• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

-RI-

Patek
2-Faktor
CO22 -93 & CO28 -89, tur att jag tog mitt förnuft till fÄnga och behöll Enzon.
20230306_193428-01.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej!
Sensor skyddet pÄ min jp2000 va helt plötsligt borta! Kan man fÄ tag i ett nytt? Tror ni sensorn Àr skadad nu?
Är det bara att trycka dit ett nytt isf?
Det borde gÄ att bestÀlla nya hos Ur&Penn. SÄ lÀnge du inte petar pÄ membranet eller vad det Àr som sitter dÀr sÄ borde det vara lugnt. Försök att inte fÄ in smuts och annat bara.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hej!
Sensor skyddet pÄ min jp2000 va helt plötsligt borta! Kan man fÄ tag i ett nytt? Tror ni sensorn Àr skadad nu?
Är det bara att trycka dit ett nytt isf?
SÄg denna pÄ ebay. Vet inte om det Àr samma pÄ JPXXXX och C0XX dock

1678174087569.png


 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Ligger en C022 pÄ Tradera nu för rimligt "Köp nu".

Edit: Ska förtydliga att det Àr inte jag eller nÄgon jag kÀnner som sÀljer.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ligger en C022 pÄ Tradera nu för rimligt "Köp nu".

Edit: Ska förtydliga att det Àr inte jag eller nÄgon jag kÀnner som sÀljer.
Konstigt att ingen köpt den Àn, jag tycker att det var billigt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ligger en C022 pÄ Tradera nu för rimligt "Köp nu".

Edit: Ska förtydliga att det Àr inte jag eller nÄgon jag kÀnner som sÀljer.

Det Ă€r dock, tror jag, en gammal timetotalkprofil vad jag gissar pĂ„ nicket đŸ€“
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Var lite sugen pĂ„ den dĂ€r, bra pris pĂ„ den! 😃
Men vet inte om den var sÄ billig egentligen.. Distansköp frÄn random snubbe pÄ FB marketplace med okÀnd funktion. Mycket som kunde gÄ snett sÄ det var inte ett helt riskfritt förfarande :) Fick sÄklart betala innan han skickade.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Köptes ny i Thailand -92. Samma Ă€gare i över 30 Ă„r men nu Ă€r den min 😄

OWGM strategi: SĂ€tter jag inte nĂ„got band pĂ„ den kan jag inte ta pĂ„ mig den.. allt mĂ„ste dessutom rengöras noggrant dĂ„ den Ă€r ganska Ă€cklig 😅

FE0B8FB6-3BC1-4176-B65F-505E4E9F3703.jpeg
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Köptes ny i Thailand -92. Samma Ă€gare i över 30 Ă„r men nu Ă€r den min 😄

OWGM strategi: SĂ€tter jag inte nĂ„got band pĂ„ den kan jag inte ta pĂ„ mig den.. allt mĂ„ste dessutom rengöras noggrant dĂ„ den Ă€r ganska Ă€cklig 😅

FE0B8FB6-3BC1-4176-B65F-505E4E9F3703.jpeg

Finns inget mer tillfredstÀllande Àn resultatet efter en ordentlig tvÀttinsats pÄ ett distans fynd (med ett sprillans nytt band som cherry on the top) :D
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Nej, jag har inte koll. Reagerade bara pĂ„ summan och undrade varför prislappen var sĂ„ hög. Det har sĂ„lts mĂ„nga Aqualand hĂ€r som kallats ”Enzo” men det Ă€r svĂ„rt för mig att veta skillnaden mellan olika modeller, pris utifrĂ„n skick, tillbehör osv. Vissa Ă€r i stĂ„l, nĂ„gon i titan. Det har snurrat nĂ„got hopplock osv.

SÄ frÄgan var vÀl egentligen vad som gör just denna versionen speciell och vad vettigt prisintervall Àr beroende pÄ skick och tillbehör.
Priset kan alltid diskuteras pĂ„ dessa modeller och det Ă€r aningen spridda skurar. Ett exempel Ă€r att jag förra Ă„ret hade möjligheten att köpa en NOS titan-”Enzo” frĂ„n Italien för ca 9k privat. För 10k tycker jag den ska vara riktigt fin. Titanversionen Ă€r inte sĂ„ ovanlig som folk vill fĂ„ det till, de finns alltid att fĂ„ tag pĂ„ och fina skick betingar högre priser. 12-14k har man vĂ€l sett pĂ„ ebay. Titanversionen var en slant dyrare Ă€n stĂ„lversionerna men var ocksĂ„ mer Ă€n bara titan dĂ„ den Ă€r titan-nitrid behandlad(som Seiko tonfiskar) för bĂ€ttre korrosionsbestĂ€ndighet, slitsyrka etc. PVD-coatingen pĂ„ titanaren hĂ„ller mycket bĂ€ttre Ă€n pĂ„ stĂ„lversionen.
Ska tillĂ€ggas att man misstĂ€nker att titanversionen(C026 tycker man) Ă€r den som anvĂ€ndes i filmen Big Blue, dĂ€rav myntar man: ”True Enzo” och liknande.

Hopplock finns och att tĂ€nka pĂ„ Ă€r att tĂ€ckplĂ„ten pĂ„ verket till titanversionen ska vara mĂ€rkt med ref.nr, t.ex. c026 eller c028 beroende pĂ„ vilken version man har. Om kretskortet/verket Ă€r bytt sĂ„ kommer sannolikt inte djupmĂ€taren att visa korrekt resultat dĂ„ dessa Ă€r kalibrerade mot varandra. Samma gĂ€ller för bergsbestigarmodellen ”Altichron” eller flygarmodellen ”Aerochron”.
 
Senast Àndrad:
Topp