• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

D

Deleted member 8389

Guest
Älskar fan den hĂ€r klockan
20190105_120141.jpg
Är det ett gummi jag anar?
 
C

Coach

Guest
Den Àr coola, men Àr de inte jÀttekorta?
NÀ för korta tycker jag inte dom Àr.
DÀremot upplever jag att Breitlings gummi med spÀnne Àr alldeles för lÄnga.
LÀr ju ha en grodmansdrÀkt pÄ om det ska passa för mina handleder.
Blir viklÄs framöver om det ska bli bra med breitling gummi kÀnns det som.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
NÀ för korta tycker jag inte dom Àr.
DÀremot upplever jag att Breitlings gummi med spÀnne Àr alldeles för lÄnga.
LÀr ju ha en grodmansdrÀkt pÄ om det ska passa för mina handleder.
Blir viklÄs framöver om det ska bli bra med breitling gummi kÀnns det som.
Aero classic Àr precis som du sÀger vÀldigt lÄngt. Jag har 18 cm handled men fÄr köra pÄ de tvÄ innersta hÄlen.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
NÀ för korta tycker jag inte dom Àr.
DÀremot upplever jag att Breitlings gummi med spÀnne Àr alldeles för lÄnga.
LÀr ju ha en grodmansdrÀkt pÄ om det ska passa för mina handleder.
Blir viklÄs framöver om det ska bli bra med breitling gummi kÀnns det som.
För fÄ hÄl dessutom!
Hade ett Pro3 pÄ min Aerospace men fick ju sÀkert in tvÄ fingrar pÄ bredden mellan arm och band nÀr jag hade i innersta hÄlet
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
För fÄ hÄl dessutom!
Hade ett Pro3 pÄ min Aerospace men fick ju sÀkert in tvÄ fingrar pÄ bredden mellan arm och band nÀr jag hade i innersta hÄlet
Jaha! Det visst jag inte. Med mina ca 17,5 cm sÄ lÀr vÀl jag hamna i samma lÀge dÄ misstÀnker jag.
Hoppas att situationen med viklÄset Àr en annan eftersom jag förbarmade mig över det Jaggis sÄlde bort... :)
 

zarar

Breitling
Lite sugen pÄ en Aerospace men two-tone lÀnken Àr sÄ ful. Kom den med two-tone aerospacen? Tycker jag ser lika olika dÀr ute nÀr jag kollar pÄ annonser.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr en Bretling Chronomat The Red Arrows en limiterad utgÄva i 1965 exempel.
Red Arrows Àr det brittiska flygvapnets uppvisningsflygare som bildades just Är 1965.
Det va just den röda tavlan som jag fastnade för
E3692B56-5FD8-4943-9C1A-78ACEC8C3043.jpeg
9FF92D2F-C2DC-4FB6-A743-39752ADC21CF.jpeg
42A1FB6C-1E7F-4A31-843C-66E279F00147.jpeg
EE4CAE70-A0D9-48FB-847C-EA2C5375124B.jpeg
Alla coola Chronomater har Aermacchi MB-339 pÄ sig, det Àr sen gammalt. Dubbelbildpost frÄn vad gör-trÄden... :)
BDDA97BE-92C2-41F4-8DAD-6F438336B4E9.jpeg

91BD5C78-2DE2-4F5B-9FC3-260B9380A8F2.png
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr en Bretling Chronomat The Red Arrows en limiterad utgÄva i 1965 exempel.
Red Arrows Àr det brittiska flygvapnets uppvisningsflygare som bildades just Är 1965.
Det va just den röda tavlan som jag fastnade för
E3692B56-5FD8-4943-9C1A-78ACEC8C3043.jpeg
9FF92D2F-C2DC-4FB6-A743-39752ADC21CF.jpeg
42A1FB6C-1E7F-4A31-843C-66E279F00147.jpeg
EE4CAE70-A0D9-48FB-847C-EA2C5375124B.jpeg
Men ditt plan Àr ocksÄ ballt. Jag bara skojar. Jag har ju en röd engelsk en ocksÄ, jag tror det Àr ett Folland Gnat pÄ. :)
Edit: Àr nog senare planet Hawk T1A förresten nÀr man kollar designen. NÄn smartare kanske vet?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den första chronomaten dÀr var riktigt fin, har du nÄgon referens pÄ den?
Tack! Det Àr en tidig 769 frÄn 1942/43 med serienummer innan listorna, samt ett tidigt Venus 175 som delar en del verkdelar med Venus 150. Fab suisse-tavla som de första har. SvensksÄld och varit i @frasse s slÀkt ovan, och köpt av mig och nu renoverad. Det Àr den viktigaste bratten som finns imo. :)
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Tack! Det Àr en tidig 769 frÄn 1942/43 med serienummer innan listorna, samt ett tidigt Venus 175 som delar en del verkdelar med Venus 150. Fab suisse-tavla som de första har. SvensksÄld och varit i @frasse s slÀkt ovan, och köpt av mig och nu renoverad. Det Àr den viktigaste bratten som finns imo. :)
LÄter inte som dom ligger pÄ rad i fyndlÄdorna direkt, vet du nÄgon liknande modell som Àr överkomlig?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
LÄter inte som dom ligger pÄ rad i fyndlÄdorna direkt, vet du nÄgon liknande modell som Àr överkomlig?
De ligger rÀtt billigt, lÀr gÄ upp mkt med Ären, men köp en servad och du inte vill dubbla inköpskostnaden direkt (eller mer grrr).
De Ă€r rĂ€tt smĂ„ ≈36-37mm, Den senare reffen 808 Ă€r lite modernare och nĂ„gon mm större. Beror pĂ„ vad man gillar. Typ samma priser. BĂ„da ligger lĂ€gre Ă€n Navi 806 generellt, det borde vara tvĂ€rtom kan jag tycka.
 
Topp