Det här med lacken... Egentligen bryr jag mig inte men samtidigt är det ju väldigt trevligt när den är fin och du får det här djupet i lacken, speciellt när man har svartmetallic som i mitt fall.
Kollade förra året med någon firma, skulle kosta 6-7 lax, det tyckte jag väl iofs inte det var värt men vad jag anekdotiskt fått till mig är att det numera finna bra "keramiska" (vad nu det är) produkter som man liksom stryker på lacken och sen ska bli kanske inte lika bra som att polera eller lackonservering, ändå mkt bättre än att åka till okq8 och köra deras "deluxe"tvätt.
Så finns det något ni rekommenderar för detta ändamål. dvs enkelt att applicera, som ger lyster och glans och som iaf håller en halv eller helst en säsong?
Om lacken är i skapligt skick nu så går det att få ett bra keramiskt lackskydd pålagt av proffs för mellan 3 och 4 tusen, mindre vid upprepad behandling efter några år. Min BMW lackskyddades innan jag hämtade ut den ny. Kostade bara 2k extra då samma firma (Speedy Glans) gjorde leveransputsen åt BMW. Två år senare gjorde jag om behandlingen, mest för att jag hade fått lite smårepor som dom polerade bort. Även det gick på 2k. Några bilder från när jag hämtade ut den andra gången:
Molnen speglar sig i motorhuven.
Senast ändrad: