• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

alfgren

Rolex
2-Faktor
Min polare är chef på blocket, ska pressa honom på info
Är du polare med Jan?
(Han brukar inte benämna sina kompisar så direkt ;))

Eftersom jag jobbar inom Schibsted kan jag lova er att det inte är mutor som gör att klockor slinker igenom utan att granskarna helt enkelt inte kan jobba på den detaljnivån. Samma personer har 186 olika kategorier att granska, det går inte att hålla nivån lika hög som ett helt forum klockexperter. Gör så istället att ni anmäler annonserna, det sätts en massa skön spårning då bakom kulisserna vilket gör att det blir svårare för pajsarna att lägga in fler skräpannonser då.
 
Senast ändrad:

ErikGBG

Audemars
Är du polare med Jan?
(Han brukar inte benämna sina kompisar så direkt ;))

Eftersom jag jobbar inom Schibsted kan jag lova er att det inte är mutor som gör att klockor slinker igenom utan att granskarna helt enkelt inte kan jobba på den detaljnivån. Samma personer har 186 olika kategorier att granska, det går inte att hålla nivån lika hög som ett helt forum klockexperter. Gör så istället att ni anmäler annonserna, det sätts en massa skön spårning då bakom kulisserna vilket gör att det blir svårare för pajsarna att lägga in fler skräpannonser då.
Ne han är inte högsta hönset ännu men lär väl bli nån dag :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ne han är inte högsta hönset ännu men lär väl bli nån dag :)
Jag reagerar eftersom du skriver ordet "chef" och jag råkar veta att Blocket är typ den plattaste organisation som existerar. Det finns Jan och sedan 5-6st till. Resten är teamleads och basar egentligen inte över någonting förutom utvecklingssamtalen...

Men strunt i det och låt oss fokusera på annonser och fula klocksäljare istället :happyhappy:
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Är du polare med Jan?
(Han brukar inte benämna sina kompisar så direkt ;))

Eftersom jag jobbar inom Schibsted kan jag lova er att det inte är mutor som gör att klockor slinker igenom utan att granskarna helt enkelt inte kan jobba på den detaljnivån. Samma personer har 186 olika kategorier att granska, det går inte att hålla nivån lika hög som ett helt forum klockexperter. Gör så istället att ni anmäler annonserna, det sätts en massa skön spårning då bakom kulisserna vilket gör att det blir svårare för pajsarna att lägga in fler skräpannonser då.

Kan man ens styra så att en viss kontrollant granskar en viss annons?
Om inte så ter sig eventuella mutor rätt lönlösa.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan man ens styra så att en viss kontrollant granskar en viss annons?
Om inte så ter sig eventuella mutor rätt lönlösa.
Inte som privatperson utanför organisationen. Dessutom lär det inte vara värt det. Om annonsen anmäls granskas den igen av andra personer. Därför är det bästa vi kan göra som forum att anmäla varenda annons vi ser som vi misstänker och berätta varför.
 

månljus

Panerai
Är du polare med Jan?
(Han brukar inte benämna sina kompisar så direkt ;))

Eftersom jag jobbar inom Schibsted kan jag lova er att det inte är mutor som gör att klockor slinker igenom utan att granskarna helt enkelt inte kan jobba på den detaljnivån. Samma personer har 186 olika kategorier att granska, det går inte att hålla nivån lika hög som ett helt forum klockexperter. Gör så istället att ni anmäler annonserna, det sätts en massa skön spårning då bakom kulisserna vilket gör att det blir svårare för pajsarna att lägga in fler skräpannonser då.
Det ligger nog mycket i det du säger och jag vet som sagt inte hur det ser ut i dag. Men att det har skett kan jag lova dig tillbaka. Om det sen är eller kanske rättare sagt var en anledning till att just kassa klockannonser slank igenom kan jag inte svara på.
 

poormans

Rolex
en säljare som lär skratta hela vägen till banken
16030 med TT krona som tappar beläggningen?? och även en senare servicetavla men då är den ju iofs servad någon gång under 90-talet
upload_2016-11-25_18-53-2.png
 

sjökvist

<—Axel Nilson
jag skulle sälja en mobil för ett par år sen, och första gången var det rigorösa kontroller, jag skulle enligt dom ta ett foto av mobilen tillsammans med en dagsfärsk tidning, men jag testade att lägga in annonsen en gång till på samma sätt som första gången och då gick den igenom.
Det verkar som att de gör stickkontroller, men de släpper igenom mycket skit.
nu för tiden undviker jag att sälja nåt på blocket, man blir jävligt trött på"bästa pris kompis".
 
jag skulle sälja en mobil för ett par år sen, och första gången var det rigorösa kontroller, jag skulle enligt dom ta ett foto av mobilen tillsammans med en dagsfärsk tidning, men jag testade att lägga in annonsen en gång till på samma sätt som första gången och då gick den igenom.
Det verkar som att de gör stickkontroller, men de släpper igenom mycket skit.
nu för tiden undviker jag att sälja nåt på blocket, man blir jävligt trött på"bästa pris kompis".
Beror i och för sig på vad man säljer. Vissa produkter är inga problem men annat gör man bäst i att undvika att lägga ut på Blocket. Skulle sälja några ärvda mattor för några år sedan. Det gör jag aldrig om, bara helt hopplösa personer som hörde av sig.
 
Topp