• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

jiha

Breitling
image.jpg

Vissa likheter
http://www.intime.co/submariner/191...k-ceramic-v5-1-1-noob-best-edition-a2836.html
Sicka dårar!
 
B

Banankontakt

Guest
Det enda som för mig skulle tyda på att den inte är äkta är priset. Men jag är verkligen inte någon expert!

Hoppas att den är äkta! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

BadkarsPiraten

Vacheron
Drog precis en chansning på Tradera, kan ju vara en fake men 200kr kan det ju kanske vara värt. Vad tror ni, har jag blivit blåst?
image.jpg

Jag jämförde med min och noterade två saker.
De övre krusidullerna ovanför ROLEX har väldigt stort mellanrum på den du köpt.
Sedan så finns inget bindestreck mellan H och 18 som på min.
Dock så stor det S12 på min och D12 på den du köpt.
Jag kan inte uttala mig om äktheten men min känns betydligt mycket tydligare också, mindre skit omkring och den du köpt är väldigt vågig i det polerade området.
Samt så är både ROLEX och krusidullerna väldigt lågt, verkar som att det är högre och bra mycket tydligare på min.
Samt så verkar Rolex kronan både missformad, otydlig och väldigt lågt stansad.
20150821_133944.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag gjorde rent min och lade den på bättre underlag. Jag är skeptisk mot den du köpt...
20150821_134702.jpg


Sedan varför är kanterna vid gångjärnen så väldigt rundade på den?
20150821_134938.jpg


Och till slut, varför smalnar den av efter spännet?
Min håller samma form och storlek hela vägen.
EDIT: Nu ser jag ju att det självklart är pga att din har dubbel låset :banghead:
20150821_135000.jpg
 

tegelstein

Breitling
Jag gjorde rent min och lade den på bättre underlag. Jag är skeptisk mot den du köpt...
20150821_134702.jpg


Sedan varför är kanterna vid gångjärnen så väldigt rundade på den?
20150821_134938.jpg


Och till slut, varför smalnar den av efter spännet?
Min håller samma form och storlek hela vägen.
EDIT: Nu ser jag ju att det självklart är pga att din har dubbel låset :banghead:
20150821_135000.jpg

Ja loggan ser ju inte helt 100 ut på den jag köpt, den ser inte lika "välstansad" ut. Som sagt så var det en chansning, vi får väl se hur den ser ut när jag får hem den. 200 kan jag avvara om det nu inte skulle vara äkta...får se det som dålig lottorad som inte gick hem i så fall :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ja loggan ser ju inte helt 100 ut på den jag köpt, den ser inte lika "välstansad" ut. Som sagt så var det en chansning, vi får väl se hur den ser ut när jag får hem den. 200 kan jag avvara om det nu inte skulle vara äkta...får se det som dålig lottorad som inte gick hem i så fall :)

Absolut! Vi får väl se tillslut :)
Men jag tror fake pga den kassa finishen. Och ju mer jag jämför bilderna, desto säkrare blir jag.
 

adress

Friends of KS
Jag jämförde med min och noterade två saker.
De övre krusidullerna ovanför ROLEX har väldigt stort mellanrum på den du köpt.
Sedan så finns inget bindestreck mellan H och 18 som på min.
Dock så stor det S12 på min och D12 på den du köpt.
Jag kan inte uttala mig om äktheten men min känns betydligt mycket tydligare också, mindre skit omkring och den du köpt är väldigt vågig i det polerade området.
Samt så är både ROLEX och krusidullerna väldigt lågt, verkar som att det är högre och bra mycket tydligare på min.
Samt så verkar Rolex kronan både missformad, otydlig och väldigt lågt stansad.
20150821_133944.jpg
Beteckningarna lär ju vara annorlunda - eftersom du har en jubilee i guld/stål. Sedan tror jag frågeställarens är en damlänk. Din ser ut som min - förutom att jag har L12 (S12)
 

JohnDoe

Rolex
På rolexforums.com finns massa refnr etc på länkar med vad alla s o d etc betyder och ganska mycket bilder. Rolex outsourcade länktillverkning under 60-70 talet pga tullregler. Så man får kolla lite noggrannare.
 

Greven

Audemars
Något högt minst sagt. Bristfällig information i annonsen kan även tyckas.

Omega.jpg

Liiite väl billigt va?
Eller är personen bara ovetande om klockans värde?
image.jpg



Jepp. Det här är skumt lång väg. Underligt att det erbjuds cert, garanti och äkthetsbevis? Scam i allafall på något sätt...
 
B

Banankontakt

Guest
Illa!

Har du hört av dig till honom. Kanske fråga om någon extrabild för att se on han ens har en likadan klocka.
 
Topp