• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Rymdhamstern

Panerai
Fick chansen att titta pÄ denna idag och slog till :)

C10D2744-C4B4-48BE-AE02-A8957A7780EB.jpeg
Grattis!! Den Àr riktigt, riktigt fin!
 

hiboy

Omega
Vilken logga föredrar ni, gamla eller nya?
TÀnkte pÄ modellerna nedan i första hand. Sbga031( seiko logga) eller sbga231 (GS logga).
 

Bilagor

  • 67123239-641D-469C-B461-EDF295B3CEED.jpeg
    67123239-641D-469C-B461-EDF295B3CEED.jpeg
    138.7 KB · Visningar: 6
  • 1C7F1153-8F89-4E7E-9936-D819641B49C3.jpeg
    1C7F1153-8F89-4E7E-9936-D819641B49C3.jpeg
    124.5 KB · Visningar: 8

hiboy

Omega
Okej, jag fÄr vÀl börja dÄ. Först var jag inne pÄ GS loggan dÄ den ger ett modernare och lite lyxigare intryck. Sedan har jag svÀngt lite. Dels blir det lite bÀttre rent estetiskt, tycker jsg, och sedan Àr det lite diskretare med stora seiko loggan. Lite mer old school.
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Vilken logga föredrar ni, gamla eller nya?
TÀnkte pÄ modellerna nedan i första hand. Sbga031( seiko logga) eller sbga231 (GS logga).
JÀttesvÄrt. Gillar den gamla tavlan men tycker bÄda funkar. PÄ t.ex. sbgx skulle jag direkt sÀga gamla, dÀr tycker jag nya blir lite tom,
 

Agyllen

Breitling
Finns det nÄgon handlare i Sverige som har eller har haft denna i lager redan? Jag vill gÀrna kÀnna pÄ denna eller nÄgot av dess syskon.
Jag stod pĂ„ lista pĂ„ klockmaster i FĂ€ltöversten, som jag förstĂ„r sĂ„ börjar kollektionen precis komma in till Europa nu och detta var deras första men ring och kolla med dom eller globen om du bor i StockholmsomrĂ„det 👍
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Finns det nÄgon handlare i Sverige som har eller har haft denna i lager redan? Jag vill gÀrna kÀnna pÄ denna eller nÄgot av dess syskon.

Nyss hemkommen frÄn Klockmaster Hansson pÄ Frölunda Torg. Dom har i alla fall en SBGA415 i lager som jag fick nöjet att testa.
SBGA413 rÀknar dom med att fÄ in i februari.
 

Floof

Cartier
Tack, men tavlan Àr mörkblÄ fast det syns dÄligt ju pÄ bilden.
GS med svart tavlor ska man hÄlla sig vÀldigt lÄngt ifrÄn.
Hur kommer det sig att man ska hÄlla sig borta frÄn svarta tavlor? Har bara haft en GS med svart tavla sÄ har inte mycket erfarenhet pÄ den fronten, men det hade varit intressant att veta om det Àr nÄgra vÀlkÀnda fel eller om du mest kÀnner att det finns bÀttre alternativ? :)
 

kuma-kun

Audemars
Hur kommer det sig att man ska hÄlla sig borta frÄn svarta tavlor? Har bara haft en GS med svart tavla sÄ har inte mycket erfarenhet pÄ den fronten, men det hade varit intressant att veta om det Àr nÄgra vÀlkÀnda fel eller om du mest kÀnner att det finns bÀttre alternativ? :)
UrsÀkta otydligheten.
I min lilla vÀrld av klockor som bara innehÄller Àldre GS har det aldrig tillverkats svarta tavlor.
Men man kan hitta tavlor som har fÄtt ny svart fÀrg och det Àr dom man ska sky som pesten.

Seiko har ju gjort sĂ„ kallade ”homage” till Ă€ldre modeller, 57, med svart tavla vilket nĂ€stan Ă€r Ă€n vĂ€rre, eller i vilket fall som helst konstigt tycker jag.
 
Senast Àndrad:
Topp