinke

Omega
Seiksöndag
image.jpeg
Fin, Snowflake?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt slöööö söndag.. har inte riktigt kommit ur bakis-dvalan. Skön-t. Bjuder pÄ en bild eller tvÄ eller tre.

King Seiko 5626 Hi-Beat, augusti 1973, typsh. RĂ€tt ballt

FullSizeRender_2.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender_1.jpg
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FrÄgar igen. Fick inget svar förra gÄngen sÄ vi testar igen :)
NÄgon som vet vad det kan kosta att skicka sin Seiko (SRP637) pÄ service. Datum samt mÄnad och manuell uppskruvning har pajjat (efter att frugan pillat :()
Mvh/Andreas
Beror ju pÄ vad som Àr paj sÄ det Àr omöjligt att svara pÄ.
 

GĂ€spande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
LÄngskott med ÀndÄ; vem var det som rockade en SBGM001/0027 vid Gullmarsplan i fredags vid halv ett-snÄret pÄ natten till lördag?
 

Psykel

Patek
VÀntar @yonsson pÄ ett parfymmÀrke!?
:D
Nja, han vĂ€ntar pĂ„ en Seiko. Det rĂ„kar bara vara i samarbete med Risingwave (googlade fram trĂ„den med katalogsidan), som Ă€r ett japanskt parfymmĂ€rke. Ärligt talat inte vĂ€rre en en Tiffany's-mĂ€rkt Rolex, enligt mig. AlltsĂ„ inget fel alls! Det Ă€r ju inte en Risingwave-klocka han har pĂ„ ingĂ„ng, trots allt. Det Ă€r Ă€ndĂ„ en Seiko! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja, han vĂ€ntar pĂ„ en Seiko. Det rĂ„kar bara vara i samarbete med Risingwave (googlade fram trĂ„den med katalogsidan), som Ă€r ett japanskt parfymmĂ€rke. Ärligt talat inte vĂ€rre en en Tiffany's-mĂ€rkt Rolex, enligt mig. AlltsĂ„ inget fel alls! Det Ă€r ju inte en Risingwave-klocka han har pĂ„ ingĂ„ng, trots allt. Det Ă€r Ă€ndĂ„ en Seiko! :)
Eftersom det Àr en Japanmodell gick den inte att bestÀlla i Sverige, vÀntar sÄledes inte pÄ klockan utan pÄ att den ska slÀppas. Har ju dessutom lÄst pengarna i andra klockor sÄ vi fÄr se hur det gÄr. Det Àr lÄng tid tills augusti. :)
 
Topp