• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Plus att folk gillar svart mer än vitt...
Vart i skalan hamlar silvrig panda tavla då?
2C784551-0A59-4B76-817B-98D32AE60CAF.jpeg
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hej!
Ska flyga till en officiell AP-butik om någon vecka. Pratade med dom på telefon och de bjöd ner mig. Tänkte beställa en Royal Oak. Inte bestämt mig om det blir en utan eller med Chronograph men det lutar åt en vanlig. Ni som har 15450 i 37mm hur är den i storleken? Har en Rolex GMT 40mm som jag tycker är väldigt lagom på min arm. 39mm är svår att få tag i och kölistan är lång och den nya 15500ST 41mm blir kanske lite stor? Hoppas de har några inne så man kan testa sig fram.
Upplevde 37mm som väldigt liten fastän AP generellt bärs stort. Nöjd med 41mm som jag efter ett tag inte upplever som särskilt mycket större än Sub. 15450 har också en mindre länk och du kan behöva köpa till länkbitar
 

Primaris

Omega
Handleder mäter 17,5-18cm
37mm i butik (hade behövt en extra länkbit):
IMG_20181227_162529.jpg

Min 41mm (tagit bort två länkbitar nu, kommer lägga till en på sommaren):
IMG_20190207_123311.jpg
Tack för bilderna!! Ska verkligen testa 41mm, i värsta fall får man skriva upp sig på en 39mm och hoppas på det bästa!! Eller köpa 15300ST begagnad!! Men du upplever inte alls 41mm så "för stor"? Min handled mäter in 17.3 cm.
 

Svante7

Omega
Hej!
Ska flyga till en officiell AP-butik om någon vecka. Pratade med dom på telefon och de bjöd ner mig. Tänkte beställa en Royal Oak. Inte bestämt mig om det blir en utan eller med Chronograph men det lutar åt en vanlig. Ni som har 15450 i 37mm hur är den i storleken? Har en Rolex GMT 40mm som jag tycker är väldigt lagom på min arm. 39mm är svår att få tag i och kölistan är lång och den nya 15500ST 41mm blir kanske lite stor? Hoppas de har några inne så man kan testa sig fram.

Jag har en 15450. Skulle gissa att den bärs lite mindre än din GMT. Får man fråga vilken butik du skall åka till? :)
 
Topp