• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Norken

Panerai
2-Faktor
Ska tio dagar till USA i slutet av Mars. Är det värt att hitta något kort som inte har valutaväxlingsavgiftern? Annars har jag Amex och MC Eurobonus.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Samtidigt är det fler poäng i annan valuta med MC Eurobonus. Värt att ta i beaktning om du behöver poäng.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Samtidigt är det fler poäng i annan valuta med MC Eurobonus. Värt att ta i beaktning om du behöver poäng.
Sant - men 10 000:- i spend ger 500 poäng extra och kostar 200:- i valutaväxlingsavgift. Jag kan köpa 1000 poäng för 200:- så mer fördelaktigt att köpa poängen isf.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Är det fortfarande amex sas + eurobonus som gäller? Jag gillar i terorin bonussystemet men det blir dyrare och dyrare i samma takt som det blir svårare och svårare att hitta bonusresor. Börjar ruttna lite på hela upplägget. Kollade SHB premium för lounge access osv men i övrigt verkar det kortet ganska kass. Skulle hellre samla poäng på BA än SAS (som på brittiska Amex) men det tillåts man inte göra som svensk.

Några tips om annat att kolla på?
 

nobblan

Omega
Är det fortfarande amex sas + eurobonus som gäller? Jag gillar i terorin bonussystemet men det blir dyrare och dyrare i samma takt som det blir svårare och svårare att hitta bonusresor. Börjar ruttna lite på hela upplägget. Kollade SHB premium för lounge access osv men i övrigt verkar det kortet ganska kass. Skulle hellre samla poäng på BA än SAS (som på brittiska Amex) men det tillåts man inte göra som svensk.

Några tips om annat att kolla på?

Ruttnade också lite för ett par år sedan så kör bara Amex Platinum nu. Funkar bra, framförallt om man kan nå guldnivå med flygbolaget "of choice" oavsett.
 
Topp