Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Aldrig får man vara glad!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 21 februari 2014.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Köpte nyss en speedy pro. Super nöjd men börjar nagelfara den, hm en subdialen nollställer inte helt 100, den är liiite off. No biggi tänker man, den är under garanti o jag måste ändå in till omega butiken för att beställa ett omega spänne till mitt läderarmband.

Idag hör butiken av sig, klockan är färdig och spännet har kommit. Hurra! Hämtar allt, lägger det i klocklådan och börjar med kvällsbestyren.

När allt lugnat ned sig sätter man sig o börjar pyssla, sättet fast spännet på armbandet, coolt, nöjd, det är pricken över i.
    image.jpg

Sen kollar jag på subdialen, jo den är fint centrerad, startar kronografen och...WTF sekundvisaren fastnar i minutvisaren! Ååååååååå nu måste man ju släpa sig dit igen och be dem fixa det....jobbigt....det var den fredagen.

(Modererade mitt eget inlägg lite då det kanske var lite hastigt skrivet och saker kan lätt feltolkas på nätet. Innebörden är fortfarande den samma)

eriksson850 och jabla gillar detta.
  2. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten
    Oj. Hur är det ens möjligt? Har dem satt på visarna snett?

3. acce1999

acce1999 Friends of KS

Suck. Inte bra... Vad säger man?

4. konkas

konkas Friends of KS

5. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Jävlar vad tråkigt. Har du möjlighet att gå till annan urmakare i framtiden när detta är löst?

6. POO

POO Präst

Du tycker inte du överdriver lite? Alla kan fela, det är hur man löser det som räknas.

7. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
  8. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Det är en bra affär, de är justa där. De kommer fixa det no problem. Bara tradigt att behöva fixa tid för detta i ett stressat schema.

9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ah, måndag helt enkelt. Ja i såna fall är det väl lugnt!

10. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Knöligt att ränna fram o tillbaka. Bara att hoppas att helgens öppettider passar. Misstänker att du ville använda klockan ASAP!

11. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Hade väl ingen aning om hans tidigare erfarenheter, det lät lite på posten som att han enbart besökt den butiken i samband med detta, nu när man hört att det verkar vara en engångsföreteelse så är det ju en annan sak, men generellt sett känns det väl lite trött när man lämnar in den för ett problem och sedan får man tillbaka den med ett annat. Ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd.

12. 4cie

4cie Biskop

Vad tråkigt att höra.
    Vilken butik är det vi talar om här?
    Bådar inte gott nu när min Speedy åker in på service imorgon :(

13. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Intresserad av hur det hela är möjligt? Sitter visarna snett/löst?

14. POO

POO Präst

Inte ett dugg upprörd men folk här här ju extremt på hugget när det gäller bojkotta, hänga ut o.s.v.

15. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Tråkigt! Polaren fick lämna in sin speedy PRO omgående han med. Nollställde korrekt men sen efter en timme kunde ena subdialen ha rört sig ett snäpp eller två. Löste sig på 2 veckor men tråkigt när man har plockat ut en sprillans speedy....

Tydligen var det ett vanligt fel och lättfotat men ändå...

16. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Ha, ha. Fixa tid! Du är rolig du:)
    Tråkigt annars.

17. 4cie

4cie Biskop

Samtidigt så hör det till att man som butik har en viss kvalitet i leveransen och kan stå bakom det arbete man utför. Alla kan göra fel, vissa mer än andra.

18. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Skönt ha en bra relation till sin AD. Alla kan göra fel.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

19. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Yup, så kan det väl vara... Jag är alldeles för egoistisk för att vara en bra människa när det gäller sånt här, går i princip enbart på pris samt lagerstatus, när jag köpte min PO köpte jag den där jag fick ett ok pris samt där den fanns i lager, för när jag vill ha någonting vill jag ha det helst igår, det här med väntan är inte min grej...

20. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Shit happens! Surt varje gång sådant händer, vilket det tyvärr gör :(

21. joF

joF Friends of KS

Så att det tar massa extra tid spelar ingen roll menar du? Klart man byter om man har möjlighet, förutsatt att man inte har varit där många gånger med goda resultat...

22. POO

POO Präst

Naturligtvis är det ok att hänga ut och bojkotta de som förtjänar det men allt vi vet nu är att det hänt. Det kan ju varit Sveriges mest välrenommerade butik. Gör aldrig du fel på dit jobb?

23. 4cie

4cie Biskop

Håller med, det kostar en massa tid att kvalitetskontrollen inte fungerar tillfredsställande. Sedan kan de försöka förmildra lidandet hur bäst de vill. Såvida de inte byter ut klockan på plats (lär aldrig hända) så är det en olägenhet som inte skulle hänt i första taget.

joF gillar detta.
  24. joF

joF Friends of KS

Så kritik är inte okej på internet utan bara beröm? Ser inte att någon blir "uthängd" i denna tråd över huvud taget.

25. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag vill veta vilken butik det är frågan om.

4cie gillar detta.
  26. POO

POO Präst

Nej nej, ingen är uthängd men det jag svarade på var uppmaningen att byta urmakare. Det som hänt är ju inte bra men alla kan göra misstag.

27. joF

joF Friends of KS

Okej. Självklart kan alla göra misstag :) Vet man att någon har gjort misstag och en konkurrerande urmakare inte gjort misstag som man är medveten om tycker jag iallafall valet är enkelt :)

Någon sorts kvalitekontroll måste man kunna räkna med, och en sådan här sak tycker jag borde uppmärksammats!

4cie gillar detta.
  28. 4cie

4cie Biskop

Det vill jag också, inte för någon uthängnings skull. Alla urmakare har felat någon gång, finns nog inte en enda AD i Stockholm som jag inte hört något negativt om någon gång under åren.

Boris Balkan gillar detta.
  29. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Det var inte meningen att skapa någon hätsk debatt ang detta.
    Ville bara skriva att man blev lite besviken nu på fredagkvällen men det är inget mer än så. Det är ett misstag som skett, sånt händer överallt hela tiden. Jag har fullt förtroende för butiken. Jag har köpt nytt av dem tidigare. Jag har bytt med dem, de har servat mina klockor, jag har beställt delar där, har fått kostnadsförslag. Jag har varit inne och frågar för mycket o de har lyssnat tålmodig, fått klämma och känna. När jag köpt har de varit smidiga och enkla att ha att göra med. Om en expidit inte kunnat svara på mina frågor så hämtar de nån som kan, även en av urmakarna har kommit ner och pratat med mig en gång.

Att det blev en miss nu faller under "shit happens" så sluta med den begynnande häxjakten. Hade jag på allvar varit upprörd hade jag uttryckt mig på annat sätt.

Nu till hur det kan bli så? Ingen aning, kanske har visarna inte "fallit" ned ordentligt i sin spår. Ingen aning. Det är inget dom ser snett ut eller så iaf.

David och jabla gillar detta.
  30. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag ser ingen begynnande häxjakt. Jag vill veta vilken butik det är frågan om.

Mårtenssons ur Brookfield