• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Seiko nummer tvÄ inkommen under denna vecka, en klassisk Pougue 6139..
Gör sig inte rÀttvisa pÄ bild, störtskön chrono!
Har tokgnuggat plexi i tvÄ timmar nu, snart dÀr:)
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ehhh, nej SBGM001 har inte plan Krystal.
//Bosse


Men du, sitter med min SBGM001 pÄ handleden nu och visst, man kan kÀnna att glaset Àr liiiiite kupat, men man kan ju inte ens se det. Menar du att det gör sÄ stor skillnad mot platt glas att du helt vÀljer bort glas som Àr platta? Jag kan inte se sida vid sida att den ena klockans glas reflekterar mer Àn den andra.
 

Bosse

Friends of KS
Men du, sitter med min SBGM001 pÄ handleden nu och visst, man kan kÀnna att glaset Àr liiiiite kupat, men man kan ju inte ens se det. Menar du att det gör sÄ stor skillnad mot platt glas att du helt vÀljer bort glas som Àr platta? Jag kan inte se sida vid sida att den ena klockans glas reflekterar mer Àn den andra.

Som sagt jag Àr kÀnslig, ser halvbra men det ser jag--tydligt. Har inget med reflektion att göra men kÀnslan och det Àr viktigt för mig.
//Bosse

.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det skulle vara överkurs för mig men nÄgon gÄng mÄste man vÄga börja pilla med grejerna.
Det var sÄ intresset tog fart pÄ riktigt för mig. Kan man bygga lego sÄ kan man modda klockor. :)
Det Àr dessutom ett billigt sÀtt att fÄ en unik klocka utifrÄn sin egen smak.
 

BĂ„tkocken

Panerai
2-Faktor
Det var sÄ intresset tog fart pÄ riktigt för mig. Kan man bygga lego sÄ kan man modda klockor. :)
Det Àr dessutom ett billigt sÀtt att fÄ en unik klocka utifrÄn sin egen smak.


Lego Àr kul! :)
Jag gillar min SKX009, formen och storleken Àr perfekt. Kanske skulle slÄ till pÄ en 007 och börja dÀrifrÄn dÄ den modellen moddas friskt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄ, hur kÀnns den nu nÀr du haft den ett tag yonsson? Lever den upp till dina förvÀntningar?
Ja, det fÄr jag ÀndÄ sÀga. Finishen Àr som förvÀntat riktigt bra, bÄde generellt och pÄ makronivÄ.
Finns egentligen ingenting att klaga pÄ förutom att den Àr gÀrna fÄtt vara 2mm mindre bÄde pÄ höjd och bredd. Den sitter dock vÀldigt bekvÀmt och Àr inte obalanserat topptung som SBDX001. Den följer Àven handledens rörelser utan att vara i vÀgen, sÄ för stor Àr den vÀl egentligen inte, Àven om jag tycker den Àr lite för tung pÄ lÀnk för att ha som vardagsklocka. (Jag har dÀremot anvÀnt den till vardags pÄ hirschet. )

Satte pÄ lÀnken igen nu och dÄ kÀnns den vÀldigt tung jÀmfört med pÄ hirschet ovan. Det jag trodde jag skulle störa mig pÄ, tjockleken pÄ spÀnnet och avsaknaden av datum har inte stört mig det minsta. Den matta tavlan Àr Àven den grym. Inte sÄ matt att den blir kornig och ÀndÄ tillrÀckligt matt för att ge kontrast till de blanka delarna pÄ urtavlan. Hade det funnits en mindre GS-kvartsdykare sÄ hade jag gÀrna bytt till den, men nu finns ju inte det (och lÀr inte finnas i framtiden heller), sÄ dÄ fÄr denna stanna. :)
image.jpg
 

andreas

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja, det fÄr jag ÀndÄ sÀga. Finishen Àr som förvÀntat riktigt bra, bÄde generellt och pÄ makronivÄ.
Finns egentligen ingenting att klaga pÄ förutom att den Àr gÀrna fÄtt vara 2mm mindre bÄde pÄ höjd och bredd. Den sitter dock vÀldigt bekvÀmt och Àr inte obalanserat topptung som SBDX001. Den följer Àven handledens rörelser utan att vara i vÀgen, sÄ för stor Àr den vÀl egentligen inte, Àven om jag tycker den Àr lite för tung pÄ lÀnk för att ha som vardagsklocka. (Jag har dÀremot anvÀnt den till vardags pÄ hirschet. )

Satte pÄ lÀnken igen nu och dÄ kÀnns den vÀldigt tung jÀmfört med pÄ hirschet ovan. Det jag trodde jag skulle störa mig pÄ, tjockleken pÄ spÀnnet och avsaknaden av datum har inte stört mig det minsta. Den matta tavlan Àr Àven den grym. Inte sÄ matt att den blir kornig och ÀndÄ tillrÀckligt matt för att ge kontrast till de blanka delarna pÄ urtavlan. Hade det funnits en mindre GS-kvartsdykare sÄ hade jag gÀrna bytt till den, men nu finns ju inte det (och lÀr inte finnas i framtiden heller), sÄ dÄ fÄr denna stanna. :)

Kul att höra, tycker att den vÀxer pÄ en.
 

Bosse

Friends of KS
Mörkt brunt croc (org. GS) pÄ GS SD:
6UyI9FS.jpg


Kunne ha varit en ton ljusare, men i övrigt ett band i top kvalitet (det Àr GS). Jag gÄr rakt motsatt av Yonsson, nu Àr det snart vinter sÄ Àr det av med lÀnk och pÄ med lÀder, denna SD Àr dock fött med skinn, den andra SD Àr det inte men snart....(Springbar Tweezer bestÀllt idag.)

//Bosse
 
Topp