• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

13000 medlemmar!

mouqvist

Rolex
Denna inflation: bensinpriset går upp hela tiden, detsamma gäller priset på klockor, vi har passerat 10.000.000 invånare i Sverige och är numera över 13.000 medlemmar...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag är 334. Borde varit snabbare att regga mig när snacket gick på TTT. Damn. ;)

Hur många av dessa är nollpostare, över 20, 100, 1000, varit inne sista månaden, veckan etc? Skulle vara kul med lite sådana stats.
 

St Maxime

KS Explorers Club
Lite siffernörd som jag är så tänkte jag höra om det går att se (enkelt) hur många klockor som sålts via KS samt hur länge en annons i genomsnitt ligger ute innan den avslutas samt hur många procent av annonserna som som förblir osålda/tillbakadragna? Hur många av forumets medlemmar har sålt ngt på KS?

Misstänker att man för enkelhetens skull får likaställa alla annonser på Köp och Sälj med en klocka (oavsett om det rör sig om flera föremål).

Ngn som vet om infon finns och var jag hittar den?

Tack på förhand!
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Kul, häröigt att forumet växer!
Själv kom jag med sent: 9744. Men 4-siffrig referens kan väl inte vara fel? ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är 334. Borde varit snabbare att regga mig när snacket gick på TTT. Damn. ;)

Hur många av dessa är nollpostare, över 20, 100, 1000, varit inne sista månaden, veckan etc? Skulle vara kul med lite sådana stats.

Håller med om att det skulle vara intressant att veta, och har undrat över det tidigare. Det handlar ju inte bara om att det ska komma till fler nya medlemmar, utan lika mycket om hur man får folk att stanna kvar och bli delaktiga på forumet. Det är ju ganska ointressant om det är 2.000 eller 20.000 medlemmar om det bara är ett konstant antal på exempelvis 1.000 som är aktiva.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nr 1653. Man borde reggat sig direkt istället för att bara vara anonym då och då sa hade man kanske varit <-1000. Kul att forumet växer så snabbt!
 

pederr

Cartier
Skulle vara kul och se en liten graf med antal medlemmar t ex varje kvartal sedan starten.
/Medlem 802,
(men med endast knappt 300 inlägg på 4 år).
 
Topp