• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ScubaKing

Audemars
Ngn som budar ?
A000AC4A-CADB-4149-832A-CBD29ED70E67.png

Vill inte yttra mig ;)
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Nu finns de pÄ hemsidan ocksÄ. Perfekta badklockan med 100m res?


Screenshot_20221110_153252_Chrome.jpg
Screenshot_20221110_153237_Chrome.jpg
Screenshot_20221110_153153_Chrome.jpg
Tycker tourbillon Àr fula, sabbar tavel symmetrin, undra va service pÄ dessa kostar ?
 

LeSturque

Omega
Tankar och kÀnslor kring Breitlings nya slÀpp Chronomat GMT 40 mm? Jag diggar den verkligen men har kollat in Avenger 43 automatic under en lÀngre tid och var egentligen mer instÀlld pÄ den. Ju mer jag började lÀsa om dessa modeller gick det upp för mig att urverken inte Àr lika bra som Breitlings inhouse-verk B01. SÄledes började jag kolla pÄ Chronomat B01 42 mm som ocksÄ Àr ruggigt snygg. Tankar? Tips?
F05A6F40-0BC2-4531-9472-D2CB0B208258.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tankar och kÀnslor kring Breitlings nya slÀpp Chronomat GMT 40 mm? Jag diggar den verkligen men har kollat in Avenger 43 automatic under en lÀngre tid och var egentligen mer instÀlld pÄ den. Ju mer jag började lÀsa om dessa modeller gick det upp för mig att urverken inte Àr lika bra som Breitlings inhouse-verk B01. SÄledes började jag kolla pÄ Chronomat B01 42 mm som ocksÄ Àr ruggigt snygg. Tankar? Tips?
F05A6F40-0BC2-4531-9472-D2CB0B208258.jpeg
Oavsett tror jag att du blir nöjd. Vill du ha kronograf Àr det b01 som gÀller, annars 40mm gmt med just gmt funktion som det lilla extra, alt det ruggade utseendet av avengern i 43mm.

Jag tycker de skiljer sig Ät sÄ mycket i stil och funktion, att det Àr som att jÀmföra en morot med en banan och en gurka. Men för mig vinner nog b01:an dÄ jag föredrar kronografer. Men helst skulle jag ta alla tre.

Passa pÄ att göra ett köp innan 1/12 dÄ breitling höjer priserna med ca 10%
 

LeSturque

Omega
Oavsett tror jag att du blir nöjd. Vill du ha kronograf Àr det b01 som gÀller, annars 40mm gmt med just gmt funktion som det lilla extra, alt det ruggade utseendet av avengern i 43mm.

Jag tycker de skiljer sig Ät sÄ mycket i stil och funktion, att det Àr som att jÀmföra en morot med en banan och en gurka. Men för mig vinner nog b01:an dÄ jag föredrar kronografer. Men helst skulle jag ta alla tre.

Passa pÄ att göra ett köp innan 1/12 dÄ breitling höjer priserna med ca 10%
Bra input, tack för det! Jag hade ocksĂ„ velat köpa alla tre men behöver prioritera andra grejer före det 😂
Jag lÀste nÄgonstans om 10% prishöjning men trodde bara det var nÄgon lokal grej - det verkar gÀlla hela koncernen alltsÄ? DÄ fÄr man ju verkligen passa pÄ kÀnns det som..
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Tankar och kÀnslor kring Breitlings nya slÀpp Chronomat GMT 40 mm? Jag diggar den verkligen men har kollat in Avenger 43 automatic under en lÀngre tid och var egentligen mer instÀlld pÄ den. Ju mer jag började lÀsa om dessa modeller gick det upp för mig att urverken inte Àr lika bra som Breitlings inhouse-verk B01. SÄledes började jag kolla pÄ Chronomat B01 42 mm som ocksÄ Àr ruggigt snygg. Tankar? Tips?
F05A6F40-0BC2-4531-9472-D2CB0B208258.jpeg
Verk, skit i inhouse snobberiet, ingen fel pĂ„ b01, tvĂ€rtom, men Breitling har ”moddat/coscat” tex eta verk sedan Sundsvall brann, och de Ă€r ”bĂ€ttre” Ă€n inhouse, varför ? Bang for the buck.
 

LeSturque

Omega
Verk, skit i inhouse snobberiet, ingen fel pĂ„ b01, tvĂ€rtom, men Breitling har ”moddat/coscat” tex eta verk sedan Sundsvall brann, och de Ă€r ”bĂ€ttre” Ă€n inhouse, varför ? Bang for the buck.
Ja det verkar ju lite som att det enda som skiljer urverken Ät rent praktiskt Àr gÄngreserven pÄ ca 40h vs 70h pÄ B01:an. I övrigt ska de ju gÄ enligt COSC, och mycket mer egenskaper Àn sÄ lÀr man vÀl inte mÀrka av nÀr man anvÀnder klockan.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Ja det verkar ju lite som att det enda som skiljer urverken Ät rent praktiskt Àr gÄngreserven pÄ ca 40h vs 70h pÄ B01:an. I övrigt ska de ju gÄ enligt COSC, och mycket mer egenskaper Àn sÄ lÀr man vÀl inte mÀrka av nÀr man anvÀnder klockan.
SÄ Àr det, men utan att ha örnkoll, andra kunniga fÄr fylla pÄ, tex b01 Àr mkt bra, mÄnga sa nÀr den kom, bland de bÀsta kronograferna i vÀrlden och har kostat Är av utveckling o de vill Breitling ha bet för samt av marknads skÀl ha en hyfsad skillnad, men som every day user, duger de andra verken
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Trevlig helg trĂ„den, passar pĂ„ o hylla Breitling TĂ€by, sĂ„ bra att göra med om ngt strul intrĂ€ffar, dĂ„ ser man vad ett brand Ă€r made av

70739814-CA47-43AC-ABA8-69EFC3D49595.jpeg
Funkar lÀder eller gummi bÀst till SOn?

Det verkar inte finnas nÄgot av dessa mörka nylon som funkar, SO Àr vÀl 20mm?
1E49F355-9B2E-430C-9322-92334F7945BC.png
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Funkar lÀder eller gummi bÀst till SOn?

Det verkar inte finnas nÄgot av dessa mörka nylon som funkar, SO Àr vÀl 20mm?
1E49F355-9B2E-430C-9322-92334F7945BC.png
Nja SO 44 Ă€r 22, tycker ”allt funkar”, lĂ€nk, gummi och lĂ€der har jag pĂ„ denna, lĂ€dret superskönt, lĂ€tt och kraftiga vita sömmar passar dinkan/tavlan bra imho..😊, pistol mot huvet - fĂ„r bara ha en, tja lĂ€nk vinner vĂ€l alltid i lĂ€ngden..
 
  • Like
Reactions: bvb

Watchie

Patek
2-Faktor
Veckans, tok OT frĂ„ga, har en pimpad pick up i Filippinerna, funderar pĂ„ ”Brattefiera” den, dvs airbrusha den i gult ? Med massa Bratte vingar, logos etc
Ska jag ringa dr Phil, eller cool ide ?
Skickar med bild pÄ nuvarande design, som min 9 Äring fick lite bestÀmma
D28A5E34-4765-464C-B213-5EB9FC410724.jpeg
 

JonasV

Breitling
2-Faktor
SjÀlv Àr jag ny pÄ forumet. Men skoj att se att en av mina klockor varit med i alla fall. Lennart Johanssons gamla Aviastar. NÄgon hoppades pÄ ett bra hem och nÄgon föreslog service. SÄ sent omsider kommer svaren.
Bra hem? Oklart, men massor av handledstid i alla fall. Har nött ut det första lÀderbandet. En riktig favoritklocka.
Service? Det första jag gjorde var att lÀmna in den pÄ Bergströms. Deras omdöme var att klockan var nyservad, och rekommenderade mig att komma tillbaka om 5 Är.
Som synes sitter den pÄ en "icke Breitling" meshlÀnk idag. Har dock sett bilder och det verkar som den Àven levererades pÄ en stÄllÀnk nÀr det begav sig. NÄgon som vet vad den lÀnken i sÄ fall heter? Kanske t.o.m nÄgon som har en till salu?
IMG_0668[1].JPG
 

Sch0nning

Cartier
Oavsett tror jag att du blir nöjd. Vill du ha kronograf Àr det b01 som gÀller, annars 40mm gmt med just gmt funktion som det lilla extra, alt det ruggade utseendet av avengern i 43mm.

Jag tycker de skiljer sig Ät sÄ mycket i stil och funktion, att det Àr som att jÀmföra en morot med en banan och en gurka. Men för mig vinner nog b01:an dÄ jag föredrar kronografer. Men helst skulle jag ta alla tre.

Passa pÄ att göra ett köp innan 1/12 dÄ breitling höjer priserna med ca 10%
Chronomat 40 GMT omfattas dock inte av prishöjningen. Men resten. :D
 
Topp