• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Varit utan denna i nÄgra dagar, kÀndes riktiga bra att knÀppa fast den igen. Jösses vad jag gillar GS nuförtiden!
IMG_0911.JPG
AlltsÄ...den dÀr urtavlan.
Fantastisk! De dÀr visarna skulle kunna skÀra upp en mygga som en limpa bröd:)
 
Senast Àndrad:

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Bra timing, man ser dubbelsteget hos sekundvisaren. Fortfarande lika nöjd? Jag hade ju min i ett Är ungefÀr, 1,5 Är till och med tror jag.
Fortfarande kalasnöjd! Hoppas att man kan köpa gummit till de nya lyxdykarna separat, Àven om lÀnken Àr toppen hade det varit kul med fler band sÄ att man utnyttjar de borrade luggarna ordentligt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fortfarande kalasnöjd! Hoppas att man kan köpa gummit till de nya lyxdykarna separat, Àven om lÀnken Àr toppen hade det varit kul med fler band sÄ att man utnyttjar de borrade luggarna ordentligt :)
IMG_7506.jpg

Bara att ringa Globen och lÀgga en bestÀllning. De Àr dock 23mm. ;)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt bra @North, hur Àr den pÄ lÀderband?

Nu prövade jag den enbart och fanns endast pÄ lÀnk i montern. Vill tro att den sitter bÀst pÄ lÀnk dÄ bandhornen Àr en aning breda/feta. Personlig Äsikt dock. :)

Min hÀlsar och jag hÄller med! Lika nöjd fortfarande
IMG_0953.JPG

Lagom avis! Den var verkligen nÄgot helt annat Àn frÄn vad man brukar se. Finishen i sig Àr helt _galen_. Kan förstÄ att du Àr nöjd, hur lÀnge har du haft din?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Lagom avis! Den var verkligen nÄgot helt annat Àn frÄn vad man brukar se. Finishen i sig Àr helt _galen_. Kan förstÄ att du Àr nöjd, hur lÀnge har du haft din?
Ja, finishen Àr pÄ en gryyym nivÄ, det fÄr man ju sÀga. Har haft den sedan slutet av mars, köpte dÄ lÀtt begagnad. Perfekt storlek tycker jag ocksÄ, 40mm Àr kalas.
 

Rixard

Cartier
GS 43999
cameringo_20170726_102431~01.jpg

Eftersom jag inte verkar fÄ sÄlt den ÀndÄ sÄ drar jag tillbaka den frÄn k&s pÄ obestÀmd framtid. Har kanske vÀrderat den orealistiskt.

Skall försöka ge den mer tid pÄ handleden och nog skicka in den pÄ polering istÀllet och kanske hitta en shysst lÀnk som passar dÄ jag Àr mer för lÀnk Àn lÀder. Det Àr ju trots allt klockan som bars nÀr sonen föddes sÄ skulle kanske Ängra mig om den blev sÄld.
 

Psykel

Patek
GS 43999
cameringo_20170726_102431~01.jpg

Eftersom jag inte verkar fÄ sÄlt den ÀndÄ sÄ drar jag tillbaka den frÄn k&s pÄ obestÀmd framtid. Har kanske vÀrderat den orealistiskt.

Skall försöka ge den mer tid pÄ handleden och nog skicka in den pÄ polering istÀllet och kanske hitta en shysst lÀnk som passar dÄ jag Àr mer för lÀnk Àn lÀder. Det Àr ju trots allt klockan som bars nÀr sonen föddes sÄ skulle kanske Ängra mig om den blev sÄld.
BehÄll! Hade jag kÀnt att jag haft rÄd sÄ hade jag huggit den direkt!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
GS 43999
cameringo_20170726_102431~01.jpg

Eftersom jag inte verkar fÄ sÄlt den ÀndÄ sÄ drar jag tillbaka den frÄn k&s pÄ obestÀmd framtid. Har kanske vÀrderat den orealistiskt.

Skall försöka ge den mer tid pÄ handleden och nog skicka in den pÄ polering istÀllet och kanske hitta en shysst lÀnk som passar dÄ jag Àr mer för lÀnk Àn lÀder. Det Àr ju trots allt klockan som bars nÀr sonen föddes sÄ skulle kanske Ängra mig om den blev sÄld.
Den Àr ju sÄ lÀcker, och en riktig klassiker :happyhappy: NÀr sbgv009 kom vart jag helt sÄld, en riktigt lyckad homage som har allt jag gillar. 9f, safirglas, 10bar wr och ett riktigt vintage stuk utan "fuskpatinering". En HotRod deluxe :D SÄ, hade jag Àgt din hade den bara legat och glÀnst i vitrinskÄpet efter en helrenovering medans sbgv009 Àr klockan man anvÀnder (Àven om den Àr limiterad) :cigar: Jag har ingen koll pÄ priset pÄ dessa, men Àr den i toppskick lÀr det vÀl speglas i priset? BehÄll och ge den lite kÀrlek sÄ kanske den ger lite tillbaka ;)
 
Topp