Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gyeon syncro evoMellan Gtechniq Crystal Serum Light och SONAX Profiline Hybrid Coating CC One, vilket keramiska lackskydd rekommenderas för en bil som saknar lackskydd?
Bilen ska genomgå en 2-stegs polering innan lackskyddet läggs på om det påverkar beslutet.
Om ingen av dem rekommenderas, finns det något annan som ni hellre rekommenderar? Bilen i fråga är en bil i 200-250K klassen så behöver inte vara creme de la creme.
Tack för tipset!Gyeon syncro evo
Vill du ha något som är extremt enkelt att lägga kan jag rekommendera https://tershine.com/sv/products/magnify-keramiskcoating-v2?gad_source=1Mellan Gtechniq Crystal Serum Light och SONAX Profiline Hybrid Coating CC One, vilket keramiska lackskydd rekommenderas för en bil som saknar lackskydd?
Bilen ska genomgå en 2-stegs polering innan lackskyddet läggs på om det påverkar beslutet.
Om ingen av dem rekommenderas, finns det något annan som ni hellre rekommenderar? Bilen i fråga är en bil i 200-250K klassen så behöver inte vara creme de la creme.
Är ett grymt enkelt system att lägga, bra för DYI.Tack för tipset!
Den som ska lägga på det har inte gjort det innan men är van vid polering. Kan det vara ett hinder?
Kan inte autosol på en liten trissa på en skruvdragare kapa arbetet avsevärt?Vad har ni för tips om att ta bort sot på avgasrör? Har tidigare använt autosol och skrubbat men för tillfället ORKAR jag bara inte. Finns det några mirakelmedel?
Jo det hjälper nog absolut men jag tänker mig om någon känner till ett medel som gör att det bara "rinner av". Vore drömmenKan inte autosol på en liten trissa på en skruvdragare kapa arbetet avsevärt?
Har bara gjort detta arbetet på slutrören en gång, men då manuellt med mikrofiberduk för hand, överraskad att det funkade så bra med autosol.
Japp https://cdbilvardsprodukter.se/product.html/mafra-cromobrill-2g-25kgVad har ni för tips om att ta bort sot på avgasrör? Har tidigare använt autosol och skrubbat men för tillfället ORKAR jag bara inte. Finns det några mirakelmedel?
Fast rören här är 335ans så det värsta bonnmecket måste jag hoppa överJag brukar köra fälgrengöring som brukar hjälpa. Sen kan fälgsyra funka men det och sen lite borstande med en fälgborste. Rekommenderas inte på nyare bilar/avgassystem men funkar för oss v70/xc70 maffian @alfgren.
Fälgrengöring av andra typer har jag i massor. Även syra. Är det bara att testa eller finns det stora risker? Spontant känner jag inte 6kg för två avgasrör är riktigt rätt mängd
Använder den till allt rostfritt på lastbilen och mina ändrör på BMWn.Fälgrengöring av andra typer har jag i massor. Även syra. Är det bara att testa eller finns det stora risker? Spontant känner jag inte 6kg för två avgasrör är riktigt rätt mängd
Vad säger ni om att använda högtrycksmunstycke till trädgårdsslangen för att tvätta bilen? Jag inbillar mig att jag inte stökar ned hela garaget om jag skulle använda mig av ett sådant istället för högtryckstvätten.
Eller köpa ny….Ser din bil ut såhär är det dags att tvätta ...
Finns ju automattvättar utan borstar!Jag har gått och skaffat en vit bil och många förstår direkt vad det innebär, många tvättar. Tidigare har jag handtvättat med Tershines produkter och kommer sannolikt fortsätta göra det då och då, men jag känner att jag behöver komplettera med underhållstvättar i maskin. Det gör lite ont att skriva.
Min fråga till er är då, finns det några bra maskintvättar som är någorlunda skonsamma? Vad är era erfarenheter?
Finns ju automattvättar utan borstar!
Om du kör med borstar så blockar jag dig
kolla OKQ8s-anläggningar dem har utan borstar har jag för mig (vet inte om det är så på alla deras)Borstlös är ju självklart utgångspunkten, men jag tycker att det är svårt att hitta. Nästan överallt är det borstar!
Annars funderade jag faktiskt på, blocka mig inte, att köra borstar med anledning av att det är en leasingbil och därmed "inte mitt problem" om tre år. Men jag känner mig samtidigt som en hemsk människa. Däremot, står det mellan att riskera tvättrepor och åka runt med smutsig bil... En smutsig bil är ju inte heller kul.
Så jag är i stort behov av tips på borstlösa tvättar i Stockholmsområdet, i synnerhet Bromma med omnejd!