• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000! Tävlingen är död, leve tävlingen

frere

Audemars
2-Faktor
Till sist har jag också knåpat ihop 999 inlägg om allt från Swatch till Breguet, från Kopernikus till Mathias Dahlgren, från värmekameror till hårslöjd. Mitt tusende börjar med ett uppriktigt tack till forumledningen daviden Denke Spencer66 för allt jobb ni lägger ned.

Klocksnack är oerhört bra och det har varit kul att följa forumet sedan starten. Vårt dygnet-runt-öppna vuxendagis verkar hela tiden utvecklas och frodas och det är roligt att så många bidrar. Utan KS hade jag förstås ändå varit onormalt intresserad av klockor. Men det hade varit ensammare, och betydligt tråkigare. Och jag skulle säkerligen befinna mig på hemlig plats för att dricka öl med sköna snubbar och klockor för miljontals kronor på borden väldigt sällan.

Tävlingen är död...

Den sedvanliga 1000-tävlingen startade jag upp redan i januari (https://klocksnack.se/threads/pizza-frère-uppstart-1000-tävling.17456/) och den gick ut på att gissa innehållet i min klocklåda idag.

Då hade jag en Tag Heuer Monaco, en Sinn U1 och en Tudor 7016 Snowflake.

Nu har jag samma sentimentala Tag, en härlig Grand Seiko, en fantastisk Movadokronograf och en stöddig Seiko Samurai. (Om någon undrar vilket som var det bästa av mina tusen inlägg kan jag för övrigt meddela att det var paketöppningen av den sistnämnda, eftersom likes är ett hemskt pålitligt kvalitetsmått.)
20140624_201029_zps429c4e5a.jpg

Samuraien (som just idag är på egna äventyr istället för att gruppfotas) hade jag outat att jag jagade, men att jag plötsligt skulle tjacka movado och gs istället för tilltänka speedy och dj var ju inte så jäkla lätt att gissa. Svårdömd tävling mao. Jag hittade på några simpla regler (rätt klocka kvar +1 p, rätt klocka ut +1p, nära-men-inte-riktigt in +1p, mitt-i-prick in +2p)...

...och vinnaren blev...BME på hela 5 poäng!

Du får därmed en underlig goodiebag bestående av det jag samlat på mig i liknande tävlingar sedan i vintras: en ovanligt konstig, oanvänd digital seiko och ett gäng armband av olika slag. PM:a!

...leve tävlingen!

Nu kör vi såklart igen: Vad finns i lådan när jag skriver mitt 2000:e inlägg?

Den här gången orkar jag inte räkna, så lottning får avgöra vem som vinner. Alla som bidrar med ett inspirerande förslag i tråden (dvs inte "sälj skiten och köp en likadan dussinsafirsub som jag har!") är alltså med.

OK? Då så, då återkommer jag i ärendet om ett år eller två!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle säga att du kunde behöva en Rolex OysterQuartz och en Omega Seamaster med vridring i vitguld, tror refnr är 2230.50!

Haha...lycka till min vän :D! För övrigt så har jag inga andra kommentarer ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, och grattis BME!

Fin trio! Din Movado är ju magisk. Tror du kommer investera i en fin 1655 innan 2000 :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tack för många trevliga och välskrivna inlägg. Det uppskattas i stugorna runt om i landet, iaf i min stuga.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis till tusen! Du har en väldigt fin och näst intill komplett samling. Men eftersom jag fått klämma på Fixoflex fina gamla klockor idag skulle jag säga att du saknar en snygg gammal rysk klocka!
 

Jens

Greedo
Vin, kvinnor, droger och sång hoppas jag att du hinner lägga pengarna på innan 2000 inlägg!

Grattis!:)

J
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vintage Blaincpain FF tror jag på, känns som ett steg upp samtidigt som du vill byta upp din dykare :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ruggigt fin kvartett! Jag gillar att den känns väldigt komplett och samtidigt personlig (vilket den inte riktigt hade gjort med en speedy+DJ).
Jag gissar att samurajen lämnat till förmån för vintage-dykare. Förmodligen inte rolex, om det inte är en milsub eller liknande.

Och BME: unboxing av goodie-bagen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

BME

Cartier
Ett sent men ändå ett tack frere för goodiebagen från förra tävlingen, kom hem efter en månad i Sydamerika igår kväll och hade inte hunnit fått den innan jag åkte...
Jäkligt speciell Seiko måste jag säga :) Ska se till att få ett nytt batteri till den sen ska jag slänga upp ett par bilder :)
 
Topp