Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1000! Tävlingen är död, leve tävlingen

Diskussion i 'Diskussion' startad av frere, 24 juni 2014.

1. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Till sist har jag också knåpat ihop 999 inlägg om allt från Swatch till Breguet, från Kopernikus till Mathias Dahlgren, från värmekameror till hårslöjd. Mitt tusende börjar med ett uppriktigt tack till forumledningen daviden Denke Spencer66 för allt jobb ni lägger ned.

Klocksnack är oerhört bra och det har varit kul att följa forumet sedan starten. Vårt dygnet-runt-öppna vuxendagis verkar hela tiden utvecklas och frodas och det är roligt att så många bidrar. Utan KS hade jag förstås ändå varit onormalt intresserad av klockor. Men det hade varit ensammare, och betydligt tråkigare. Och jag skulle säkerligen befinna mig på hemlig plats för att dricka öl med sköna snubbar och klockor för miljontals kronor på borden väldigt sällan.

Tävlingen är död...

Den sedvanliga 1000-tävlingen startade jag upp redan i januari (http://klocksnack.se/threads/pizza-frère-uppstart-1000-tävling.17456/) och den gick ut på att gissa innehållet i min klocklåda idag.

Då hade jag en Tag Heuer Monaco, en Sinn U1 och en Tudor 7016 Snowflake.

Nu har jag samma sentimentala Tag, en härlig Grand Seiko, en fantastisk Movadokronograf och en stöddig Seiko Samurai. (Om någon undrar vilket som var det bästa av mina tusen inlägg kan jag för övrigt meddela att det var paketöppningen av den sistnämnda, eftersom likes är ett hemskt pålitligt kvalitetsmått.)
    Samuraien (som just idag är på egna äventyr istället för att gruppfotas) hade jag outat att jag jagade, men att jag plötsligt skulle tjacka movado och gs istället för tilltänka speedy och dj var ju inte så jäkla lätt att gissa. Svårdömd tävling mao. Jag hittade på några simpla regler (rätt klocka kvar +1 p, rätt klocka ut +1p, nära-men-inte-riktigt in +1p, mitt-i-prick in +2p)...

...och vinnaren blev...BME på hela 5 poäng!

Du får därmed en underlig goodiebag bestående av det jag samlat på mig i liknande tävlingar sedan i vintras: en ovanligt konstig, oanvänd digital seiko och ett gäng armband av olika slag. PM:a!

...leve tävlingen!

Nu kör vi såklart igen: Vad finns i lådan när jag skriver mitt 2000:e inlägg?

Den här gången orkar jag inte räkna, så lottning får avgöra vem som vinner. Alla som bidrar med ett inspirerande förslag i tråden (dvs inte "sälj skiten och köp en likadan dussinsafirsub som jag har!") är alltså med.

OK? Då så, då återkommer jag i ärendet om ett år eller två!

DrSbaitso, MaxEngstrom, Minuteman och 18 andra gillar detta.
  2. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Du är en ploprof man tror jag

frere gillar detta.
  3. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Jag skulle säga att du kunde behöva en Rolex OysterQuartz och en Omega Seamaster med vridring i vitguld, tror refnr är 2230.50!

Haha...lycka till min vän :D! För övrigt så har jag inga andra kommentarer ;)

maxmol och frere gillar detta.
  4. BME

BME Borgare

Från:
    Stockholmish
    Haha fan va nice!
    Grattis till mig :)
    PM kommer!

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis, och grattis BME!

Fin trio! Din Movado är ju magisk. Tror du kommer investera i en fin 1655 innan 2000 :)

frere gillar detta.
  6. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Blandade grejer kommer med posten.:)

Vinsten funkar på samma sätt nästa gång också förresten...förhoppningsvis fortsätter jag att vara en hejare på tävlingar...

7. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Tack för många trevliga och välskrivna inlägg. Det uppskattas i stugorna runt om i landet, iaf i min stuga.

frere gillar detta.
  8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Alla vill ha en YM nästa år. :)

frere gillar detta.
  9. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Ingenting du har alla ur ur lådan :D

frere gillar detta.
  10. JaTack

JaTack Friends of KS

Grattis till tusen! Du har en väldigt fin och näst intill komplett samling. Men eftersom jag fått klämma på Fixoflex fina gamla klockor idag skulle jag säga att du saknar en snygg gammal rysk klocka!

frere och theargonaut gillar detta.
  11. Chris Cage

Chris Cage Bonde

Från:
    STHLM
    Grattis till 1000 inlägg frere och kul intiativ med tävlingen. Får återkomma med mitt bidrag till 2000 inlägg senare. Cheers

frere gillar detta.
  12. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Vin, kvinnor, droger och sång hoppas jag att du hinner lägga pengarna på innan 2000 inlägg!

Grattis!:)

J

frere gillar detta.
  13. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Vintage Blaincpain FF tror jag på, känns som ett steg upp samtidigt som du vill byta upp din dykare :)

frere gillar detta.
  14. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Fan. Sälj skiten och köp en dussinplexisub istället, som jag inte har!

frere gillar detta.
  15. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Låter trevligt! Droger är dock mer av ett levebröd än en utgiftspost för mig...:)

16. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Grattis frere!

Tycker den uppsättningen är väldigt häftig! En JLC Memovox tror jag skulle passa finfint i klockrullen!

eriksson850 och frere gillar detta.
  17. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Hoppas att du har rätt...måste bara skaffa ohemult mycket pengar på något sätt...
    Det är ju planen för inlägg nr 1050!:D

Affe gillar detta.
  18. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Ruggigt fin kvartett! Jag gillar att den känns väldigt komplett och samtidigt personlig (vilket den inte riktigt hade gjort med en speedy+DJ).
    Jag gissar att samurajen lämnat till förmån för vintage-dykare. Förmodligen inte rolex, om det inte är en milsub eller liknande.

Och BME: unboxing av goodie-bagen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

frere och eriksson850 gillar detta.
  19. BME

BME Borgare

Från:
    Stockholmish
    Ett sent men ändå ett tack frere för goodiebagen från förra tävlingen, kom hem efter en månad i Sydamerika igår kväll och hade inte hunnit fått den innan jag åkte...
    Jäkligt speciell Seiko måste jag säga :) Ska se till att få ett nytt batteri till den sen ska jag slänga upp ett par bilder :)

frere gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield