• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jockinho

Patek
2-Faktor
NĂ„gon som testat GA-900? Funktionerna etc verkar ju sĂ„dĂ€r men jag gillar utseendetđŸ€“
E7B45C10-E20C-48F8-B911-CB67CF928E09.jpeg
 

DrTorben

Omega
NĂ„gon som testat GA-900? Funktionerna etc verkar ju sĂ„dĂ€r men jag gillar utseendetđŸ€“
E7B45C10-E20C-48F8-B911-CB67CF928E09.jpeg
Tycker ocksÄ att den Àr lÀcker, men funderar pÄ hur mkt utformningen av visarna pÄverkar avlÀsningen av tiden, anvÀnder lÀsglasögon +3.50 men vill kunna kolla tiden utan att behöva anvÀnda glajjerna..
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Nuuu Àr det farligt!
2A54D830-695C-4E22-BBB3-1E000582C727.jpeg

Nu blev man ju sugen. Är det nĂ„got utöver boxen/tillbehör som skiljer?
 

Derix

Patek
2-Faktor
Det ligger vÀl en Rangeman pÄ Tratten?

HĂ€r var den.
 
Senast Àndrad:

Constrictor

Breitling
Tjena!
Nyreggad hÀr, var ute efter en lite större bruksklocka. Har haft (har) Samsung Galaxy f.t men har börjat lessna pÄ notiser om att den tappar förbindelsen nÀr jag byter vÄningsplan etc, fÄr ansluta pÄ nytt nÀr den varit disconnected för lÀnge..

Hade tidigare en Breitling Colt kronograf, lÀmnade in för service nÀr den stannade, trycktestades mm. Landade pÄ 4k.. 2 Är senare började den sacka igen, butiken ville ha 4k igen.. suck. Gav bort skiten till systersonen ;-) Köpte en Traser Commander titan som jag gillar, dock legat i en lÄda och dött sen jag skaffade Samsungen, men jag tycker den Àr i minsta laget.

Iaf, surfade runt pÄ jobbet hÀromdagen och kom fram till att jag vill ha en soldriven och helst radiostyrt. BestÀllde en Rangeman 9400, var nöjd fast det var kanske lite onödiga funktioner för mig. Sen rÄkade jag lÀsa ngn trÄd om klent fÀste till armbandet och fick Ängest. ;-)
En timmes surfning senare sÄ hittade jag den perfekta klocksn för mig (hoppas jag) den bespottade GWG-100, allt jag behöver och inget mer!
Men.. medan man nu Àgnat 3 dagar Ät G-shocks dÄ lÀr det vÀl inte dröja för lÀnge innan man köper fler antar jag! Fastnar lÀtt i det och priserna Àr överkomlig!

Hoppas det inte dröjer lÀnge innan min GWG dyker upp! :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tjena!
Nyreggad hÀr, var ute efter en lite större bruksklocka. Har haft (har) Samsung Galaxy f.t men har börjat lessna pÄ notiser om att den tappar förbindelsen nÀr jag byter vÄningsplan etc, fÄr ansluta pÄ nytt nÀr den varit disconnected för lÀnge..

Hade tidigare en Breitling Colt kronograf, lÀmnade in för service nÀr den stannade, trycktestades mm. Landade pÄ 4k.. 2 Är senare började den sacka igen, butiken ville ha 4k igen.. suck. Gav bort skiten till systersonen ;-) Köpte en Traser Commander titan som jag gillar, dock legat i en lÄda och dött sen jag skaffade Samsungen, men jag tycker den Àr i minsta laget.

Iaf, surfade runt pÄ jobbet hÀromdagen och kom fram till att jag vill ha en soldriven och helst radiostyrt. BestÀllde en Rangeman 9400, var nöjd fast det var kanske lite onödiga funktioner för mig. Sen rÄkade jag lÀsa ngn trÄd om klent fÀste till armbandet och fick Ängest. ;-)
En timmes surfning senare sÄ hittade jag den perfekta klocksn för mig (hoppas jag) den bespottade GWG-100, allt jag behöver och inget mer!
Men.. medan man nu Àgnat 3 dagar Ät G-shocks dÄ lÀr det vÀl inte dröja för lÀnge innan man köper fler antar jag! Fastnar lÀtt i det och priserna Àr överkomlig!

Hoppas det inte dröjer lÀnge innan min GWG dyker upp! :)


TrÄkig historia med din kronograf. NÀr servicen landar pÄ mÄnga sköna tusenlappar kÀnns det inte sÄ kul att Àga en mekanisk klocka tyvÀrr.

Rangeman 9400 har som du pÄpekar, tyvÀrr, lite klena infÀstningar mellan band och boett och det finns ju rÀtt mÄnga trÄkiga historier frÀmst pÄ Watchuseek.com dÀr t ex anvÀndaren gjort armhÀvningar, stÄtt pÄ hÀnder och liknande och knÀckt infÀstningen. TyvÀrr gÄr ju det inte laga och verkar inte gÄ pÄ garantin heller... Trist designmiss dÀr av Casio. Men Rangeman version 2.0 (GPR B1000) har fÄtt mycket stadiga och kraftiga infÀstningar med bÄde hÀngslen och livrem, sÄ Casio Àr ÀndÄ medvetna om problemet med den förra generationen.

Men, sÄ lÀnge man inte stÄr pÄ hÀnder verkar det ÀndÄ vara rÀtt safe. Jag har gymmat en del med min Rangeman utan problem. Jag lÄter helt enkelt klockan ligga stadigt bakom handledsknölen. :)

Kul att du har hittat en ny modell som du gillar!
VĂ€lkommen hit!
 
Topp