• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad spelar det för roll att dom inte Àr Ad?
Just den klockan hade bra pris i jÀmförelse med uret.se:)
Garantier, du vet. Uret Àr ocksÄ svindyra pÄ SEIKO. Kolla watchhubs.com eller creationwatches.com om du inte bryt dig om garantier. De har samma policy som urkompaniet, men halva priset.

Edit:
http://www.creationwatches.com/prod...al-calendar-snp021p1-snp021-snp021p-1543.html

http://www.creationwatches.com/products/seiko-kinetic-68/
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Blev lite inspirerad av Molle och kör en liten samlingsbild pÄ dagens.
image.jpg

Älskar fortfarande denna, sĂ„ den har nu fĂ„tt ett alligatorlĂ€der frĂ„n Hirsch. Nu fattas bara ett KS-spĂ€nne.
Den dÀr Àr helt underbar! :)
 

Geparden

Audemars
ApropÄ remmar yonsson, har du testat din sbgx117 pÄ isofrane? SÄg just en sbga029 pÄ iso som kÀndes klockrent (vilket det iochförsig nÀstan alltid gör med iso + dykare)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ApropÄ remmar yonsson, har du testat din sbgx117 pÄ isofrane? SÄg just en sbga029 pÄ iso som kÀndes klockrent (vilket det iochförsig nÀstan alltid gör med iso + dykare)
Inte testat. Har ett isoliknande frÄn timefactors, men tycker det Hirsch performance jag har pÄ Àr grymt, sÄ jag har inte haft behovet att testa (Àn).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
No worries. Mitt minne kanske sviktar, men jag minns inte att sumolÀnken har friktionsklammer. Har den det, sÄ ska klammern givetvis tillbaka pÄ samma stÀlle. Det Àr vÀldigt logiskt nÀr du vÀl fÄtt isÀr lÀnken. LÀgg en matbricka under bara sÄ inte klammern rullar ivÀg ner för bordskanten.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Var det friktionsklamrar dÄ, eller vanliga friktionssprintar?

Det som smÄ elaka slitsade rörstumpar som sprinten ska in i.

Man kan ta en lös sprint (breda Ànden) som mothÄll pÄ "rörsidan" för att pressa ihop det ordentligt.

Ska tillÀgga att jag bara hade ett billigt bandbytarverktyg till hjÀlp.

Fan vad grym Blumon Àr! Mycket för pengarna [emoji2]
 

reffen

Omega
tja!
Fick tag pÄ den hÀr klockan i somras pÄ en marknad, Seiko 7546-6040. NÄn som vet nÄtt om den? vÀrde? Det ser ut som den har tvÄ sprÄk pÄ skivan franska och engelska, mon,lun, tue mar, osv.. men hur sjutton fungerar det? Àr det nÄtt man kan stÀlla in pÄ kronan elr?
20141110_213531.jpg

RĂ€tt cool, eller va tycker ni?
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
tja!
Fick tag pÄ den hÀr klockan i somras pÄ en marknad, Seiko 7546-6040. NÄn som vet nÄtt om den? vÀrde? Det ser ut som den har tvÄ sprÄk pÄ skivan franska och engelska, mon,lun, tue mar, osv.. men hur sjutton fungerar det? Àr det nÄtt man kan stÀlla in pÄ kronan elr?
20141110_213531.jpg

RĂ€tt cool, eller va tycker ni?
Grym! Snyggt med den smala bezeln tycker jag och lagom patina! Tidigt 90-tal? TvÄsprÄkiga daghjul tror jag Àr standard pÄ de flesta seikos, du vÀljer vilket sprÄk du vill ha med kronan sÄ ska den röra sig tvÄ steg nÀr den byter dag.
 

reffen

Omega
Grym! Snyggt med den smala bezeln tycker jag och lagom patina! Tidigt 90-tal? TvÄsprÄkiga daghjul tror jag Àr standard pÄ de flesta seikos, du vÀljer vilket sprÄk du vill ha med kronan sÄ ska den röra sig tvÄ steg nÀr den byter dag.

ibland Àr det svÄrt nÀr det Àr lÀtt =) det fungerade fint. runt 90tal kan nog stÀmma, googlar runt lite pÄ den nu o hittar nÄgra som Àr Àldre, 80 tal.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ibland Àr det svÄrt nÀr det Àr lÀtt =) det fungerade fint. runt 90tal kan nog stÀmma, googlar runt lite pÄ den nu o hittar nÄgra som Àr Àldre, 80 tal.

7546-6040
Den Àr som tidigast frÄn (typ) 1983. DÄ försvann loggan lÀngst till höger i den lilla texten lÀngst ner pÄ tavlan. Tror jag har en gammal reklambild nÄgonstans pÄ paddan. Ska se om jag hittar den. Klockan marknadsfördes som en surfarklocka.

Det finns tvÄ snarlika modeller. En 100m version med kronan kl 4 och en 150m-version med kronan kl 3. De Àr lika framifrÄn, men har olika boetter alltsÄ.

Tycker de Àr riktigt coola och jag har faktiskt varit pÄ jakt efter en. VÀrde? Max 1000kr med lÀnk.

Edit: Hittade bilden.
image.jpg

 

Brutus

Cartier
2-Faktor
7546-6040
Den Àr som tidigast frÄn (typ) 1983. DÄ försvann loggan lÀngst till höger i den lilla texten lÀngst ner pÄ tavlan. Tror jag har en gammal reklambild nÄgonstans pÄ paddan. Ska se om jag hittar den. Klockan marknadsfördes som en surfarklocka.

Det finns tvÄ snarlika modeller. En 100m version med kronan kl 4 och en 100m-version med kronan kl 3. De Àr lika framifrÄn, men har olika boetter alltsÄ.

Tycker den Àr riktigt coola och jag har faktiskt varit pÄ jakt efter en. VÀrde? Max 1000kr med lÀnk.

Edit: Hittade bilden.
image.jpg

Imponerande vad du kan...
 

reffen

Omega
7546-6040
Den Àr som tidigast frÄn (typ) 1983. DÄ försvann loggan lÀngst till höger i den lilla texten lÀngst ner pÄ tavlan. Tror jag har en gammal reklambild nÄgonstans pÄ paddan. Ska se om jag hittar den. Klockan marknadsfördes som en surfarklocka.

Det finns tvÄ snarlika modeller. En 100m version med kronan kl 4 och en 100m-version med kronan kl 3. De Àr lika framifrÄn, men har olika boetter alltsÄ.

Tycker den Àr riktigt coola och jag har faktiskt varit pÄ jakt efter en. VÀrde? Max 1000kr med lÀnk.

Edit: Hittade bilden.
image.jpg

Surf alltsÄ, tack för infon! fick inte med nÄgon lÀnk, men kan inte klaga med tanke pÄ va ja gav för den.
Kul att det finns folk som kan mycket om ett mÀrke, Seiko Àr nog ett av de mÀrken ja kan minst om, men med den hÀr klockan börjar Seiko intresset vÀxa mer =)
 
Topp