• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40-årspresent till frun. Alternativ till Rolex.

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Jag håller för närvarande på att jaga 40-års present till frun och det lutar för närvarande åt en lättare begagnad 34 mm Rolex, kanske en 114200. Det känns som en klassisk klocka och ett säkert val. Dock har jag dålig koll på vad det finns för alternativ där ute i den storleksklassen för motsvarande pengar, typ ca 30k, nytt eller begagnat spelar ingen roll. Jag har kollat Omegas nuvarande kollektion, men hittar inget som känns helt rätt. Hon har redan en Longines Dolce Vita sedan tidigare, så en rund klocka är att föredra den här gången. Klockan ska vara på länk och i stål. Några tips från forumet som kan hjälpa mig i jakten?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag håller för närvarande på att jaga 40-års present till frun och det lutar för närvarande åt en lättare begagnad 34 mm Rolex, kanske en 114200. Det känns som en klassisk klocka och ett säkert val. Dock har jag dålig koll på vad det finns för alternativ där ute i den storleksklassen för motsvarande pengar, typ ca 30k, nytt eller begagnat spelar ingen roll. Jag har kollat Omegas nuvarande kollektion, men hittar inget som känns helt rätt. Hon har redan en Longines Dolce Vita sedan tidigare, så en rund klocka är att föredra den här gången. Klockan ska vara på länk och i stål. Några tips från forumet som kan hjälpa mig i jakten?
En midsizesub från tudor? En sportigare vardagsklocka som kompletterar Dolce vitan?

typ 76000 eller 75090
img59702151.jpg
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Hon gillar dykare, men har smala handleder. Hon tycker att min 116000 är lite för stor för henne, så det finns risk för att även denna är lite för stor. Riktigt fin dock!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Hon gillar dykare, men har smala handleder. Hon tycker att min 116000 är lite för stor för henne, så det finns risk för att även denna är lite för stor. Riktigt fin dock!
Skulle spontant tro att Tudorns 36.5 funkar, då en dykare kan/ska vara lite större än en dressare. Skulle även tro att den bärs lite mindre än 116000 då boetten är lite smalare. Men det ska ju som sagt kännas bra för bäraren. :)
 
Topp