• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Officiell ”hämtar-bild” från säljaren, nu äger man en veteranbil också!

Förvånande trevlig liten bil, och prismässigt inget annat än ett fynd

Kanske inte just detta ex men överlag är dessa en lite bortglömd modell dom inte alls hängt med i prisutvecklingen, ett bra ex kostar 90-90’ och vad får man egentligen för det numera? En halv Amazon?

Nu ska jag bara klicka mig in bland forumets radannonser och hitta en matchande klocka!
En absolut favoritbil som jag också gärna skulle äga 👍
 

Hipsterlunch

Cartier
2-Faktor
Taktält är lite fränt oxå😀
Vet att @Vinterdykarn har ett på sin Landcruiser. Finns det fler här i tråden tro? 🤔

Detta är första sommaren med mitt taktält (och f30n). Är helnöjd! Vi är tre bilar i umgänget som har taktält så det är riktigt smidigt att bara sticka iväg tillsammans över en helg t.ex.
Sov till och med i mer eller mindre skyfall en natt, inga problem alls, om inte något högljutt kanske..
IMG-9616.jpg

IMG-9803.jpg
 

FlipSwede

Audemars
R8ttan sjunger på sista versen har jag för mig. -23 är sista årsmodellen i Usa. Så sista chansen att köpa en ny.
Gt4 är trevlig men lätt förklädd racebil(hård, låg, ganska bullrig i kupen)
Tyvärr var den högmilad R8.
Spydern raka motsatsen.

Ingen av dem lär stå mer än någon vecka innan de är borta.
Vill egentligen ha en egenspecad 911Targa GTS men det verkar nu vara lika svårt att få loss som en StålDaytona.

God choklad,syltmunkar,äppelpaj och kaffe fick jag iallafall medan det funderas.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Ford släppte en Mustang GT3 (homoligering)för gatan igår som heter Mustang GTD
Multimatic som byggt bilen mer eller mindre, magnesiumfälgar, kolfiber överallt förutom dörrarna, 325/345 däck, kolfiberbromsar

800 hk 5.2l V(, 300k USD
Mustang GTD on Track 4.jpg
Mustang GTD on Track 2.jpg
Mustang GTD on Track 1.jpg
Mustang GTD on Track 3.jpg


Ford-Mustang_GTD-2025-800-23.jpg
Ford-Mustang_GTD-2025-800-22.jpg
Ford-Mustang_GTD-2025-800-1d.jpg
 
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Har dom tagit fram den så kunderna träffar en lykstolpe, curb/gutter eller folksamling ännu snabbare efter kaffe träffarna på helgerna? :p;)


skämt åsido ser lösningarna på fjädring häftigt ut
:D de som kommer köpa kommer nog inte ens köra ut den ur garaget...


Ja bilen är mer eller mindre byggd av Multimatic så chassimässigt så bör den vara överjävlig ( med tanke på att det är homoligerad racebil)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Gjorde något jag avskyr, lämnade in min bil på verkstad.
En safety recall som kom ut 2001 var att ramen kan spricka vid hård körning (bana främst) så då monterar man dit förstärkningar i ramen samt även mäter upp den och kollar efter sprickor.
Har skjutit upp detta i snart 7 år så nu fick det fan vara dags, det är ju ändå gratis.

Kör den så sällan och blev påmind nu hur jävla slut man blir att köra den en längre sträcka. Helt förstörd var jag när jag kom fram trots att det bara var 2,5h.
Precis så som det ska vara i en rolig bil 😎

Började resan med att besikta en solcellsanläggning, bra firma bil 👍
IMG_4426.jpeg


IMG_4427.jpeg

IMG_4430.jpeg
IMG_4429.jpeg
IMG_4433.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Efter besökt welt,
autostadt och ingolstadt under flera
år (mest pga belvämlighet kombo grabbresa/motor) söker jag nu nya attraktioner i framför allt Tyskland.

Hur ser de ut med Brabus, Alpina, Stuttgart och ställen jag inte känner till med musem/factory tours?

Kan ni ge
mig tips på destinations där man kan kombinera detta med bärs/shnitzel osv under 2 dagar grabbztrips?


Tokyo står på agendan längre fram att utforska (ni som följer Hagerty , dino etc know the drill) ☺️


Dankes ödmjukazt
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Inte den vanliga bilen att visa upp kanske, men det är ju en bil, så här i mogen ålder så slog jag äntligen till och började köra gokart. Herrejäklar så kul det är. Och herrejäklar så ont jag har i kroppen efteråt...
5B910E94-45CA-4510-914B-9D6E5CC2848B.jpeg
Fan, så coolt! Vilken klass?

Jag och några kompisar pratade om detta för cirka 15 år sedan, men det blev aldrig något. Är det för sent nu vid 50 plus?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fan, så coolt! Vilken klass?

Jag och några kompisar pratade om detta för cirka 15 år sedan, men det blev aldrig något. Är det för sent nu vid 50 plus?
DD2. Det finns till och med en seniorklass som man måste vara runt 40 för att få börja i. Men det känns låååååångt till tävling. Herregud så jobbigt det är för kroppen, helt slut efter 10 varv.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Inte den vanliga bilen att visa upp kanske, men det är ju en bil, så här i mogen ålder så slog jag äntligen till och började köra gokart. Herrejäklar så kul det är. Och herrejäklar så ont jag har i kroppen efteråt...
5B910E94-45CA-4510-914B-9D6E5CC2848B.jpeg
Det där har jag också funderat på några gånger, men har fått för mig det är sjukt mycket meckande? service och underhåll efter varje körning eller är det en myt?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det där har jag också funderat på några gånger, men har fått för mig det är sjukt mycket meckande? service och underhåll efter varje körning eller är det en myt?
Beror lyckligtvis på vilken klass. KZ är toppklassen och är 1 timme åkande och 1 vecka mekande typ. Men jösses vad det går. 6 växlar och man växlar ungefär 100 gånger per varv! Det skulle jag helt enkelt inte reda ut och är inget att börja med, man måste börja i en snällare klass.

DD2 som är klassen jag ska köra är mycket snällare. Motorerna är plomberade, 2-växlade med paddlar på ratten, och är tänkta att gå 20-30h utan service. Det låter kanske lite men är jättemycket i gokart-sammanhang. Det är en hel säsong om man är motionär, lätt.

Sen om man har tänkt att köra FORT, då måste man ju mecka i DD2 också men framförallt då med lite inställningar, däck och sånt. Dit är det en bit för mig, kroppen är slut efter igår och då körde jag 20 varv kanske...
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Beror lyckligtvis på vilken klass. KZ är toppklassen och är 1 timme åkande och 1 vecka mekande typ. Men jösses vad det går. 6 växlar och man växlar ungefär 100 gånger per varv! Det skulle jag helt enkelt inte reda ut och är inget att börja med, man måste börja i en snällare klass.

DD2 som är klassen jag ska köra är mycket snällare. Motorerna är plomberade, 2-växlade med paddlar på ratten, och är tänkta att gå 20-30h utan service. Det låter kanske lite men är jättemycket i gokart-sammanhang. Det är en hel säsong om man är motionär, lätt.

Sen om man har tänkt att köra FORT, då måste man ju mecka i DD2 också men framförallt då med lite inställningar, däck och sånt. Dit är det en bit för mig, kroppen är slut efter igår och då körde jag 20 varv kanske...
Vart runt Stockholm kan man köra vart? Varit sugen ett tag att ta upp bankörning med bil men inser att framförallt plats inte kommer finnas på många år..
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Funderar på att byta jobb, och då måste jag ta bil till jobbet. 75 km fram och 75 km hem. Så totalt 150 km/dygn. Tänkte köpa bil för ca 200tkr med 1-3 år på nacken och som tappat sitt största värde. Vad för bil rekommenderar ni? Vill att den ska vara så billig i drift som möjligt, samt hållbar. Har inte tid med att bilen är på verkstaden varannan månad. Färg, kaross, drivmedel, osv kvittar.
 

FlipSwede

Audemars
Funderar på att byta jobb, och då måste jag ta bil till jobbet. 75 km fram och 75 km hem. Så totalt 150 km/dygn. Tänkte köpa bil för ca 200tkr med 1-3 år på nacken och som tappat sitt största värde. Vad för bil rekommenderar ni? Vill att den ska vara så billig i drift som möjligt, samt hållbar. Har inte tid med att bilen är på verkstaden varannan månad. Färg, kaross, drivmedel, osv kvittar.
Nu är väl nyare beg såpass dyrt att det är lika gott (ibland) att köpa nytt?

Men valfri Toyota/Honda I rätt storlek är väl ett lite tråkigt men svårslaget val om det bara,ska rulla utan problem
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Nu är väl nyare beg såpass dyrt att det är lika gott (ibland) att köpa nytt?

Men valfri Toyota/Honda I rätt storlek är väl ett lite tråkigt men svårslaget val om det bara,ska rulla utan problem
Toyota och Honda är absolut bra val. Men dom erbjuder inte lång garanti likt Kia och Mitsubishi gör, sju samt åtta år. Men är det specifik modell du tänker på?
 
Topp