• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beställa klocka, extra kostnader

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Hej!

Tänkte beställa en Seiko från nån av följande: watchhubs, shoppinginjapan eller SeiyaJapan. Priset är typ samma på alla för den klockan jag tittat på, men kan jag räkna med det priset som står eller finns det risk för att det blir extra kostnader?

Tack på förhand!
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Hittade mer nu. Tullen verkar ju lugn, men 25% moms kan ju bli en del! Kan inte minnas att jag betalade nåt sånt fr watchhubs sist dock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Moms på fulla värdet ska alltid betalas enligt svensk lag och vi diskuterar inte hur man undviker moms. Du kan ju dock söka på olika kunders erfarenheter, det är alltid bra. :)
 

Psykel

Patek
Nåt som kan vara värt att ta med i beräkningen är att Seiya har fraktfritt medan shoppinginjapan tar 30 dollar (får jag för mig). Så om du står mellan dom två, kör Seiya om shoppinginjapan inte är billigare än 30 dollar jämfört med Seiya. Man betalar alltid moms på frakten också.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Tullen är ju obefintlig, momsen på 25% är det jobbiga.

Ja, absolut. Det kan ju bli en betydande prisskillad som gör det mer värt att köpa på plats i Sverige istället. Det var anledningen till att jag skapade tråden från början, så jag inte i min oerfarenhet får betala mer än jag räknade med. Än så länge verkar det ändå billigare att beställa. Rör sig om en Seiko SARB017, som dessutom verkar tricky att få tag på annat sätt.
 

Psykel

Patek
Ja, absolut. Det kan ju bli en betydande prisskillad som gör det mer värt att köpa på plats i Sverige istället. Det var anledningen till att jag skapade tråden från början, så jag inte i min oerfarenhet får betala mer än jag räknade med. Än så länge verkar det ändå billigare att beställa. Rör sig om en Seiko SARB017, som dessutom verkar tricky att få tag på annat sätt.
Tänk på att dollarn är svindyr i nuläget också. Om det är en klocka du kan få tag på i sverige så kan det vara bra att räkna på det också. Tror dom flesta internationella webbhandlarna kör priser i dollar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, absolut. Det kan ju bli en betydande prisskillad som gör det mer värt att köpa på plats i Sverige istället. Det var anledningen till att jag skapade tråden från början, så jag inte i min oerfarenhet får betala mer än jag räknade med. Än så länge verkar det ändå billigare att beställa. Rör sig om en Seiko SARB017, som dessutom verkar tricky att få tag på annat sätt.
Japanmodell men kanske värt att ringa Klockmaster Globen och fråga om pris samt fråga om de kan plocka hem en åt dig.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Vad innebär det förresten att en återförsäljare är AD? Förstår vad förkortningen står för, men rent konkret: Vad gör det för skillnad fr nån som inte är det?
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Efter moms osv verkar priset vara typ samma på alla tre sidorna. Är det någon av dem man bör undvika av nån anledning? T ex att klockorna inte är äkta eller risk att det tar väldigt lång tid för klockan att levereras.
Letat runt på forumet efter svar men mkt av infon ang just det är några år gammal, någon som vet?
 

Psykel

Patek
Personligen skulle jag känna mig tryggare om jag beställde från Japan. Känns som mer garanterad ärlighet därifrån. Dessutom har shoppinginjapan fantastisk kundservice! Snabb kommunikation på engelska och bra service. Jag bad min sales rep att kolla så att chapter ring och bezel var centrerade på Sumon jag beställde, och när ingen dom hade inne var 100% så frågade hon om jag ville vänta nån vecka på nästa leverans. Det gjorde jag och hon valde sen personligen ut det bästa exet till mig. Riktigt nice upplevelse!
 

JohnDoe

Rolex
Vet inte om watchhubs o creation är samma, många alias på en del. Vet att creation haft en hel del strul enligt ett antal trådar här.
 
Topp