• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

carlmartin

Rolex
2-Faktor
En gammal beater och trotjÀnare förtjÀnar vÀl och vara med pÄ bild efter en 68-timmarsvecka med grisigt olja, salt och gas? Den bara tickar och gÄr, bÀsta!
20221211_112105.jpg
Ber om ursÀkt för att jag tar genvÀgen och frÄgar direkt istÀllet för att göra research men vilka ref:ar/Ärsmodeller ska man kika efter nÀr det gÀller den hÀr typ tuxedo tavlan? Finns i vit ocksÄ va?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ber om ursÀkt för att jag tar genvÀgen och frÄgar direkt istÀllet för att göra research men vilka ref:ar/Ärsmodeller ska man kika efter nÀr det gÀller den hÀr typ tuxedo tavlan? Finns i vit ocksÄ va?
E79362, facelift frÄn 2011 till typ... 2014? @Aerospace har stenkoll! Finns blÄ, vit, svart, brun iaf med tuxedo tavlan :)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
E79362, facelift frÄn 2011 till typ... 2014? @Aerospace har stenkoll! Finns blÄ, vit, svart, brun iaf med tuxedo tavlan :)
E79362 hade slÀtstrukna tavlor frÄn 2005 till 2010 i fÀrgerna svart, grÄ, blÄ och vit. Samtliga med vitguldsindex.
2010 fram tills 2013 blev det s.k. tuxedo-tavla(i folkmun) i fĂ€rgerna som Breitling namngav: ”vulcano” black, blĂ„, brons och ”stratus” silver white. Även dessa med index i vitguld. Brons och vit Ă€r numera mer sĂ€llsynta skapelser. Vulcano black skiftar sĂ€rskilt i grĂ„tt pĂ„ det yttre cirkulĂ€ra fĂ€ltet beroende pĂ„ infallande ljuset, dock ej i solljus tycker jag.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
E79362 hade slÀtstrukna tavlor frÄn 2005 till 2010 i fÀrgerna svart, grÄ, blÄ och vit. Samtliga med vitguldsindex.
2010 fram tills 2013 blev det s.k. tuxedo-tavla(i folkmun) i fĂ€rgerna som Breitling namngav: ”vulcano” black, blĂ„, brons och ”stratus” silver white. Även dessa med index i vitguld.
Encyklopedin gör det igen😉
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
E79362 hade slÀtstrukna tavlor frÄn 2005 till 2010 i fÀrgerna svart, grÄ, blÄ och vit. Samtliga med vitguldsindex.
2010 fram tills 2013 blev det s.k. tuxedo-tavla(i folkmun) i fĂ€rgerna som Breitling namngav: ”vulcano” black, blĂ„, brons och ”stratus” silver white. Även dessa med index i vitguld. Brons och vit Ă€r numera mer sĂ€llsynta skapelser. Vulcano black skiftar sĂ€rskilt i grĂ„tt pĂ„ det yttre cirkulĂ€ra fĂ€ltet beroende pĂ„ infallande ljuset, dock ej i solljus tycker jag.
Oj vad jag Àlskar sÄnt hÀr. KS at its finest.
Tack!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Varje gÄng jag ser rubriken till den hÀr trÄden sÄ tÀnker jag att den Àr för rookies, men det Àr den ju inte

 

ScubaKing

Audemars
Om det finns nÄgon som har intresse för klockor som varit i krig kommer jag fÄ in en Avenger Seawolf i titan model E17370. Den Àr pÄ service nu men kommer inte poleras eller dylika. DÀremot kommer verket vara i toppskick. Den har varit tvÄ vÀndor med FN-styrkan i Mali sÄ den har varit med om en del. BlÄ tavla och kommer pÄ Breitling gummit men har tidigare suttit pÄ kevlar. Det Àr alltsÄ ingen safequeen vi talar om...:cigar:. Vet inte hur intresset ser ut för denna typ av klockor. Vet inte om jag lÀgger ut den hÀr pÄ KS, men finns det intresse sÄ sÀnd ett PM. Bild för att visa modellen endast.

DSC00761.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Om det finns nÄgon som har intresse för klockor som varit i krig kommer jag fÄ in en Avenger Seawolf i titan model E17370. Den Àr pÄ service nu men kommer inte poleras eller dylika. DÀremot kommer verket vara i toppskick. Den har varit tvÄ vÀndor med FN-styrkan i Mali sÄ den har varit med om en del. BlÄ tavla och kommer pÄ Breitling gummit men har tidigare suttit pÄ kevlar. Det Àr alltsÄ ingen safequeen vi talar om...:cigar:. Vet inte hur intresset ser ut för denna typ av klockor. Vet inte om jag lÀgger ut den hÀr pÄ KS, men finns det intresse sÄ sÀnd ett PM. Bild för att visa modellen endast.

DSC00761.jpg
Mucho cool Bratte, i krig o fred

 
Senast Àndrad:

Matte1970

Cartier
Om det finns nÄgon som har intresse för klockor som varit i krig kommer jag fÄ in en Avenger Seawolf i titan model E17370. Den Àr pÄ service nu men kommer inte poleras eller dylika. DÀremot kommer verket vara i toppskick. Den har varit tvÄ vÀndor med FN-styrkan i Mali sÄ den har varit med om en del. BlÄ tavla och kommer pÄ Breitling gummit men har tidigare suttit pÄ kevlar. Det Àr alltsÄ ingen safequeen vi talar om...:cigar:. Vet inte hur intresset ser ut för denna typ av klockor. Vet inte om jag lÀgger ut den hÀr pÄ KS, men finns det intresse sÄ sÀnd ett PM. Bild för att visa modellen endast.

DSC00761.jpg
Jag tycker det Àr en grym klocka. Jag hade motsvarande med chronograf för ett antal Är sedan. Tycker dock denna Àr coolare.
 
Topp