• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1675 Blueberry med Tiffany Dial

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad säger experterna?
ROLEX TIFFANY VINTAGE 1675 GMT BLUEBERRY BLUE BEZEL STEEL AUTOMATIC 1968

A rarer watch can’t be found: consider this incredible vintage Rolex Tiffany GMT 1675 with original “Blueberry” bezel – simply amazing! Long before the GMT came with a green dial, or a ceramic bezel, or had nicknames like the “Batman”, it came with a practically unknown special order option – the blue bezel insert. When a vintage GMT with an original blue bezel insert appears, it’s rightfully a big deal. A Tiffany Blueberry is in all probability a once in a lifetime watch.

Original stainless steel Oyster case is 40mm diameter, with plastic crystal, screw down crown, and this awesome authentic Rolex blue bezel insert. Serial number 2009XXX dates the watch to circa 1968.

Original Tiffany & Co. co-signed black dial with uniform and pleasing patina on the hour markers and original hands. Date at 3 o’clock.

Movement is the automatic winding Rolex Caliber 1575/1570 with 26 jewels. Movement is a C.O.S.C. Certified Chronometer and is in clean running condition.

Rolex riveted Oyster steel bracelet in clean mint condition, just like the watch.

Just an absolutely amazing Rolex watch with incredible collectability!
s-l500.jpg


http://www.ebay.com/itm/ROLEX-TIFFA...BLUE-BEZEL-STEEL-AUTOMATIC-1968-/201562536176
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
När trycktes Tiffany-trycken?

Under tillverkningen av klockan eller efter leverans till Tiffanys?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar vara en seriös säljare men det står ingenting om det finns någon dokumentation som stödjer tesen att klocka levererades Tiffany-tavla samt blå bezel. Man kanske skulle slå dem en signal imorgon och fråga om klockan?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det verkar vara en seriös säljare men det står ingenting om det finns någon dokumentation som stödjer tesen att klocka levererades Tiffany-tavla samt blå bezel. Man kanske skulle slå dem en signal imorgon och fråga om klockan?

Diskussionerna har ju gått livligt till kring Maron förr.

Man kan hoppas att han lärt sig läxan och att allt är kosher.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur gick det? Ringde du Bob?

Blir det köp?
Jag glömde faktiskt av helt att ringa. Men jag borde göra det, jag vill bara höra dem beskriva klockan och hur de tänkt när de satt priset :). Köp är det inte tal om från de mupparna.
Den där såg fin ut :hungry: Men frågan även där är ju om det finns något som stärker ifall den är original.
 
Tycker det ser lite konstigt ut. En 1675 "blueberry" är ju sjukt ovanlig och att då lägga ut en 1675 Blueberry med Tiffany-tavla på Ebay tycker jag säger allt. Hade känts mer rimligt om någon handlare gått ut med den. Bara lite spontant tänkande. Men sinnes snygg är det iaf :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den säljs via Robert Maron så nog är det en handlare.

Äktheten på dessa blåa bezeler är inte problemet. Problemet är att tillgången på dessa ibland verkar vara oändlig. De är dyra men jag känner flera som sett bilder på hundratals helblå bezeler. Ryktet säger att den italienska fabrik som ursprungligen tillverkade dessa fortfarande kan ploppa ut dessa när kassan behöver fyllas på. Om det är sant eller ej är förmodligen omöjligt att veta men jag hade inte bränt 100k på en liten aluminiumbit som inte verkar vara vidare ovanlig. Each to his own.. :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Alla dessa "nya" blåa inserts, blir så trött! Förstör ju hela charmen. HQM hade nos insert liggandes som de monterat på en korrekt serie 1675 enligt de själva.

Tiffany klockan har ju också nytt, original eller ej kan jag inte uttala mig om men det verkar som att någon sitter på ett fint lager med inserts som @Per skriver.

Har hellre denna då ;) (inte min bild)

image.jpeg
 

poormans

Rolex
det är väl hela grejen att john mayer stämde robert maron för att han sålt lite suspekta rolex till honom men de kom överens utanför rättssalen
han har även haft ett antal daydates till salu med "i stella stil renoverade urtavlor" dvs redials
 

M.M

Cartier
Hela Marongrejen luktar unket.
Nu är ju inte jag spekulant på hans grejer men hela historien visar på att där det finns en marknad så finns det utrymme för mindre nogräknade aktörer att profitera på mindre insatta. (som på alla marknader förstås)
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp