• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hej, sugen pĂ„ en första G-Shock sĂ„ tĂ€nkte kolla med er innan jag slĂ„r till. Har inte kört LCD sedan 80-talet. Vill ha en 5600 och gillar egentligen det klassiska utseendet pĂ„ 5600E, men funderar Ă€ven pĂ„ bluetooth modell i samma serie. Är det ngt ni anvĂ€nder eller Ă€r det onödigt?
Kommer inte att vara OWG med denna utan det blir bygg, trÀning och std rotation med ett 50-tal andra analoga ur
En annan frÄga, Àr en standard eller en negativ display att föredra?
Tack pÄ förhand!
Jag tycker dom nya bt modellerna Àr grymma. Inte för att dom har BT men för att dom har en grym modul med tid i alla lÀgen, dual time, clean display. Jag skulle kört pÄ en positiv display.
 

Dlysectic

Breitling
Hej, sugen pĂ„ en första G-Shock sĂ„ tĂ€nkte kolla med er innan jag slĂ„r till. Har inte kört LCD sedan 80-talet. Vill ha en 5600 och gillar egentligen det klassiska utseendet pĂ„ 5600E, men funderar Ă€ven pĂ„ bluetooth modell i samma serie. Är det ngt ni anvĂ€nder eller Ă€r det onödigt?
Kommer inte att vara OWG med denna utan det blir bygg, trÀning och std rotation med ett 50-tal andra analoga ur
En annan frÄga, Àr en standard eller en negativ display att föredra?
Tack pÄ förhand!

Skulle inte pÄstÄ att BT Àr speciellt nödvÀndigt, mest en kul grej. Dock smidigt nÀr man reser mycket och upplever det som enklare att stÀlla in tidszoner med appen i telefonen. Börja med en 5600e sÄ mÀrker du snart vad du vill ha :) LikasÄ positiv/negativ display, tycker det Àr en smaksak. PÄ min 5600BC-1BER tycker jag den negativa displayen funkar hur bra som helst, och snyggare pÄ den modellen dÄ den blir vÀldigt "stealthy".
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hej, sugen pĂ„ en första G-Shock sĂ„ tĂ€nkte kolla med er innan jag slĂ„r till. Har inte kört LCD sedan 80-talet. Vill ha en 5600 och gillar egentligen det klassiska utseendet pĂ„ 5600E, men funderar Ă€ven pĂ„ bluetooth modell i samma serie. Är det ngt ni anvĂ€nder eller Ă€r det onödigt?
Kommer inte att vara OWG med denna utan det blir bygg, trÀning och std rotation med ett 50-tal andra analoga ur
En annan frÄga, Àr en standard eller en negativ display att föredra?
Tack pÄ förhand!

Skulle inte pÄstÄ att BT Àr speciellt nödvÀndigt, mest en kul grej. Dock smidigt nÀr man reser mycket och upplever det som enklare att stÀlla in tidszoner med appen i telefonen. Börja med en 5600e sÄ mÀrker du snart vad du vill ha :) LikasÄ positiv/negativ display, tycker det Àr en smaksak. PÄ min 5600BC-1BER tycker jag den negativa displayen funkar hur bra som helst, och snyggare pÄ den modellen dÄ den blir vÀldigt "stealthy".

Den nya negativa Àr klart grym ocksÄ. Den har en skarpare display Àn vad dom gamla negativa hade.

DSC04208.jpg
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Jag tycker dom nya bt modellerna Àr grymma. Inte för att dom har BT men för att dom har en grym modul med tid i alla lÀgen, dual time, clean display. Jag skulle kört pÄ en positiv display.
Tack för input. Kollat lite bilder pÄ en GW-B5600BC-1ER, den har gul accent som drar mot guld. Ska jÀmföra lite displaybilder.
Vad menar du med ’tid i alla lĂ€gen’?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tack för input. Kollat lite bilder pÄ en GW-B5600BC-1ER, den har gul accent som drar mot guld. Ska jÀmföra lite displaybilder.
Vad menar du med ’tid i alla lĂ€gen’?
Vissa moduler visar inte aktuell tid i tex tidtagningslÀget utan dÄ visar den mÄltid osv. I vÀrldstid visar vissa moduler t.ex bara namnet pÄ landet och aktuell tid, i bt modellerna har du hemmatid ovan och vÀrldstid under sÄ du kan se bÀgge samtidigt .
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tack för input. Kollat lite bilder pÄ en GW-B5600BC-1ER, den har gul accent som drar mot guld. Ska jÀmföra lite displaybilder.
Vad menar du med ’tid i alla lĂ€gen’?
Illustrerar med bild hĂ€r. Det stĂ„r tokyo och du ser Tokyo tid. Hemmatid syns inte. Å andra sidan kan man inte fĂ„ allt. Dom flesta modellerna köper vi ju för att dom Ă€r snygga :)
DSC04641.jpg
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Skulle inte pÄstÄ att BT Àr speciellt nödvÀndigt, mest en kul grej. Dock smidigt nÀr man reser mycket och upplever det som enklare att stÀlla in tidszoner med appen i telefonen. Börja med en 5600e sÄ mÀrker du snart vad du vill ha :) LikasÄ positiv/negativ display, tycker det Àr en smaksak. PÄ min 5600BC-1BER tycker jag den negativa displayen funkar hur bra som helst, och snyggare pÄ den modellen dÄ den blir vÀldigt "stealthy".
’Börja med en 5600e’, ja risken Ă€r att jag fastnar i det hĂ€r jag med, jag Ă€r en typisk samlare.:)
Gillar stealth looken Àven om jag för övrigt Àr mer av en retrofantast. Reser inte mkt (Àven om jag Àr sugen pÄ en analog GMT :confused:)
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Vissa moduler visar inte aktuell tid i tex tidtagningslÀget utan dÄ visar den mÄltid osv. I vÀrldstid visar vissa moduler t.ex bara namnet pÄ landet och aktuell tid, i bt modellerna har du hemmatid ovan och vÀrldstid under sÄ du kan se bÀgge samtidigt .
Ok, dÄ Àr jag med, tack. LÄter onekligen som en sak man skulle sakna om man kÀnner till att den finns pÄ andra modeller i samma serie
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ok, dÄ Àr jag med, tack. LÄter onekligen som en sak man skulle sakna om man kÀnner till att den finns pÄ andra modeller i samma serie
Tror egentligen du klarar dig bra pÄ dom flesta modeller. Men ska du ha en negativ sÄ köp en av dom nyare BT modellerna för dom har skarpare skÀrm. Ska du ha en positiv sÄ köp den du gillar bÀst.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Jag tycker dom nya bt modellerna Àr grymma. Inte för att dom har BT men för att dom har en grym modul med tid i alla lÀgen, dual time, clean display. Jag skulle kört pÄ en positiv display.
Enig! Sedan gillar jag BT - förenklar instÀllningarna. De finns ju ocksÄ med lÀnk, vilket Àr trevligt. Men dÄ tappar du kanske lite av det klassiska utseendet
 
Topp