• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

BadkarsPiraten

Vacheron
Var ute i skogen en runda med Amigon också. 🙂 Letade lite klätterställen hos svågern..
IMG_20230813_134049_edit_10034967085447.jpg
Hittade inga bra så jag fick ta till min egna jordhög hemma istället😁
IMG_20230813_162255.jpg
Fan vilken kul liten grej!
Bara ut och plocka blåbär och härja med
 

leicaphile

Panerai
Härligt att se en Toppola som fortfarande används!

Funderar lite på taktält och annat här så man kan övernatta lite enklare när man är iväg och fotar, eller kanske bara byta Boxstern mot en Defender och ha den som "skojbil" 🙃
 

Nudelpalm

Omega
Det stämmer. Fel av mig. Teknikens värld och Collin ska det vara. Det var mycket skriverier minns jag om de där undanmanöver testen.

Körde en A-klass som en kompis hyrt och som jag minns det var den hårt satt i chassit som du säger och i övrigt en praktisk liten bil. Den var ett rätt populärt inslag i trafiken trots att den fick så mycket svarta rubriker inledningsvis.
Vi hade en A-klass modell W169 (andra generationen), svärmor ringde oss för hon fick inte in en byrå i sin V60. Vi fick in den med god marginal, världens underligaste lilla bil men den var ganska rolig!
 

newstick

Omega
2-Faktor
M2 comp verkar i princip stå stilla i värde, verkar vara en "billig" bil i och med det :)
M2 Competition (F87) tycker jag har gått ner en hel del senaste två-tre åren. Tidigare gick det inte att få tag på någon och fick du tag på en kostade de runt 700. Nu snarare mellan 500-600 tkr.

För närvarande är prisskillnaden mellan M2 och M2 comp såpass låg att det inte längre är motiverat att köpa M2 i standardutförande. Motorn i Comp är någonting helt annat!
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
M2 Competition (F87) tycker jag har gått ner en hel del senaste två-tre åren. Tidigare gick det inte att få tag på någon och fick du tag på en kostade de runt 700. Nu snarare mellan 500-600 tkr.

För närvarande är prisskillnaden mellan M2 och M2 comp såpass låg att det inte längre är motiverat att köpa M2 i standardutförande. Motorn i Comp är någonting helt annat!
M2 oavsett motor är riktigt trevliga som busbil. Låter kanonbra, inte att förglömma jämfört med dagens emissionstrypta modeller.
Men en riktig M-motor säger man inte nej till.
 
Någon som vet när från och med när XC60 Recharge fick den längre räckvidden till nuvarande 78 km? försöker googla men är tydligen kass då jag inte hittar från när det infördes bara ATT det skulle göras :)
 

Marli

Cartier
Någon som vet när från och med när XC60 Recharge fick den längre räckvidden till nuvarande 78 km? försöker googla men är tydligen kass då jag inte hittar från när det infördes bara ATT det skulle göras :)
My 22 late på Volvospråk, slå regnumret på car.info el dylik tjänst - bilar med större batteri har även större elmotor, effekten skall vara 145 hk / 107 kW.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ser kalas ut. Historisk alltid tyckt att C4 varit den fula ankungen men den har vuxit på mig de senaste få åren.
Håller med dig även om jag hellre hade haft en sen 90 tals C4 före en C5 rent i utseende trots att C5 är en bättre bil på allt.
Körde en sväng med den idag och även om jag gillar den så är det ingenting för mig. Targa var ju kul att ta bort men bilar utan tak gör inte mycket för mig…
Besiktning på fredag och sedan ska jag väl vardagsköra den för att se så att allt lirar, kanske gillar den mer när jag kör den.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Håller med dig även om jag hellre hade haft en sen 90 tals C4 före en C5 rent i utseende trots att C5 är en bättre bil på allt.
Körde en sväng med den idag och även om jag gillar den så är det ingenting för mig. Targa var ju kul att ta bort men bilar utan tak gör inte mycket för mig…
Besiktning på fredag och sedan ska jag väl vardagsköra den för att se så att allt lirar, kanske gillar den mer när jag kör den.
Älskar taklöst och bilar från när jag var liten. Hade C4 haft plats för kidsen hade nog kortet varit draget för länge sedan. Synd att jämnåriga Camaro är…estetiskt varierade, kanske man säger 2023?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Trevlig! Den har ju plats för lite fler sopsäckar.
Är uppvuxen med ett urval av olika BMC-bilar som familjens andra bil. Lite blandade modeller från 1955 - 1970...typ. Sedan bytte fadern, av nån okänd anledning, över till Fiat. ...Men han hade ju två raska söner som kunde skrapa/fylla i/måla över rost. 🙄
Med fällbart baksäte får man in mycket.
Tyvärr är den för kort för att frakta flipperspel men annars går nog allt in i den!
Bra bil för vad det är, har varit slitstark.
Nu är samtliga hjullager vrålarga på bilen de har gått 800 mil nu efter att ha stått blixtstilla i 26 år så får kalla det rätt bra ändå.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Älskar taklöst och bilar från när jag var liten. Hade C4 haft plats för kidsen hade nog kortet varit draget för länge sedan. Synd att jämnåriga Camaro är…estetiskt varierade, kanske man säger 2023?
Tog av Targan igår när jag och grabben tog provtur i den.
Kasst…
Inte min grej, bilar skall ha tak.

Men ska vardagsköra den mer kommande veckor efter den blivit besiktigad och då blir det nog ofta utan tak så vem vet, kanske ändrar mig…
 

nobblan

Omega
Blev uppgraderad till en riktigt trevlig XC90 här i Europa. Helt maxad utrustningsmässigt med massage i stolen och annat lull-lull. Vilken bil alltså – den är ju typ "up there" med Porsche Cayenne nu?
 

Tapiren

Cartier
Officiell ”hämtar-bild” från säljaren, nu äger man en veteranbil också!

Förvånande trevlig liten bil, och prismässigt inget annat än ett fynd

Kanske inte just detta ex men överlag är dessa en lite bortglömd modell dom inte alls hängt med i prisutvecklingen, ett bra ex kostar 90-90’ och vad får man egentligen för det numera? En halv Amazon?

Nu ska jag bara klicka mig in bland forumets radannonser och hitta en matchande klocka!
 

Bilagor

  • 8C14D75B-D68F-4813-9B3C-4C3345E6A1E2.jpeg
    8C14D75B-D68F-4813-9B3C-4C3345E6A1E2.jpeg
    858.1 KB · Visningar: 8

BadkarsPiraten

Vacheron
Officiell ”hämtar-bild” från säljaren, nu äger man en veteranbil också!

Förvånande trevlig liten bil, och prismässigt inget annat än ett fynd

Kanske inte just detta ex men överlag är dessa en lite bortglömd modell dom inte alls hängt med i prisutvecklingen, ett bra ex kostar 90-90’ och vad får man egentligen för det numera? En halv Amazon?

Nu ska jag bara klicka mig in bland forumets radannonser och hitta en matchande klocka!
MGB GT är ju skit fräna.
Skulle lätt vilja ratta en!
Stort grattis!
 
Topp