• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Lunks

Omega
2-Faktor
Fick Àntligen tummen ur och slog till pÄ en Alpinist med vit urtavla. Tycker den Àr helt fantastisk. Men en sak som jag har noterat Àr att urverket lÄter relativt högt nÀr jag rör pÄ armen. LÄter nÀstan som att nÄgot sitter löst. Möjligt att det Àr rotorn som lÄter extra mycket pga att det Àr safirglas pÄ baksidan. Har i alla fall aldrig tÀnkt pÄ det med nÄgon annan klocka, inte ens frÄn min SKX. NÄgot som ni andra alpinistÀgare noterat?
DSC_0795.JPG
 
Senast Àndrad:

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Fick Àntligen tummen ur och slog till pÄ en Alpinist med vit urtavla. Tycker den Àr helt fantastisk. Men en sak som jag har noterat Àr att urverket lÄter relativt högt nÀr jag rör pÄ armen. LÄter nÀstan som att nÄgot sitter löst. Möjligt att det Àr rotorn som lÄter extra mycket pga att det Àr safirglas pÄ baksidan. Har i alla fall aldrig tÀnkt pÄ det med nÄgon annan klocka, inte ens frÄn min SKX. NÄgot som ni andra alpinistÀgare noterat?
DSC_0795.JPG
LÄter den lika mkt nÀr den Àr helt fulldragen ? Har en dykare med 6r35 och den lÄter inget sÀrskilt.
 

Lunks

Omega
2-Faktor
LÄter den lika mkt nÀr den Àr helt fulldragen ? Har en dykare med 6r35 och den lÄter inget sÀrskilt.
Den lÄter mindre fullt uppdragen, men fortfarande noterbart om man lyssnar noga.

Googlade runt lite (vilket jag kanske borde gjort innan jag postade host) och ljudet pĂ„minner mycket om det hĂ€r. I reddit-fallet verkar det dock inte röra sig om nĂ„got fel. Antar att jag helt enkelt varit förskonad mot ljudliga urverk tidigare đŸ€·
 
Senast Àndrad:

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Den lÄter mindre fullt uppdragen, men fortfarande noterbart om man lyssnar noga.

Googlade runt lite (vilket jag kanske borde gjort innan jag postade host) och ljudet pĂ„minner mycket om det hĂ€r. I reddit-fallet verkar det dock inte röra sig om nĂ„got fel. Antar att jag helt enkelt varit förskonad mot ljudliga urverk tidigare đŸ€·
Ja det kanske kan variera lite mellan modeller utan att det Àr nÄgot problem. Hade en Glycine med ETA 2824 som lÀt rÀtt mkt utan att det fanns nÄgra mÀtbara fel. Kollar man runt lite hÀr pÄ KS kan man f.ö. hitta en del kommentarer om just "skramliga" Seiko
 

Vinflaskan

Cartier
Hur kÀnns lÀnken frÄn tidoting?
Den kĂ€nns bra tycker jag. rycker inte loss hĂ„r och kĂ€nns stabil, trots att det bara Ă€r vanligt viklĂ„s. NĂ„got lĂ€tt men det tycker jag bara Ă€r positivt eftersom jag gillar rassel (den Ă€r dock inte rasslig, men du kanske fattar Ă€ndÄ ) Har aldrig provat en uncle Seiko vilket mĂ„nga verkar köra pĂ„, men tvivlar att det Ă€r vĂ€rt att betala 2-3 gĂ„nger sĂ„ mycket för en sĂ„dan. Det finns en tidochting-trĂ„d dĂ€r du kan lĂ€sa vad folk allmĂ€nt tycker om deras produkter, tror att lĂ€nken kan vara recenserad dĂ€r.
 

Tybring

Omega
2-Faktor
Ok, tack! Ute pÄ lite jakt pÄ nÄn skön lÀnk till min 159a... Uncle Seikos till vanliga Alpinisten verkar ju funka, men pÄ hÄret sÄ kÀnns sÄdÀr...
Jag köpte en Uncle Seiko president till alpinister som jag var nöjd med, dock kostar dem ju en del nÀr man vill ha solida ÀndlÀnkar
 
Topp