• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Divemaster

Cartier
04AD54E2-A340-4AF2-8679-281CE9EF9095.jpeg
09B0A051-BB64-45D7-8139-954C77746FAB.jpeg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Någon som vet om det går att klippa en tavla löst hos AD till en 15300 och vad detta kostar? Ej blå utan svart/vit.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Någon som vet om det går att klippa en tavla löst hos AD till en 15300 och vad detta kostar? Ej blå utan svart/vit.

De har ju stypt rätt kraftigt vad som går och inte går att göra när Bagijn såldes till AP. Tror det är svårt att få till en annan tavla än referensen säger. Vad jag tror behöver klockan skickas till service-center för tavelbyte men är bara Nymans som har exakt svar på det i nuläget.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad finns det att välja på om jag vill ha en Royal Oak som bärs ungefär som en 36mm DJ/DD, vilken storlek ska man gå på? Finns det typ 33-35mm?
Vill ha automat, enfärgad tavla och under <100k.
Några referenser att föredra/akta sig för med de skräckhistorierna man läst om lite äldre RO?
 

ChumpTime

Panerai
Vad finns det att välja på om jag vill ha en Royal Oak som bärs ungefär som en 36mm DJ/DD, vilken storlek ska man gå på? Finns det typ 33-35mm?
Vill ha automat, enfärgad tavla och under <100k.
Några referenser att föredra/akta sig för med de skräckhistorierna man läst om lite äldre RO?
Finns en 33mm quartz som fortfarande tillverkas. Svart tavla. Finns <100k på C24.
https://www.audemarspiguet.com/en/watch-collection/royal-oak/67650ST.OO.1261ST.01/
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vad finns det att välja på om jag vill ha en Royal Oak som bärs ungefär som en 36mm DJ/DD, vilken storlek ska man gå på? Finns det typ 33-35mm?
Vill ha automat, enfärgad tavla och under <100k.
Några referenser att föredra/akta sig för med de skräckhistorierna man läst om lite äldre RO?
Min gamla 4100st är 35mm.
IMG_20190117_214959_261.jpg

Bär större än dj. Min hade grym Tropictavla, ok boett, ok men lite risig länk och rätt risig bezel samt en packning som satt lite illa. Sålde till dealer för drygt 100 som sedan såklart säljer betydligt dyrare efter polering etc.
Finns mindre men har dålig koll. Tror @Aurum hade en liten rackare förut..?
Tror du måste köpa <35mm, dåligt skick eller kvarts för att klara budget tyvärr... Folk har börjat fatta att dessa är rätt nice... Passa dig för överpolerat som de flesta gamla är (kolla så det är material ovanför lug holes), samt gärna att amplituden etc är ok då service verkar kunna vara svårt och dyrt...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Finns en 33mm quartz som fortfarande tillverkas. Svart tavla. Finns <100k på C24.
https://www.audemarspiguet.com/en/watch-collection/royal-oak/67650ST.OO.1261ST.01/
Fin, men lite tråkigt med Quartz. Då kan jag lika gärna köpa en äldre och inte behöva vara rädd för skyhöga servicekostnader (?)

Min gamla 4100st är 35mm.
IMG_20190117_214959_261.jpg

Bär större än dj. Min hade grym Tropictavla, ok boett, ok men lite risig länk och rätt risig bezel samt en packning som satt lite illa. Sålde till dealer för drygt 100 som sedan såklart säljer betydligt dyrare efter polering etc.
Finns mindre men har dålig koll. Tror @Aurum hade en liten rackare förut..?
Tror du måste köpa <35mm, dåligt skick eller kvarts för att klara budget tyvärr... Folk har börjat fatta att dessa är rätt nice... Passa dig för överpolerat som de flesta gamla är (kolla så det är material ovanför lug holes), samt gärna att amplituden etc är ok då service verkar kunna vara svårt och dyrt...
Typ något i den stilen jag är ute efter, den är riktigt snygg. Hade kunnat tänka mig en något nyare dock typ 90/00tal-ish.
Kanske är svåra krav att få ihop med varandra helt enkelt, men hade kunnat tänka mig något mindre än 35mm. Har de verkligen dragit iväg så pass mycket att det inte går att hitta en vettig i stål för under 100k?
 

Primaris

Omega
Hej!
Ska flyga till en officiell AP-butik om någon vecka. Pratade med dom på telefon och de bjöd ner mig. Tänkte beställa en Royal Oak. Inte bestämt mig om det blir en utan eller med Chronograph men det lutar åt en vanlig. Ni som har 15450 i 37mm hur är den i storleken? Har en Rolex GMT 40mm som jag tycker är väldigt lagom på min arm. 39mm är svår att få tag i och kölistan är lång och den nya 15500ST 41mm blir kanske lite stor? Hoppas de har några inne så man kan testa sig fram.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej!
Ska flyga till en officiell AP-butik om någon vecka. Pratade med dom på telefon och de bjöd ner mig. Tänkte beställa en Royal Oak. Inte bestämt mig om det blir en utan eller med Chronograph men det lutar åt en vanlig. Ni som har 15450 i 37mm hur är den i storleken? Har en Rolex GMT 40mm som jag tycker är väldigt lagom på min arm. 39mm är svår att få tag i och kölistan är lång och den nya 15500ST 41mm blir kanske lite stor? Hoppas de har några inne så man kan testa sig fram.
Gillar du din GMT är nog 37mm bäst.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hur ser ni på det här med tavlor? Svarta tavlor tycks vara betydligt dyrare än vita, i synnerhet för RO. Och blåa betydligt dyrare än svarta. Logiken i det sistnämnda exemplet är väl p.g.a boutique- grejen. Men är den svarta tavlan dyrare för att 5402 original kom som svart?
 
Topp