• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Flinke

Omega
Idag utökas Seiko samlingen, vi hÀmtar hem en kusin till denna.
Det regnar, kallt och en mÄndag men gick till jobbet glad som ett barn, dansandes i regnet med lÀtta steg :)
image.jpeg
Oh, spÀnnande! Vad heter kusinen och nÀr fÄr vi se bilder?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
NÄgon annan med nya Sumon som upplever att bandstiften glappar? Har en helt ny och bandstiften glappar ganska mycket, alltsÄ att den minsta delen av stiftet Àr för litet för lugghÄlet.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad tycker vi om dom hÀr egentligen? Jag kÀnner mig inte helt hundra med dem men kan inte sÀga exakt vad det Àr som fÄr mig att kÀnna sÄ.

Inte jag heller, kÀnns som arnie parat sig med tunan (utan lcd-display). Produktbilden gör den kÀnns vÀldigt platt, pÄ gott och ont.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bara att köpa. Grym tavla! Kompisen fick just hem en och den Àr verkligen sjukt bra för dom pengarna. Hade jag inte varit sÄ sugen pÄ en sdgm003 sÄ hade jag bestÀllt en sjÀlv!
Ja egentligen Àr det vÀl bara att handla! Skulle vilja klÀmt Ä kÀnt pÄ den innan köp, har endast kollat bilder Ä filmer pÄ nÀtet. Men det Àr nÄgot speciellt med den, mÄnga klockor blir man sugen pÄ för stunden men denna har fastnat i bakhuvudet! FÄr suga pÄ karamellen i nÄgra dagar till :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ja egentligen Àr det vÀl bara att handla! Skulle vilja klÀmt Ä kÀnt pÄ den innan köp, har endast kollat bilder Ä filmer pÄ nÀtet. Men det Àr nÄgot speciellt med den, mÄnga klockor blir man sugen pÄ för stunden men denna har fastnat i bakhuvudet! FÄr suga pÄ karamellen i nÄgra dagar till :)
Det man kan trösta med om du Àr osÀker för att du inte sett den Àr att den Àr betydligt snyggare IRL Àn pÄ bild.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som kör sarb065 cocktail gĂ„r det att dressa ner den lite till lite mer vardags anvĂ€ndning? Är intresserad av den men Ă€r rĂ€dd för att den blir lite för dressig bara, vill kunna köra jeans och T-shirt. Är ju bara sĂ„ jĂ€vla lĂ€cker!
Svarar pÄ mitten eget inlÀgg hÀr!
Screenshot_20160516-195316.png

SÄg ju inte sÄ illa ut ÀndÄ med ett nato, men ett blÄtt perlon band som visades tidigare i trÄden Àr nog snyggare.
Det man kan trösta med om du Àr osÀker för att du inte sett den Àr att den Àr betydligt snyggare IRL Àn pÄ bild.
MÄnga som sÀger detta faktiskt sÄ det lÄter ju riktigt bra! :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Svarar pÄ mitten eget inlÀgg hÀr!
Screenshot_20160516-195316.png

SÄg ju inte sÄ illa ut ÀndÄ med ett nato, men ett blÄtt perlon band som visades tidigare i trÄden Àr nog snyggare.

MÄnga som sÀger detta faktiskt sÄ det lÄter ju riktigt bra! :)

Enda egentliga anledningen att oroa sig för obesett Àr om du har lite mindre handled för den bÀr ganska stort för en dressigare klocka. Snyggt och passar mig men om jag hade varit marknadsansvarig pÄ Seiko hade jag lobbat för en typ 38mm variant för det hade ökat potentiella kundunderlaget rejÀlt.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Enda egentliga anledningen att oroa sig för obesett Àr om du har lite mindre handled för den bÀr ganska stort för en dressigare klocka. Snyggt och passar mig men om jag hade varit marknadsansvarig pÄ Seiko hade jag lobbat för en typ 38mm variant för det hade ökat potentiella kundunderlaget rejÀlt.
Ja detta har jag ocksÄ lÀst att mÄnga har noterat att den kan vara lite stor och hÄller med att en mindre variant hade nog varit bÀttre. Har inga jÀtte handleder men tror det passar ÀndÄ. Har förstÄtt att den Àven kan kÀnnas lite tjock med sina 13mm, Àr det nÄgot du har stört dig pÄ?
 

Kottich

Breitling
Hej, minns inte varför jag började kolla pÄ KS för ca en mÄnad sen men rÀtt som det var sÄ satt jag och lÀste alla möjliga trÄdar och lÀste om klockor jag aldrig tidigare hört talats om. Fastnade sÀrskilt för trÄdarna som handlar om Seiko dÄ de verkligen gör snygga och prisvÀrda klockor. Idag damp min första automatiska klocka ner hos postombudet, en Seiko SNK793. Nu ska jag bara hitta ett snyggt lÀderband till den.
 

Bilagor

  • SNK793.jpg
    SNK793.jpg
    96.4 KB · Visningar: 78

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Hej, minns inte varför jag började kolla pÄ KS för ca en mÄnad sen men rÀtt som det var sÄ satt jag och lÀste alla möjliga trÄdar och lÀste om klockor jag aldrig tidigare hört talats om. Fastnade sÀrskilt för trÄdarna som handlar om Seiko dÄ de verkligen gör snygga och prisvÀrda klockor. Idag damp min första automatiska klocka ner hos postombudet, en Seiko SNK793. Nu ska jag bara hitta ett snyggt lÀderband till den.
gött det, köpt en liknande sjÀlv som present. Tycker lÀnken ÀndÄ Àr vÀldigt bra pÄ dom (och snygg)
 

SLA017

Panerai
Jag gillar den sista med beige lyspasta.
Den Àr ju begrÀnsad till 400st och de andra tydligen 3000.
Har du sett nÄgot pris pÄ den?

Edit Tror jag hittade priset 3500 :-
TyvÀrr sÄ Àr min skoljapanska obefintlig :(

é™ćźšæ•°é‡400æœŹ
2016ćčŽ6月10旄金ç™șćŁČäșˆćźš

ćžŒæœ›ć°ćŁČäŸĄæ ŒïŒš45,000ć††ïŒ‹çšŽ
 
Senast Àndrad:

Psykel

Patek
Har du sett nÄgot pris pÄ den?

Edit Tror jag hittade priset 3500 :-
TyvÀrr sÄ Àr min skoljapanska obefintlig :(

é™ćźšæ•°é‡400æœŹ
2016ćčŽ6月10旄金ç™șćŁČäșˆćźš

ćžŒæœ›ć°ćŁČäŸĄæ ŒïŒš45,000ć††ïŒ‹çšŽ
Man behöver inte ha koll pÄ japanska för att se priset pÄ 45.000 yen lÀngst ner. ;)
 
Topp