• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Berätta om ditt första "dyra" klockköp

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Breitling Colt A17035. 1995 års modell. Köpt av mig 97 eller 98. Kan inte komma ihåg exakt. Vet att jag gick på gymnasiet. Breitling var såklart det som gällde detta årtionde. Jag hade velat ha en Breitling sedan mellanstadiet. Den automatiska Colt:en var en självklar, snygg och även på den tiden riktigt prisvärd instegsklocka bland de "finare" klockorna. Användes dagligen i ca 10 år och var med överallt, utan service. Sedan gick allt utför. Fungerar fortfarande bra och håller den i liv varje månad, fortfarande helt oservad. Funderar på att ge den ett välförtjänt invändigt spa inom kort. Utsidan röres ej. Den var i stort oanvänd när jag köpte den så alla repor och slitage är mitt.

Den är i ruggigt bra skick med tanke på att jag använde den så mycket och så länge, utan att vara speciellt rädd om den. Inga direkta dings, små hårrepor, något mindre nagg, en liten repa i mineralglaset från när jag en gång tappade den i marken. Jag har lyckats få klockor fulare än denna på en månad. Märkligt.
IMG_6830.JPG
 
Senast ändrad:
Topp