• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Oavsett vem som säljer eller vilka värderingsmän de använder har jag svårt att se hur de skulle friskrivs sig juridiskt om de sålt en kopia.
Som jag skrev i berörd tråd:
"..när det handlar om klockor använder sig Fogden alltid (iaf när vi snackar klockor över parfymnivå) av genom upphandling avtalade professionella värderingsmän. Rent formellt kan ju inte Fogden ta ansvar för att de proffs som utför jobbet verkligen gör det på ett korrekt sätt; lite liknande princip som en "force majeure"-klausul.."
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Då måste det vara särskilda lagar för kronkalle ty vanliga handlare kan inte friskriva sig bara för att de använder underleverantörer. Verkligen inte.
 

Makkanxd

Rolex
Fan att man inte bor i Götet..ofta fyndlägd nere i södra Sverige!
IMG_0628.PNG
IMG_0629.PNG
 

Mankebank

Cartier
Bryter in med en lite mer seriös aktör(?) än diverse privatpersoner på Shpock och Blocket.
En läcker Mont Blanc, någon?

En värdering på 1.800kr talar ju om att de är väl medvetna.
Men att den säljs, och att den dessutom säljs som en Mont Blanc, är unket.
Skrivit till dem, givetvis.


item_544025_5bfecbe7fd.JPG
Fräsch shabby chic-känsla med guldfärgen delvis bortnött från bandhornen. Den looken kommer starkt i vår. Kom ihåg var ni läste det först.
 

Stensjö

Breitling
Nånon som har erfarenhet från blocket? Riskabelt att handla från privata säljare? Endast Face to Face försäljningar som är aktuellt där antar jag
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Nånon som har erfarenhet från blocket? Riskabelt att handla från privata säljare? Endast Face to Face försäljningar som är aktuellt där antar jag
Som med allt annat man ska köpa begagnat handlar det minst lika mycket om att köpa säljaren som produkten som säljs... Om någonting känns fishy är det inte helt osannolikt att det är något som inte stämmer.
 

Stensjö

Breitling
Som med allt annat man ska köpa begagnat handlar det minst lika mycket om att köpa säljaren som produkten som säljs... Om någonting känns fishy är det inte helt osannolikt att det är något som inte stämmer.
Yes! Har precis börjat kolla lite begagnat då det verkar finnas mkt att spara där, men gäller väll att vara lite försiktig.
 
Topp