• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fender59

Patek
2-Faktor
Ha en fin och trevlig lördag!
DSC_4075.jpg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Gillar den. Men hittar inte nÄgon butik som har den, ej heller prisnivÄ. NÄn lÀnk till mer info?
GST-B600. Har normalt lite svÄrt för G-steel. Men denna ser vÀldigt trevlig ut

 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
UrsÀkta i förvÀg alla OCD:are, men har nÄgon tÀnkt pÄ/mÀrkt detta innan, att första siffran Àr lite "ihoptryckt" ? Har inte tÀnkt pÄ de men nu Àr min OCD I full blÄs.... (Bild tagen ifrÄn Reddit).

Enligt en pÄ Reddit:

"According to G-shock lore, that's the side that got squished when the prototype got thrown out the window. And it still kept ticking despite said squished state.

Thus, the squished display stays."

1000002423.png
 

lofgreno

Audemars
Gillar den. Men hittar inte nÄgon butik som har den, ej heller prisnivÄ. NÄn lÀnk till mer info?
Den har bara slÀppts i Japan, nya Zeeland och Australien. SÄ fick köpa frÄn Japan via Ebay. Sluta pÄ lite drygt 4k...

 

Andmataren

Cartier
2-Faktor
UrsÀkta i förvÀg alla OCD:are, men har nÄgon tÀnkt pÄ/mÀrkt detta innan, att första siffran Àr lite "ihoptryckt" ? Har inte tÀnkt pÄ de men nu Àr min OCD I full blÄs.... (Bild tagen ifrÄn Reddit).

Enligt en pÄ Reddit:

"According to G-shock lore, that's the side that got squished when the prototype got thrown out the window. And it still kept ticking despite said squished state.

Thus, the squished display stays."

1000002423.png
Japp, bara att slÀppa det och gÄ vidare. Hade faktiskt glömt/förtrÀngt det tills jag sÄg ditt inlÀgg ;)
 

donpasta

Panerai
Helt sjukt att man kan sÀlja alla sina "dyra" och "riktiga" klockor för att man tycker det Àr mer kul att bÀra plast klockor som man kan modda sjÀlv sÄ som man vill ha klockorna. Har nu bara 2st "moddade" DW5600 och en DW6600 som tyvÀrr Àr pÄ spa dÄ en skruv pÄ baklocket var sÄ lös sÄ den inte vill hÄlla tÀtt :(

1.jpg
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Helt sjukt att man kan sÀlja alla sina "dyra" och "riktiga" klockor för att man tycker det Àr mer kul att bÀra plast klockor som man kan modda sjÀlv sÄ som man vill ha klockorna. Har nu bara 2st "moddade" DW5600 och en DW6600 som tyvÀrr Àr pÄ spa dÄ en skruv pÄ baklocket var sÄ lös sÄ den inte vill hÄlla tÀtt :(

1.jpg
Den dÀr Armor vÀvar ja ocksÄ sugen pÄ förut till en billigare DW, men tyckte de var dyrt med tull osv sÄ avstod, men klart nÄgot ja saknar lite.
 

donpasta

Panerai
Den dÀr Armor vÀvar ja ocksÄ sugen pÄ förut till en billigare DW, men tyckte de var dyrt med tull osv sÄ avstod, men klart nÄgot ja saknar lite.

Köpte en vanlig DW5600 och sen ett "kina" stÄl set frÄn Aliexpress. jag gillar inte titan sÄ originalet och negativ display sÄ dÀrför jag modda 2st dw5600 sÄ jag fick precis som jag ville ha och slippa titan pÄ den svarta. super nöjd nu :)
 

menellerhur

Omega
2-Faktor
UrsÀkta i förvÀg alla OCD:are, men har nÄgon tÀnkt pÄ/mÀrkt detta innan, att första siffran Àr lite "ihoptryckt" ? Har inte tÀnkt pÄ de men nu Àr min OCD I full blÄs.... (Bild tagen ifrÄn Reddit).

Enligt en pÄ Reddit:

"According to G-shock lore, that's the side that got squished when the prototype got thrown out the window. And it still kept ticking despite said squished state.

Thus, the squished display stays."

1000002423.png
JodĂ„, men inget som stör mig, ska dĂ€remot sĂ€tta igĂ„ng min nu för att se hur 1an och 2an ser ut đŸ€™
 

Urtyp

Audemars
UrsÀkta i förvÀg alla OCD:are, men har nÄgon tÀnkt pÄ/mÀrkt detta innan, att första siffran Àr lite "ihoptryckt" ? Har inte tÀnkt pÄ de men nu Àr min OCD I full blÄs.... (Bild tagen ifrÄn Reddit).
Anledningen till att jag endast kör 12-timmars. 😆
1000003056.jpg


Edit: Keff-2:a-fri sedan Maj 2021 đŸ€Ł

 
Senast Àndrad:
Topp