• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

kuma-kun

Audemars
Vardags GS.

03E5C4B2-3512-4B00-91BF-01843D867091.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
VintertidsomstÀllning, hur har era kvartsare presterat? Min sbgn003 har gÄtt +3s sen i vÄras.
Det brukar handla om 2-3sek +, men nÀr det gÀller de som bÀrs hyfsat ofta brukar jag faktiskt stÀlla tiden om den avviker nÀr de ska bÀras. SvÄrt att minnas om eller hur ofta olika blivit korrigerade. Sbgx 261 har jag korrigerat 2ggr och dÄ med en avvikelse 1-2sek
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
TÀnkte kanske hugga pÄ denna, förutom att lÀnken Àr otroligt ful, finns det nÄgot annat att tÀnka pÄ?

 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
TÀnkte kanske hugga pÄ denna, förutom att lÀnken Àr otroligt ful, finns det nÄgot annat att tÀnka pÄ?

Med tanke pĂ„ hur lĂ€nge du haft ordet ”kanske” med i jakten pĂ„ en dag/datum modell, och fortfarande inte kommit till avslut, finns det verkligen nĂ„got nĂ„gon kan sĂ€ga som fĂ„r dig att fatta ett eget beslut? Inte för att vara taskig, men det börjar bli lite komiskt att du fortfarande inte köpt en. Är du helt sĂ€ker pĂ„ att en GS 9f Ă€r det du ska ha? Jag menar, det Ă€r ett vĂ€ldigt smalt utbud att vĂ€lja ibland och du har fortfarande inte fastnat för nĂ„gon.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Med tanke pĂ„ hur lĂ€nge du haft ordet ”kanske” med i jakten pĂ„ en dag/datum modell, och fortfarande inte kommit till avslut, finns det verkligen nĂ„got nĂ„gon kan sĂ€ga som fĂ„r dig att fatta ett eget beslut? Inte för att vara taskig, men det börjar bli lite komiskt att du fortfarande inte köpt en. Är du helt sĂ€ker pĂ„ att en GS 9f Ă€r det du ska ha? Jag menar, det Ă€r ett vĂ€ldigt smalt utbud att vĂ€lja ibland och du har fortfarande inte fastnat för nĂ„gon.
Anledningen till att jag ej slagit till Àn Àr att det konstant dyker upp nya modeller som jag inte visste existerade.
Hur som helst har du inget vettigt att skriva sÄ lÄt bli.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Funderar pÄ att sÀlja Snowflake för en SBGN003, vad tycker ni?
Det Àr ju mycket inspiration de senaste tvÄ sidorna :)
0C9BF78F-EB8B-4ED0-A9F2-9B4B954CE47B.jpeg
Personligen sÄ föredrar jag blÄa tavlor, men just i det hÀr fallet hade jag behÄllit snowflake. Gillar den tavlan mera! Klart, beror ju pÄ vilken boett du föredrar med. :)
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Funderar pÄ att sÀlja Snowflake för en SBGN003, vad tycker ni?
Det Àr ju mycket inspiration de senaste tvÄ sidorna :)
0C9BF78F-EB8B-4ED0-A9F2-9B4B954CE47B.jpeg
Personligen hade jag föredragit kombon Snowflake + SGBN003 = en ljus och en mörk tavla för bÀttre mÄngsidighet. Men det Àr ju du som ska bÀra klockorna och om du föredrar mörka tavlor kan jag förstÄ det med.
 

nept

Panerai
TÀnkte kanske hugga pÄ denna, förutom att lÀnken Àr otroligt ful, finns det nÄgot annat att tÀnka pÄ?

SBGT005 Àr vÀl typ samma med ett annat armband
 
Topp