• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

Slutade till sist på 3050 SEK plus frakt. Känns i underkant för den här modellen, speciellt i ett så gott skick som denna? Tror jag har sett dessa gå för 4-5 lakan här på forumet tidigare.

Sen så gillar jag inte när det i annonsens finstilta del står "Obs! Länken på bilderna ingår inte. Skickar med ett annat." Varför i så fall ta bild på den länken som inte ingår? Och varför inte inkludera en bild på den länk som faktiskt följer med?

Såna småsaker som gör att jag drar mig från att lägga bud, tillsammans med det faktum att försäljarens senaste försäljning av en SKX009 fick ett negativt omdöme (utan angiven anledning, dock).
Håller med om att den gick billigt. Man får vara glad för den som plockade den :)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Fråga - 700F, alltså Pepsi med SQ tavla finns bara med mörkblå tavla, inte svart? När man googlar ser många väldigt svarta ut men man kanske luras av ljus etc?
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Andra 7548an på kort tid. I’m hooked!

ED9FE0E6-8B18-48BA-8335-A0615256D882.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Slutade till sist på 3050 SEK plus frakt. Känns i underkant för den här modellen, speciellt i ett så gott skick som denna? Tror jag har sett dessa gå för 4-5 lakan här på forumet tidigare.

Sen så gillar jag inte när det i annonsens finstilta del står "Obs! Länken på bilderna ingår inte. Skickar med ett annat." Varför i så fall ta bild på den länken som inte ingår? Och varför inte inkludera en bild på den länk som faktiskt följer med?

Såna småsaker som gör att jag drar mig från att lägga bud, tillsammans med det faktum att försäljarens senaste försäljning av en SKX009 fick ett negativt omdöme (utan angiven anledning, dock).
Det var verkligen ett lågt pris! Var det någon här som köpte?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Var det inte den som @Maxer sålde från början som hamnade på tradera sedan? Efter den blivit såld på K&S? Kan ha missuppfattat men trodde det var den.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Luktar skumt det här, ser ju helt klart ut att va samma klocka. Dingen kl 11 är ju rätt signifikant. Man undrar också varför säljarens senaste klockaffär m en SKX009 på Tradera även den fått negativt omdöme, dock utan förklaring.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hoppas att det löser sig på ett bra sätt och att det finns en bra förklaring på detta. Dvs inte från dig för du kan ju inte hjälpa att detta hänt. Fin klocka oavsett!
Kan det vara så här - Kanske är Tradera-annonsen helt fake. Killen på Tradera har kanske någon gång ägt denna klocka och slängt upp en annons med gamla bilder? Under tiden har klockan hamnat i @Maxer ’s ägo som helt ovetandes sålt den till mig nu. En teori men det är sjuk tajming på att klockan säljs på Tradera nästan samtidigt som den byter ägare här. Bara en teori!

Edit: Traderakillens KS annons med samma klocka kan även den vara med gamla bilder.
 
Senast ändrad:

Aivengo13

Omega
Killen på Tradera är @joakimlundberg : https://klocksnack.se/threads/joakimlundberg.101396/
Klockan försökte han sälja via tradera https://www.tradera.com/item/190204/543102651/seiko-7548-pepsi-quartz och via KS https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-709f.163334/

Att @joakimlundberg ljuger vet vi redan. Fattar inte varför hans KS konto är fortfarande inte blockerade efter en falk polisanmälan.

Vi får se var @Maxer säger. Jag antar att @joakimlundberg sålde klockan @Maxer någonstans mellan 28 och 31 maj, och @Maxer sålde samma dag den klockan till dig @Ehrnholm

P.S.: Klockan köpte jag innan den 28 maj 16:46 och jag gav inte min tillåtelse att sälja klockan vidare. Enligt tradera "Ett köp är bindande" och "säljaren bunden att sälja varan".
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Nu har jag inte hängt med alls här?

7548an har jag ägt länge och ägt i omgångar. Sålde den senast till @joakimlundberg

Jag köpte den nyligen tillbaka den av @joakimlundberg via KS.

Men då verkar det alltså som att han har scammat någon på tradera?
 
Topp