• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

JesperO

Rolex
Citerar en kĂ€nd och grön liten varelse: “Do or do not. There is no try.”
du menar denna ? :)
images
 

acar

Omega
Tur man snubblade in hÀr. Jag har saknat GS sen jag sÄlde min SBGN005 och sneglat lÀnge pÄ nÀsta frÄn Grand. Kanske rentav en sbgx2xx, vilken ser ruskigt trevlig ut! SvÄrt med fÀrgvalet tycker jag, men vit tavla stÄr högt i kurs. Vart handlar ni era om jag fÄr undra?
+1 pÄ KM FÀltöversten. Vit Àr fin och sÄ Àven champagne. Den svarta har annars ett nÀstan overkligt djup. NÄgon som vet hur den tavlan mÄlas?
En av de klockor vars skönhet verkligen inte gÄr att fÄnga pÄ bild.
SÄ Àr det. Men i coronatider har min 061 fÄtt vila mycket eftersom lÀnk och laptop i metall inte gÄr ihop. Förslag pÄ lÀmpligt band till 061/261 (svart)?
 

hiro

Cartier
En liten frÄga. Vilken Älder Àr ni som har de mer klassiska (Vita/Snowflake) Grand Seiko klockorna? Jag tycker mÄnga av de vita tavlorna Àr underbara, men nÀr jag testat dem i butik har de kÀnts "gubbiga". För mig blev det en SBGN005 eftersom den kÀndes som en bra blandning mellan sporting och dressy för en man runt 30. NÄgot som funkar i de flesta situationer..

NÀr jag börjar nÀrma mig 40 kommer det absolut bli lite mer klassiska stilar, men Àn sÄ lÀnge Àr det juveler som inte riktigt passar min livssitation...
 

mha

Omega
En liten frÄga. Vilken Älder Àr ni som har de mer klassiska (Vita/Snowflake) Grand Seiko klockorna? Jag tycker mÄnga av de vita tavlorna Àr underbara, men nÀr jag testat dem i butik har de kÀnts "gubbiga". För mig blev det en SBGN005 eftersom den kÀndes som en bra blandning mellan sporting och dressy för en man runt 30. NÄgot som funkar i de flesta situationer..

NÀr jag börjar nÀrma mig 40 kommer det absolut bli lite mer klassiska stilar, men Àn sÄ lÀnge Àr det juveler som inte riktigt passar min livssitation...
37. :) vit snowflake.
 

Crane

Panerai
+1 pÄ KM FÀltöversten. Vit Àr fin och sÄ Àven champagne. Den svarta har annars ett nÀstan overkligt djup. NÄgon som vet hur den tavlan mÄlas?

SÄ Àr det. Men i coronatider har min 061 fÄtt vila mycket eftersom lÀnk och laptop i metall inte gÄr ihop. Förslag pÄ lÀmpligt band till 061/261 (svart)?
Cool. Ja, jag Àr ju en sucker för svart, i synnerhet svarta tavlor, sÄ den ligger bra till i val. Inte helt frÀmmande för champagne eller vitt för den delen, vilket jag tycker Àr snyggt pÄ tavlor. Ska kikas pÄ!
 

efn76

Breitling
Tur man snubblade in hÀr. Jag har saknat GS sen jag sÄlde min SBGN005 och sneglat lÀnge pÄ nÀsta frÄn Grand. Kanske rentav en sbgx2xx, vilken ser ruskigt trevlig ut! SvÄrt med fÀrgvalet tycker jag, men vit tavla stÄr högt i kurs. Vart handlar ni era om jag fÄr undra?
Jag köpte min SBGM221 i januari av @SWC Kan rekommendera starkt. DÄ drar du ocksÄ nytta av den lite billigare dollarn just nu.
 

Fredrik78

Cartier
Tack. Han hörde av sig till mig strax efter min post. Kul att andra handlat den vĂ€gen đŸ‘đŸŒ
@efn76
@SWC hörde av sig till mig dÄ jag sökte SBGV245 och erbjöd den för 30500:- men jag letade sjÀlv upp en ny SBGV245 pÄ chrono24 /sÀljaren ippojapanwatch och betalade 20100:- plus 25% moms sÄ landade jag pÄ 25000:- klappat och klart! SÄ det gÄr att sjÀlv leta upp bra priser!
Leveranstid 3 dagar och klocka i perfekt nyskick var det ocksÄ...
Lycka till!

Edit:20100:- var det visst!
 
Senast Àndrad:

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
@SWC hörde av sig till mig dÄ jag sökte SBGV245 och erbjöd den för 30500:- men jag letade sjÀlv upp en ny SBGV245 pÄ chrono24 /sÀljaren ippojapanwatch och betalade 19700:- plus 25% moms sÄ landade jag pÄ 25000:- klappat och klart! SÄ det gÄr att sjÀlv leta upp bra priser!
Leveranstid 3 dagar och klocka i perfekt nyskick var det ocksÄ...
Lycka till!
Bra pris, Grattis!
 

efn76

Breitling
@SWC hörde av sig till mig dÄ jag sökte SBGV245 och erbjöd den för 30500:- men jag letade sjÀlv upp en ny SBGV245 pÄ chrono24 /sÀljaren ippojapanwatch och betalade 20100:- plus 25% moms sÄ landade jag pÄ 25000:- klappat och klart! SÄ det gÄr att sjÀlv leta upp bra priser!
Leveranstid 3 dagar och klocka i perfekt nyskick var det ocksÄ...
Lycka till!

Edit:20100:- var det visst!
Okidoki! Bara hoppas du kommer undan tullen nu dÄ ocksÄ. LÀt som en japansk försÀljare?
 

ahola

Omega
Klart bevis pÄ att Grand Seiko har bland de snyggaste GMT modellerna. Hur upplevs de i tjocklek?
Tjock, otroligt tjock. DÀrav Àr bÄda sÄlda. Fina, men gÄr inte att bÀra.
Det har blivit standard att kolla tjockleken pÄ alla nya GS-modeller som kommer. En bara gÄr ju och hoppas pÄ att de kommer ner i höjd snart. Quartz och manuella Àr okej, men de flesta automatiska Àr alldeles för höga.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det har blivit standard att kolla tjockleken pÄ alla nya GS-modeller som kommer. En bara gÄr ju och hoppas pÄ att de kommer ner i höjd snart. Quartz och manuella Àr okej, men de flesta automatiska Àr alldeles för höga.
Lite sÄ jag kÀnner tyvÀrr. :(
JÀkligt trist eftersom hantverket Àr sÄ enormt bra.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
NÄgon som har eller har haft bÄde gmt och springdrive med 44/62 case? Hur upplevs dom extra mm i tjockleken pÄ GMT? Dealbreaker eller sitter dom hyffsat lika?
 
Senast Àndrad:

JesperO

Rolex
NÄgon som har eller har haft bÄde gmt och springdrive med 44/62 case? Hur upplevs dom extra mm i tjockleken pÄ GMT? Dealbreaker eller sitter dom hyffsat lika?

svÄrt att svara pÄ om det Àr en dealbreaker dÄ det Àr vÀldigt individuellt- för mig Àr det inte det, för andra (se lÀngre upp i trÄden) Àr det
GMTn Àr betydligt högre, mer topptung och rider lite pÄ handleden om man jÀmför med 44/62 boetten - som ju Ä andra sidan Àr galet skön (min sgba413 i titan Àr min klart bekvÀmaste klocka).
Kan du prova sÄ gör det.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
svÄrt att svara pÄ om det Àr en dealbreaker dÄ det Àr vÀldigt individuellt- för mig Àr det inte det, för andra (se lÀngre upp i trÄden) Àr det
GMTn Àr betydligt högre, mer topptung och rider lite pÄ handleden om man jÀmför med 44/62 boetten - som ju Ä andra sidan Àr galet skön (min sgba413 i titan Àr min klart bekvÀmaste klocka).
Kan du prova sÄ gör det.

Tack! Jag bestĂ€mde mig för att köra pĂ„ 413. Det Ă€r nĂ„got med den rosa tonen och 62 botten som gör den riktigt unik. Lite orolig att titan ska göra att den kĂ€nns billig. Men man vĂ€njer sig antar jag.đŸ‘đŸ»
 

JesperO

Rolex
Tack! Jag bestĂ€mde mig för att köra pĂ„ 413. Det Ă€r nĂ„got med den rosa tonen och 62 botten som gör den riktigt unik. Lite orolig att titan ska göra att den kĂ€nns billig. Men man vĂ€njer sig antar jag.đŸ‘đŸ»
Bra val - titan kan ju kÀnnas lÀtt och tappar lite nÀrvaro pÄ handleden, men det Àr en vana.
Tavla och boett i vÀrldsklass vÀger liksom upp det :)
 

Tiltiana

Breitling
Mycket nöjd med min nya SBGR321!

"Min" urmakare tyckte det var kul med en GS ocksÄ och ville genast mÀta gÄngen pÄ klockan nÀr jag var inne för lÀnkjustering. "BÀttre Àn sÄ hÀr blir det inte" sa han och konstaterade att hans instrument inte var nog exakt... Det visade avvikelse i hela sekunder per dag och klockan var i de flesta positioner pÄ "0" och i nÄgra pÄ "+1" :cool:

GS-SBGR321.jpg
 
Topp