• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

13000 medlemmar!

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Förstår inte hur det kan va kul med klockor, visar tiden liksom? Speciellt inte lägga stora summor på dem när man kan köpa en quartz för nån hundralapp? Vad är det för fel på oss!!?? ;)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Ballt helt klart, men betänk att det föds en ny klocknörd varje minut. Bara hoppas på att majoriteten är i Sverige så vi kan växa starkt =)
Nummer 5435 är man själv, så har hänt en hel del bara på min lilla tid på forumet.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Förstår inte hur det kan va kul med klockor, visar tiden liksom? Speciellt inte lägga stora summor på dem när man kan köpa en quartz för nån hundralapp? Vad är det för fel på oss!!?? ;)
Det finns fler än ett svar. Genuint intresse för ett riktigt hantverk, bekräftelsebehov, behov av att skilja ut sig från mängden, behov av att tillhöra något, intresse för tekniken, intresse för design, om man ändå ska bära en klocka på armen vill man att den passar till klädstilen, primitivt behov av att klättra på statusstegen. För egen del har jag alltid gillat nörderi. Kanske som motpol till att jag arbetar med helheter där detaljer är mindre viktiga till vardags? Jag tycker många klockor är vackra men alla passar inte på min handled, det är lite Helgonets deckarskola över trevliga anonyma möten på stan för att känna och klämma på en gammal klocka, annars håller jag med dig, man kan hålla på med klockor, bara de inte blir det viktigaste i ens liv.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Kul att det växer!

Passar på att rosa forumledningen också. Jag är och har varit medlem på många forum; garaget, zatzy, minhembio.com, m.fl och KS har det överlägset bästa användargränssnittet. Har ett konto på VRF också och skillnaden är milsvidd.. Bra jobbat @daviden
 
Topp