• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att: David, provade ny klocka idag...

..eftersom vi har samma smak, vi gillar Rolex, Panerai och Bvlgari :lol: MEN idag jag testade en klocka vi båda gillar på NK ...

Jaeger-LeCoultre Master Ultra-Thin Moonphase 39mm, lika fet IRL som bilderna jag sett förut...

A Man's Man's Watch, This is a power watch to be worn with a power suit while making power moves...

46B43A64-85D5-4BF4-8840-5FC6A7CB1B98-2537-000002D3164C0CB6.jpg


202DCA5D-9BAF-4265-A867-ABB808EE1935-2537-000002D31BF3A3EE.jpg


15419C06-2113-4072-B43E-C2A1AC5E7D81-2601-000002DC871A0CA6.jpg


DFC915F5-C650-4ACC-9E9F-CB66174312EF-2601-000002DC8C677902.jpg


BC8A2B0C-3FB8-4164-81C6-791644671C3B-2601-000002DC9AD636B3.jpg


22B09733-C1C3-4E0D-8C09-09B64164124D-2537-000002D458B5702C.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Vilken tavla! Är den vit eller ljusblå? Haha eller silver? Har svårt att se.. Vad ligger dom på? Finns den i guld?
 

David

Bödeln
Såååå vacker! Har provat den på NK i Göteborg vid tre olika tillfällen, väntar på att planeterna ska rada upp sig i rätt mönster för att kunna slå till.

Snälla säg att du köpte den, har repat den litegrann och redan tröttnat på den! :evil:
 
David skrev:
Såååå vacker! Har provat den på NK i Göteborg vid tre olika tillfällen, väntar på att planeterna ska rada upp sig i rätt mönster för att kunna slå till.

Snälla säg att du köpte den, har repat den litegrann och redan tröttnat på den! :evil:

Nej, men liite sugen är jag men den ligger utom räckhåll om man inte ska sälja av något...

Men som jag sa, den och en Sub är kanske tillräckligt och sedan avregga sig härifrån och skita i allt och bara vara nöjd, eller inte ;) ....
 

David

Bödeln
masterkiller skrev:
Nej, men liite sugen är jag men den ligger utom räckhåll om man inte ska sälja av något...

Samma här, men jag har långt gångna planer på min första flipp för att få tag på den, offrar min YM så snart jag fått den servad. Orisen ryker också, till förmån för en Black Bay.

masterkiller skrev:
Men som jag sa, den och en Sub är kanske tillräckligt och sedan avregga sig härifrån och skita i allt och bara vara nöjd, eller inte ;) ....
22B09733-C1C3-4E0D-8C09-09B64164124D-2537-000002D458B5702C.jpg

Precis, med den där bilden har du täckt in varje tänkbart realistiskt behov. (Men naturligtvis "behöver" man alltid minst en mer än man för tillfället har.)

masterkiller skrev:
A Man's Man's Watch, This is a power watch to be worn with a power suit while making power moves...

Haha, räcker en av tre? Spencer kan kan intyga vilken. ;-)
 

David

Bödeln
NiklasArvid skrev:
De två och en Vintage Speedmaster kan vara en idealisk tre-klockor-samling...

Du kan ha en poäng där. Speedmastern tilltalar mig egentligen inte, men jag kan inte komma på någon klocka som skulle passa bättre som nummer tre.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Alldeles för stor överlapp med SubC:n...

Isåf får du ta som no3 en Tudor-flinga istf SubC:n, eller Denkes Val72 Heuer om Speedy inte faller i smaken! :D
 
David skrev:
masterkiller skrev:
Den naturliga trean är en AP Diver...

Då har man ingen kronograf, inget vintage och två dykare varav en inte ens är en riktig dykare. Köper't inte.

MEN, med APDn så har man har en på länk och på gummi och en på kroko, perfekt och dom passar in i dessa kategorier

Casual - SubC
Dress - JlC
Steeek - ADP

Funkis, javisst :)

Och när jag tänker efter så kan ADPn med fördel bytas ut mot min PAM112 på gummi, dvs jag behöver bara JlCn så är jag hemma, sedan får väl B&R agera svampklocka på landet....
 
Du är allt bra tråkig du...Panerai har egenutvecklade Toubilloner och 8-10 dagars verk, Rattapante osv...Bulgari har oxå egenutvecklade calibrar, Panerai har åtmisntånde aldrig såld quartz som JlC...
 

point1

Cartier
Otroligt fin, guldversionen också. Apropå JLC, så var jag och tittade på JLC Duomètre Sphérotourbillon häromdagen, vilket mästerverk :) Dock tog jag dessvärre inga bilder :(
 
point1 skrev:
Otroligt fin, guldversionen också. Apropå JLC, så var jag och tittade på JLC Duomètre Sphérotourbillon häromdagen, vilket mästerverk :) Dock tog jag dessvärre inga bilder :(

Jaa, den väcker sjukt ha-begär....även fast jag inte gillar guld i nån större utstäckning så är rosén riktigt riktigt fin...
 
Topp