• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Susqect

Omega
20200605_220333.jpg
Oops, blurrigt, mina ögon eller skÀrpan pÄ mobilen? Sjuk jÀvel som kör Pepsi eller? Breitling ftfw! @Susqect ;)
En vacker dag, nÀr jag sitter pÄ dina folkmordsmiljoner och direktörspengar, skaffar jag ocksÄ breitling! Ni verkar vara ett mysigt gÀng hÀr! :)
 

DrDre

Patek
Har du haft nytta av GMT funktionen under dessa 2.5 Ă„r? :)

Man fÄr nog se gmt-funktionen mer som en kul grej. Personligen tycker jag att det Àr lÀttare att hÄlla koll pÄ en andra tid (bÄde i nÄgot annat land nÀr man Àr hemma, eller hemmatiden om man Àr utomlands) gnm att bara lÀra sig tidsskillnaderna för orter som det handlar om. Hur svÄrt Àr det att hÄlla koll pÄ t.ex. -6 eller -9 huvudet?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Man fÄr nog se gmt-funktionen mer som en kul grej. Personligen tycker jag att det Àr lÀttare att hÄlla koll pÄ en andra tid (bÄde i nÄgot annat land nÀr man Àr hemma, eller hemmatiden om man Àr utomlands) gnm att bara lÀra sig tidsskillnaderna för orter som det handlar om. Hur svÄrt Àr det att hÄlla koll pÄ t.ex. -6 eller -9 huvudet?
Det du skriver Àr sant, men personligen tycker jag att ju mer komplikationer en automatisk klocka har, ju roligare. :)
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Är lite smĂ„sugen pĂ„ denna klocka. Men aldrig tidigare varit med om en hel klocka som Ă€r helt plĂ€terad? Klockan Ă€r komplett me cert & box men vad kan den ha för vĂ€rde?

E1DB6FA3-A6AD-4149-A38E-55F4A1C7F6CC.jpeg
 

Bilagor

  • 81AB6884-5E6C-45FC-A6FF-59736697824F.jpeg
    81AB6884-5E6C-45FC-A6FF-59736697824F.jpeg
    854.1 KB · Visningar: 1

UTCetter

Cartier
20200607_143304.jpg

Finns bilder tidigare pÄ Rouleaux lÀnkbitar i trÄden. Men för min del var det en överraskning nÀr jag kÀnde efter försiktigt med ett stift. Det fjÀdrar???!!! Och sen var lÀnken öppen.
PÄ nÀtet finns det tyvÀrr tips om att knacka ut stift i Rouleaux:mad: kanske finns sÄn pin-variant ocksÄ, vet nÄn?
I vilket fall Àr det sÄ lÀtt att lÀgga till och ta bort att jag kanske kan leva utan mikrojustering. Nu Àr det sÄ tight att snart Àr jag stÀmplad 1884.
Nya Rouleaux frÄn 2020, Àr de mikrojusterbara?
 

ScubaKing

Audemars
Är lite smĂ„sugen pĂ„ denna klocka. Men aldrig tidigare varit med om en hel klocka som Ă€r helt plĂ€terad? Klockan Ă€r komplett me cert & box men vad kan den ha för vĂ€rde?

E1DB6FA3-A6AD-4149-A38E-55F4A1C7F6CC.jpeg

Nu ska jag inte svÀra pÄ att det jag sÀger Àr korrekt, sÄ ta det med en nypa salt. Men vad jag vet sÄ Àr den modellen helguld och inte guld plÀterad nÀr det gÀller hela klockan och inte delar av den.
 

Rulle

Audemars
20200607_143304.jpg

Finns bilder tidigare pÄ Rouleaux lÀnkbitar i trÄden. Men för min del var det en överraskning nÀr jag kÀnde efter försiktigt med ett stift. Det fjÀdrar???!!! Och sen var lÀnken öppen.
PÄ nÀtet finns det tyvÀrr tips om att knacka ut stift i Rouleaux:mad: kanske finns sÄn pin-variant ocksÄ, vet nÄn?
I vilket fall Àr det sÄ lÀtt att lÀgga till och ta bort att jag kanske kan leva utan mikrojustering. Nu Àr det sÄ tight att snart Àr jag stÀmplad 1884.
Nya Rouleaux frÄn 2020, Àr de mikrojusterbara?
ingen microjustering i det nya vad jag sett
tyvÀrr.
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Nu ska jag inte svÀra pÄ att det jag sÀger Àr korrekt, sÄ ta det med en nypa salt. Men vad jag vet sÄ Àr den modellen helguld och inte guld plÀterad nÀr det gÀller hela klockan och inte delar av den.
Det stÀmmer. Detta Àr gjort i efterhand. SÄ dÀrför jag Àr lite kluven.
 

DrKlocka

Audemars
20200607_143304.jpg

Finns bilder tidigare pÄ Rouleaux lÀnkbitar i trÄden. Men för min del var det en överraskning nÀr jag kÀnde efter försiktigt med ett stift. Det fjÀdrar???!!! Och sen var lÀnken öppen.
PÄ nÀtet finns det tyvÀrr tips om att knacka ut stift i Rouleaux:mad: kanske finns sÄn pin-variant ocksÄ, vet nÄn?
I vilket fall Àr det sÄ lÀtt att lÀgga till och ta bort att jag kanske kan leva utan mikrojustering. Nu Àr det sÄ tight att snart Àr jag stÀmplad 1884.
Nya Rouleaux frÄn 2020, Àr de mikrojusterbara?
Finns olika varianter. BÄde med trögade stift och fjÀdrande stift. LÀttare att byta med fjÀdrande tycker jag.
 

UTCetter

Cartier
Om det var jag sÄ skulle jag nog avstÄr det :) ogillar guldplÀtering pÄ lyx produkter och Àr nog det största anledningen till att jag har avstÄtt mÄnga fina two tone Breitling Chronomat.
Rysning, ÀndÄ sÄ sneglar jag pÄ denna.
20200607_184838.jpg

FrÄn Breitlings hemsida sÄ hoppas jag inte bryter mot IPR! Om nÄn tror det sÄ anmÀl inlÀgget sÄ det tas bort.
 

ScubaKing

Audemars
Rysning, ÀndÄ sÄ sneglar jag pÄ denna.
20200607_184838.jpg

FrÄn Breitlings hemsida sÄ hoppas jag inte bryter mot IPR! Om nÄn tror det sÄ anmÀl inlÀgget sÄ det tas bort.

Tror dock den dÀr nya Àr med guld rakt igenom. Men med Kern vet man inte, han kanske snikar Àven pÄ dem dyraste klockorna....o_O
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
20200607_143304.jpg

Finns bilder tidigare pÄ Rouleaux lÀnkbitar i trÄden. Men för min del var det en överraskning nÀr jag kÀnde efter försiktigt med ett stift. Det fjÀdrar???!!! Och sen var lÀnken öppen.
PÄ nÀtet finns det tyvÀrr tips om att knacka ut stift i Rouleaux:mad: kanske finns sÄn pin-variant ocksÄ, vet nÄn?
I vilket fall Àr det sÄ lÀtt att lÀgga till och ta bort att jag kanske kan leva utan mikrojustering. Nu Àr det sÄ tight att snart Àr jag stÀmplad 1884.
Nya Rouleaux frÄn 2020, Àr de mikrojusterbara?
Det finns tvÄ olika rouleaux. Du har helt klart den smidigaste varianten. Om jag inte minns fel sÄ Àr det 10mm-stift sÄ nya kan enkelt sourcas utanför Breitling.

edit. sÄg att du fÄtt svaret redan, men jag Àr för lat för att lÀsa allt. :)
 

UTCetter

Cartier
Det finns tvÄ olika rouleaux. Du har helt klart den smidigaste varianten. Om jag inte minns fel sÄ Àr det 10mm-stift sÄ nya kan enkelt sourcas utanför Breitling.

edit. sÄg att du fÄtt svaret redan, men jag Àr för lat för att lÀsa allt. :)
Tack för alla bra svar! @JohanSA verkar ha varit med om allt!
Eftersom det Àr lÀtt sÄ har jag flyttat för att korta 6-sidan, istÀllet för 12-sidan. Och undviker att ha vik i kanten pÄ lÄset, sÄ nu lÀgger sig klockan bekvÀmt, och med den lÀngd jag gillar. :)
 

Shevchy

Breitling
bra med en Breitling trÄd!
LÄt oss diskutera varför tycker i Breitling har blivit en "pizzabagarklocka"? och vart har dem misslyckats med sin marknadsföring eller design?NÀr jag var mindre under 90 talet var ju Breitling den absolut bÀsta vad man kunde ha. Nu ser ju folk ner pÄ dig om du har en Breitling. Har haft nÄgra genom Ären men skÀms typ att ha pÄ mig dem. Hur kÀnner ni andra ?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
bra med en Breitling trÄd!
LÄt oss diskutera varför tycker i Breitling har blivit en "pizzabagarklocka"? och vart har dem misslyckats med sin marknadsföring eller design?NÀr jag var mindre under 90 talet var ju Breitling den absolut bÀsta vad man kunde ha. Nu ser ju folk ner pÄ dig om du har en Breitling. Har haft nÄgra genom Ären men skÀms typ att ha pÄ mig dem. Hur kÀnner ni andra ?
Haha min förra pizzabagare hade iof Omega och ville ha Rolex. Rolex Àr den nya pizzabagare/restaurangpersonal-klockan utan tvekan. :)

Breitling Àr mer OG. Inte alla förstÄr det.
IMG_3207.PNG
 
Topp