• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Barda

Cartier
Rolex släppte precis en film på instagram med Vonn, Federer och Bublé där man får se innerlådan. Ädelmetall eller inte?
 

P-A

Sir Spamalot
Oj!
WmxNPLF.jpg

Tudor UPS ☺️
 

MånsT

Rolex
Varför skulle Federer ha daytona? Han har ju ingen anledning att mäta tid, han brukar väl bara ha dd och subbar?
Alla tre är ambassadörer inom helt separata områden så tror inte man ska lägga så stor vikt på vad var och en "bör ha/brukar ha/behöver". Tror dem är med i klippet för PR:s skull.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Halvt off topic, men läcker aldrig sånt här ut i förväg? Nog för att det garanterat är hårt kontrollerat men det rör ju sjukt många personer ändå. Alla som knegar med nya klockorna osv, allt den design till faktiskt skapande. Eller sätts riktiga produktionen igång först efter lansering?
 

MånsT

Rolex
Halvt off topic, men läcker aldrig sånt här ut i förväg? Nog för att det garanterat är hårt kontrollerat men det rör ju sjukt många personer ändå. Alla som knegar med nya klockorna osv, allt den design till faktiskt skapande. Eller sätts riktiga produktionen igång först efter lansering?
Jo, det är klart läckage händer. Ta bara Tudor BB i brons som läcktes igår eller fredags.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jo, det är klart läckage händer. Ta bara Tudor BB i brons som läcktes igår eller fredags.
Såg den och kom på frågan om inte fler brukar/om det händer ofta att det läcker ut i förväg.

On topic så hade jag gärna sett en kanske lite mer slimmad Gmt, vilket kanske är omöjligt(?) men hade vart Nice imo.
 

Oew

Rolex
Alla tre är ambassadörer inom helt separata områden så tror inte man ska lägga så stor vikt på vad var och en "bör ha/brukar ha/behöver". Tror dem är med i klippet för PR:s skull.
Möjligen, men tycker ändå ambassadörer brukar ha klockor som hör till deras sport.
 

MånsT

Rolex
Såg den och kom på frågan om inte fler brukar/om det händer ofta att det läcker ut i förväg.

On topic så hade jag gärna sett en kanske lite mer slimmad Gmt, vilket kanske är omöjligt(?) men hade vart Nice imo.
Håller med dig om GMT:n. Tror dock att Rolex håller fast vid sitt 'super case'. Vill man ha en slimmad GMT får man köpa femsiffriga referenser.
 

Oew

Rolex
Tja, iförsig men finns det någon klocka som knyter an till tennis? Möjligtvis Nadals Richard Mille om man krystar lite men en DD? Nej
Nej de flesta sportstjärnor (bortsett från rm's stjärnor) använder inte klockor när de utövar sporten, men klockan brukar ändå oftast ha någon anknytning till det de gör, tänker främst på att jag inte sett vonn, Federer mm med en daytona ens på fritiden! Dock sett Federer med x antal dd's bl.a dd2 i platina.
 

MånsT

Rolex
Nej de flesta sportstjärnor (bortsett från rm's stjärnor) använder inte klockor när de utövar sporten, men klockan brukar ändå oftast ha någon anknytning till det de gör, tänker främst på att jag inte sett vonn, Federer mm med en daytona ens på fritiden! Dock sett Federer med x antal dd's bl.a dd2 i platina.
Så vad är kopplingen mellan tennis och en Rolex DD i platina? o_O Nej, i mitt tycke är 9 av 10 ambassadörskap bara fjantig PR där man vill ha en välkänd person att synas i ens produkter. Ibland är det kul men inget att ta på allvar.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Longshot, men försöker hitta något bakom tillverkarnas sidor. De måste ju förberett något, med lite tur så tror de inte att någon ska hitta materialet (om det är publicerat vill säga) då det ännu inte är upplänkat. Sitemaps osv. plockar ofta in allt.
Sky-Dwellern fanns t.ex. med i rolex.com's sitemap.xml någon dag före release.

Än så länge har jag kammat noll...
Kul att vi är fler som tänker likadant. I samband med mitt letande efter deras bildkatalog upptäckte jag deras fiffiga system för att konfigurera de olika klockmodellerna vilket gör att man genom att ändra lite i URL:erna kan få nästan vilken Rolex-modell man vill :)
 

Oew

Rolex
Så vad är kopplingen mellan tennis och en Rolex DD i platina? o_O Nej, i mitt tycke är 9 av 10 ambassadörskap bara fjantig PR där man vill ha en välkänd person att synas i ens produkter. Ibland är det kul men inget att ta på allvar.
Finns ingen koppling men en dd är en allround klocka precis som dj och kan därför användas när som helst. En daytona ska användas på bilbanan och dykare under vatten. Kanske har fel men så jag tänker iallafall
 
Topp