S
Staafen
Guest
Jag blev lite nyfiken, vad har man böjda bandstift till? Kanske en dum fråga?
Senast redigerad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag blev lite nyfiken, vad har man böjda bandstift till? Kanske en dum fråga?
Det hade jag inte en aning om, tack!Vissa klockor har "bandhålen" för tätt inpå boetten så raka bandstift hade inte kunnat sättas in. Då behövs de böjda
Finns säkert andra anledningar också.
Lyckades hitta denna tråden efter att ha suttit och kämpat med mitt budget-verktyg från kina. Blir att beställa ett Bergeon och hoppas på att skillnaden är så stor som alla beskriver!
Ska bli kul att höra vad du tycker! Och tack!skönt att höra! Väntar med spänning på mitt paket från @Rawa!
Ska bli kul att höra vad du tycker! Och tack!
Håller med!!Det är den
Tack själv för att du valde min butik av alla!Tänk vilken skillnad rätt verktyg kan göra! Superlätt att byta band med.
Stort tack för den snabba leveransen @Rawa!
Tack själv för att du valde min butik av alla!
De smala topparna på bergeon har funkat på alla band för mej... vet inte när man skulle behöva de bredare...
Jag har både smala o breda och har aldrig behövt den breda. Helt onödigt att köpa den (enligt mig!!) och skulle du mot all förmodan behöva en bred ”spets” senare kan du höra av dig till mig så får du köpa min......
Tackar! Blir att beställa 6767FDen bredare gaffeln är bra för rejälare band tycker jag. Tänk tjockare läder eller gummi som sitter väldigt tight mellan bandhornen.
Jag brukar rekommendera 6767F med en extra Gaffel/klyka till 6767S. Så kan man byta alla band väldigt enkelt.
Råkade ha sönder min PIN-del på 6767S, funkar det att med pindelen för F-modellen från klocksnacksshoppen?
Suveränt, order lagd!Tjena boyz and girls. Jag säljer dessa bandstiftsverktyg i min shop: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-6767f/
Ange KLOCKSNACK15 för 15% rabatt och det är alltid fri frakt.
Kostar de inte mer? Kollade för flera år sen och då kostade de över 500kr , lurad på ebay skit alltså...Suveränt, order lagd!
Mottagit paketet igår! Åter igen, bugar å bockar @Rawa. Grymt verktyg!Suveränt, order lagd!