• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bekant med kopia

cab

Audemars
2-Faktor
Har inga vänner som kör fejk. Om jag hade det är man ju så pass bra vänner att man kan säga åt dem att göra sig av med skräpet. Självklart hjälper man i stället till att hitta en riktig klocka som passar för deras stil/plånbok.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Bäst sätt att bemötte kopiefolket:

Vad kul att du köpt en panerai! Var har du köpt den?
-Fortsätter dåren isåfall och hävdar att den är äkta, ja då vet man vad det är för fölk!
 
  • Like
Reactions: Wii

Onelund

Rolex

Spindel

KS vulkanolog på Island
Sköt dig själv och skit i andra.

Ska du ha korståg mot kopior skall du förhindra att inköpet över huvudtaget sker inte sitta och vara besserwiesser efter att det är genomfört.
 

Xaero

Omega
Sköt dig själv och skit i andra.

Ska du ha korståg mot kopior skall du förhindra att inköpet över huvudtaget sker inte sitta och vara besserwiesser efter att det är genomfört.


Det resonemanget tycker jag är dåligt. Förhindra stöld innan det sker, och inte vara besserwisser efter att stölden skett? Tänk om vi baserade kriminologi på det resonemanget.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Jag var med om en liknande sak idag! En kollega kom in på kontoret med en fake rolex. Vi jämförde hans fake med min och jag fick faktiskt lära mig något nytt. Han visade att detta var en hyfsat bra kopia som tom hade den ätsade kronan i glaset kl 6. Vilken krona?? Hade ingen aning om att det satt en krona inristad i glaset. :) Hans syntes betydligt tydligare, men med skarp lampa hittade jag min också. Coolt!

Beträffande kopior blir man ju lite småförbannad. Men denna hade införskaffats av en bekant och han hade fått den i present, plus att han inte för en sekund försökte påstå att den var äkta.
Det som är läskigt är att vem som helst utan klockintresse skulle ta den för en riktig rolex.

Har han på den i morgon ska jag ta en bild!


Visste inte heller om kronan i glaset klo 6.
Hittar inget på Milgauss GV blue, sitter det på alla?
 

corbendallasx

Friends of KS
Har aldrig råkat ut för nån fejkklocka, vad jag vet.
Är inte så superkunnig heller så inte säkert jag skulle se skillnaden om det inte var uppenbart som att klockan är kvarts istället för automat eller så.

Samtidigt vet jag inte om jag bryr mig så mkt. Förstår inte riktigt folks reaktioner. Tycker det är upp till var och en.
Jag skiter väl i ifall någon av mina kollegor skulle komma i en fejk Lacoste-tröja eller liknande. Inte för jag skulle märka skillnad.

Jag vet mina klockor är äkta, det räcker för mig. Ignorance is bliss eller nåt :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Den går snart sönder i alla fall...då kan du skratta åt honom och påpeka att man ska inte köpa skit!:D
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Vet faktskt inte, men jag skulle tro det. Det tog ett tag att hitta den, lys med en ficklampa och vrid på klockan så borde du se den. Men den är jävligt liten.
Har nu provat, antingen så finns den inte i gröna glaset på Milgaussen eller så är jag blind.
Eller så kanske jag har en thai Rolex.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Det är nästan omöjligt att se kronan med blotta ögat men lyckades fånga den på bild på min 16570.

P5240304.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Allt började med en kopia för mig..... Hmm hade jag struntat i kopian för 10 år hade jag bättrat på karman något. Å andra sidan hade jag aldrig hittat hit.
 
Topp