• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
SLA021
IMG_20200208_173417_900.jpg
Verkligen lyckad bild! HjÀrtat slog nÀstan ett extra slag nÀr jag insÄg att jag ocksÄ har en. :happyhappy:
 

Ekberget

Cartier
Fick precis hem mitt Waffle Strap frÄn Uncle Seiko till min mini-turtle. Inser nu att bandstiften som skickades med Àr lite för stora. Fungerar att montera men frÄgan Àr hur bra de sitter.

NÄgon hÀr som bestÀllt extra 2,5 mm bandstift frÄn Uncle Seiko med den smala spetsen? Hör gÀrna av dig i sÄna fall! Vore segt att behöva betala internationell frakt bara för ett par speciella bandstift.
Mailade honom om det och han skickade vanligt brev frÄn USA med ett par bandstift till mig. Tog ett tag att komma fram men betydligt billigare Àn paketfrakt frÄn UK. Nyfiken bara. Vad ska du med mindre stift till?
 

Ekberget

Cartier
NÄn som vet var jag kan fÄ tag i 22mm "fat spring bars" ? Seiko fatbars alltsÄ, gÀrna frÄn Sverige eller iaf inom EU.
HELST med den extra "kanten" som gör det lÀttare vid bandbyte.
Tar gÀrna Àven emot tips om var jag kan hitta bars som passar SKX men Àr lite mindre och passar vanliga band med mindre fÀsten.

Har pillat in mina springbars i ett band och nu sitter dom dÀr, kommer inte fÄ lös dom utan att förstöra nÄgot :p
springbar.jpg
Uncle seiko har 2.5mm med kanten. Även strapcode.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Testar Àven nedan frÄga i den stora SeikotrÄden.

IMG_0185.JPG
NÄgon som har sin SARB065 pÄ lÀnk? Söker efter tips pÄ smÀcker sÄdan. Har Àven funderat pÄ blÄtt/grÄtt perlon till sommaren Àven om jag tycker att den blev magisk pÄ grÄ mocka efter att nyss ha bytt.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Mailade honom om det och han skickade vanligt brev frÄn USA med ett par bandstift till mig. Tog ett tag att komma fram men betydligt billigare Àn paketfrakt frÄn UK. Nyfiken bara. Vad ska du med mindre stift till?

DÄ kanske jag testar att göra samma sak, tack för tipset! Mini turteln har ju mindre hÄl till stiften sÄ de som följde med gÄr inte in i hÄlen hela vÀgen utan vilar mot den lite bredare kanten.
 

Ekberget

Cartier
DÄ kanske jag testar att göra samma sak, tack för tipset! Mini turteln har ju mindre hÄl till stiften sÄ de som följde med gÄr inte in i hÄlen hela vÀgen utan vilar mot den lite bredare kanten.
Jaha jag som trodde alla seikos fatbars va 1.1mm. Vet du exakta mÄttet? Ebay Àr fullt med fatbars med allt förutom 1.1mm, speciellt 0.8mm
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Jaha jag som trodde alla seikos fatbars va 1.1mm. Vet du exakta mÄttet? Ebay Àr fullt med fatbars med allt förutom 1.1mm, speciellt 0.8mm

Ja, det har du helt rÀtt i! Men Mini Turteln anvÀnder sig inte av fatbars, utan en annan variant som Àr 2 mm och spetsar som Àr 0.9 mm. DÀremot levererades bandet frÄn Uncle Seiko med fatbars. SÄ hade behövt en variant av fatbars dÀr spetsarna Àr smalare.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
köpte nyligen en ny Seiko med 4r36 verk. nÀr jag ska manuell vrida upp klockan sÄ Àr den vÀldigt trög halvt varv sen blir sen bra, den hÄller pÄ sÄ hela tiden.
ska det vara sÄ? drar jag ut kronan för att stÀlla tiden sÄ Àr allt bra. kÀnns som att nÄgot Àr fel
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
köpte nyligen en ny Seiko med 4r36 verk. nÀr jag ska manuell vrida upp klockan sÄ Àr den vÀldigt trög halvt varv sen blir sen bra, den hÄller pÄ sÄ hela tiden.
ska det vara sÄ? drar jag ut kronan för att stÀlla tiden sÄ Àr allt bra. kÀnns som att nÄgot Àr fel
Jag har haft uppÄt tio klockor med 4R-serien och de har alla varit vÀldigt lÀtta och mjuka att vrida upp. LÄter som ett besök hos urmakare kan vara pÄ sin plats. Har du garanti?
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Jag har haft uppÄt tio klockor med 4R-serien och de har alla varit vÀldigt lÀtta och mjuka att vrida upp. LÄter som ett besök hos urmakare kan vara pÄ sin plats. Har du garanti?
ja den köptes igÄr kvÀll. fÄr Äka och be de kolla pÄ den. kÀnns som att nÄgot tar i eller Àn snett vi verket.
 
Topp