• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Du fÄr kika hemsidan, har inte allt i hövvet. :)

Hemsidan avslöjar inget om detta. Inte heller WUS, sÄ officiellt stÀller sig nog inte Casio bakom en del pÄstÄenden att RM Àr skyddad mot damm och dylikt, kanske tÄl den avsevÀrt mindre Àn dedikerade mud-Casios. men tÄl kanske mer Àn en vanlig square. Med andra ord ska man vara lite rÀdd om sin RM :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Rangeman GW-9400 Àr en "Master of G", precis som Gulfman och Mudman frÄn samma serie, och Àr helt resistant frÄn alla föroreningar = in med gyttjan med den! - dÄ mÄr den bÀst !!! ;)

Kan du ge kÀlla pÄ att alla Master of G ska tÄla damm och lera?
Och Mudmaster har ju ÀndÄ en extra o-ring/packning Àn Rangeman.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tycker att det Àr kul att fler fÄtt upp ögonen för Frogman. Ett tag sÄ kÀndes det som att vi var tre medlemmar pÄ hela forumet som diggade froggies.
Undrar om den hÀr finns kvar pÄ forumet...
fr01.jpg

Hade den i min samling för 4 Är sedan. Den bytte Àgare hÀr pÄ KS nÄgra gÄnger. Om jag inte minns fel, sÄ var det @xBjörne som hade den först och fÀrgade resinet.
Det stÀmmer, tror att din Frogman 8250-ER kommer ifrÄn mig frÄn början ocksÄ. :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Som info sÄ har jag tvÄ köpesannonser ute nu om nÄn hÀr skulle vilja bli av med nÄt i G-shockvÀg som motsvarar beskrivningen.
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tycker att det Àr kul att fler fÄtt upp ögonen för Frogman. Ett tag sÄ kÀndes det som att vi var tre medlemmar pÄ hela forumet som diggade froggies.
Undrar om den hÀr finns kvar pÄ forumet...
fr01.jpg

Hade den i min samling för 4 Är sedan. Den bytte Àgare hÀr pÄ KS nÄgra gÄnger. Om jag inte minns fel, sÄ var det @xBjörne som hade den först och fÀrgade resinet.
Det var dig jag skulle citera. Jag hade jelly froggen sist. Dom hÀr gamla froggarna Àr rÀtt charmiga. Speciellt i titan.

Om du tröttnar pÄ din 8250 sÄ tar jag gÀrna över den :) snyggaste fÀrg kombon .
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
PÄ tal om Frogmans, min första riktiga klocka var faktiskt en Frogman DW-8200. Hittade en bild frÄn nÀr jag var cirka tio Är gammal dÀr klockan syns. AnvÀnde den hela tiden men lyckades tyvÀrr krossa glaset efter nÄgra Är sÄ den finns inte kvar idag.

Undrar hur mÄnga Froggies det fanns i Sverige pÄ den tiden. :cool:
E12F9665-8A77-4B42-AE5D-AFDB009C30A5.jpeg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
PÄ tal om Frogmans, min första riktiga klocka var faktiskt en Frogman DW-8200. Hittade en bild frÄn nÀr jag var cirka tio Är gammal dÀr klockan syns. AnvÀnde den hela tiden men lyckades tyvÀrr krossa glaset efter nÄgra Är sÄ den finns inte kvar idag.

Undrar hur mÄnga Froggies det fanns i Sverige pÄ den tiden. :cool:
E12F9665-8A77-4B42-AE5D-AFDB009C30A5.jpeg

Bra och mÀktig smak redan som 10Äring! :)
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
PÄ tal om Frogmans, min första riktiga klocka var faktiskt en Frogman DW-8200. Hittade en bild frÄn nÀr jag var cirka tio Är gammal dÀr klockan syns. AnvÀnde den hela tiden men lyckades tyvÀrr krossa glaset efter nÄgra Är sÄ den finns inte kvar idag.

Undrar hur mÄnga Froggies det fanns i Sverige pÄ den tiden. :cool:
E12F9665-8A77-4B42-AE5D-AFDB009C30A5.jpeg

HĂ€ftigt!
Klockintresse i familjen?
 

Sorubim

Audemars
PÄ tal om Frogmans, min första riktiga klocka var faktiskt en Frogman DW-8200. Hittade en bild frÄn nÀr jag var cirka tio Är gammal dÀr klockan syns. AnvÀnde den hela tiden men lyckades tyvÀrr krossa glaset efter nÄgra Är sÄ den finns inte kvar idag.

Undrar hur mÄnga Froggies det fanns i Sverige pÄ den tiden. :cool:
E12F9665-8A77-4B42-AE5D-AFDB009C30A5.jpeg
Hur coolt som helst. Synd att den inte finns kvar.
 

Flipper2

Rolex
Synd att DW-5600 bezel inte passar till 5610... det Àr rÀtt fattigt med 5610-fÀrger tycker jag... Àr sjÀlv pÄ jakt efter beige ds-8 bezel och band...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Packat ned min gule nu. SÄ behöver ju sÄklart en ny g-shock, semestern börjar ju pÄ mÄndag! SÄ nÄgon kanske kan förmÄ sig sÀlja mig nÄgot ex. Mudman, gg-1000, 5600bb/6900bb eller nÄgon rolig g-lide/blank square :pompus:

KvÀllens ensamma kompanjon.... :rolleyes:
DF0ED381-DA3C-4B71-A6B9-2BC941805584.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
.


Din snygga metall G fixar vÀl semestern? :-D

SjÀlvfallet, men nog lite otymplig att ha jÀmnt. Behöver nÄgot i resin som komplement, sen Àr det ju lite roligare med fler :D Det Àr ju ÀndÄ alla i denna trÄds fel sÄ lite sympati tack... :blackeye: hehe

Annars fÄr det köpas nÄgot nytt, funkar ju det med :)
 
Senast Àndrad:

Sorubim

Audemars
SjÀlvfallet, men nog lite otymplig att ha jÀmnt. Behöver nÄgot i resin som komplement, sen Àr det ju lite roligare med fler :D Det Àr ju ÀndÄ alla i denna trÄds fel sÄ lite sympati tack... :blackeye: hehe

Annars fÄr det köpas nÄgot nytt, funkar ju det med :)
Ligger ju en ganska cool militÀrgrön/orange 6900 pÄ K&S, bra pris dessutom, hade nog klippt den sjÀlv ifall den haft positiv display.
 
Tjena, det var lÀngesen jag postade hÀr. Man Àr lite av en periodare nÀr det gÀller klockor. Fick ett ryck och fixade till min DW-5000C. Fick tag i en utan knappar för ett antal Är sedan. SvÄrt att fÄ tag i knappar till den sÄ det slutade med att jag tog knappar frÄn en DW-5200. Var lite meck att fÄ pÄ dem men det blev ganska bra:)
 

Bilagor

  • IMG_4505.JPG
    IMG_4505.JPG
    72.8 KB · Visningar: 1
  • IMG_4500.JPG
    IMG_4500.JPG
    71.2 KB · Visningar: 2
  • 20180712_072736.jpg
    20180712_072736.jpg
    79 KB · Visningar: 1
Topp