• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

SPW

Cartier
Såg nyss en fin Hublot på blocket. Jag messade säljaren då han missat skriva refnumret. Svaret jag fick: ”det får du tillsammans med klockan vid köp”. Vänligt försökte jag berätta att det var vesäntligt och han skulle få svårigheter att sälja klockan utan refnumret. Fortfarande var han stenhårt inställd på att jag inte hade något att göra med vilket refnummer hans fina klocka hade. I det här skedet hade mitt intresse för själva klockan svalnat (framförallt för att jag satt på muggen och kokade av ilska över vilka jävla idioter det finns därute) och jag försökte sakligt och bestämt förklara vad jag menade. Jag tog även upp jämförelser, typ: soffa säljes för tio tusen, form och färg meddelas vid köp. Men tamejfaan, idioten fattade fortfarande inte och trodde att jag på något sätt ville lura honom. Jag tackade för mig och önskade honom lycka till och att kvällen skulle bli fantastisk. Nu, efter någon timme börjar den blodsprängda ådran i min panna så sakterligen att avta och käkmusklerna börjar att slappna av. Nu blir det Homeland och ostbollar. Trevlig kväll därute!:p
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Såg nyss en fin Hublot på blocket. Jag messade säljaren då han missat skriva refnumret. Svaret jag fick: ”det får du tillsammans med klockan vid köp”. Vänligt försökte jag berätta att det var vesäntligt och han skulle få svårigheter att sälja klockan utan refnumret. Fortfarande var han stenhårt inställd på att jag inte hade något att göra med vilket refnummer hans fina klocka hade. I det här skedet hade mitt intresse för själva klockan svalnat (framförallt för att jag satt på muggen och kokade av ilska över vilka jävla idioter det finns därute) och jag försökte sakligt och bestämt förklara vad jag menade. Jag tog även upp jämförelser, typ: soffa säljes för tio tusen, form och färg meddelas vid köp. Men tamejfaan, idioten fattade fortfarande inte och trodde att jag på något sätt ville lura honom. Jag tackade för mig och önskade honom lucka till och att kvällen skulle bli fantastisk. Nu, efter någon timme börjar den blodsprängda ådran i min panna så sakterligen att avta och käkmusklerna börjar att slappna av. Nu blir det Homeland och ostbollar. Trevlig kväll därute!:p
Haha. Kanske trodde han ref nr = serienummer?
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Såg nyss en fin Hublot på blocket. Jag messade säljaren då han missat skriva refnumret. Svaret jag fick: ”det får du tillsammans med klockan vid köp”. Vänligt försökte jag berätta att det var vesäntligt och han skulle få svårigheter att sälja klockan utan refnumret. Fortfarande var han stenhårt inställd på att jag inte hade något att göra med vilket refnummer hans fina klocka hade. I det här skedet hade mitt intresse för själva klockan svalnat (framförallt för att jag satt på muggen och kokade av ilska över vilka jävla idioter det finns därute) och jag försökte sakligt och bestämt förklara vad jag menade. Jag tog även upp jämförelser, typ: soffa säljes för tio tusen, form och färg meddelas vid köp. Men tamejfaan, idioten fattade fortfarande inte och trodde att jag på något sätt ville lura honom. Jag tackade för mig och önskade honom lycka till och att kvällen skulle bli fantastisk. Nu, efter någon timme börjar den blodsprängda ådran i min panna så sakterligen att avta och käkmusklerna börjar att slappna av. Nu blir det Homeland och ostbollar. Trevlig kväll därute!:p
Printa annonsen, då kan vi vara fler som frågar efter ref :D
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
D48E1C78-7791-4A05-9E48-7AAB5BFBD206.png

3C8C7AB8-40D7-40C0-BA58-C39B3FA05F47.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När jag snackade referensnummer om min nästa klocka med min morsa trodde hon jag menade Serienummer, då frågade hon varför säljaren givit mig ett serienummer innan jag ens köpt klockan... så vem vet, denna snubben kanske tror det är något i den stilen? Men sen så skriver du ju faktiskt att det finns variationer osv så då tycker man ju inte att det kan vara så.... hur det än blir så verkar snubben vara helt borta haha :hilarious::hilarious:
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Like
Reactions: SPW

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såg den här på FB i en lokal säljgrupp i småland.
300 spänn! Visst, man får köra fram tidtagningen 37 sekunder för att kunna beräkna hastighet men man får en Daytona med datum! Dessutom är sekundvisaren utbytt mot veckodag.

E9BEA08F-2949-48E3-9B2B-F3186A6E7277.png
Vad i hel**te?! Måste vara den konstigaste kopian jag sett på länge.
 

SPW

Cartier
Inte så schysst att outa hans nummer eller? Kunde du verkligen inte googla fram refnr med info fr annons? Stor ju både modell och år.. och bild.
Telefonnumret går till ett företag. Själva grejen var ju att han inte ville lämna ut refnumret. Tyckte det (för oss klocknördar) var en ganska rolig historia;).
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Inte så schysst att outa hans nummer eller? Kunde du verkligen inte googla fram refnr med info fr annons? Stor ju både modell och år.. och bild.
Förvisso kanske onödigt att outa numret, men angående referensnumret - vad har säljaren för att inte uppge det? Det är ju det som är den springande punkten här. Helknasigt.
 

SPW

Cartier
Ja, jag håller med att det är knasigt. Men här spelar det ingen roll då intressenten lätt kan hitta ref med en lätt sökning med tillgänglig info fr annons. Nu är det mer knasigt med alla sms fr och bak och inlägg här, när Stoffe här kunde googlat det. Men stoffe ville visa att Gustav minsann är helt knasig och yr i bollen som inte förstår att refnr är modell beteckning och inte koden till hans skattkammare ;)
Var väl kanske inte riktigt en seriös spekulant. Ville faktiskt mest hjälpa till...:angel:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Även om jag håller med i sak att det är larvigt att han inte vill uppge ref så tycker även jag att det är onödigt att lägga ut mobilnumret, vare sig det står på ett företag eller inte. Samt att varför tar du upp att du har ett konto på KS? Tillför inget utan ser bara larvigt ut, säger inget om vare sig hur kunnig eller seriös du är bara för att du har ett konto här. Hade du refererat till din Goodguys & Badguys-tråd (om du har en) så hade jag förstått det.

Men lite udda är det att han är helt öppen med varför han säljer, vilket i sig är en ganska konstig anledning men vägrar skriva vilken ref. Låter nästan som att han gör det av ren trots och inte av någon riktig anledning o_O
 
Senast redigerad av en moderator:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var väl kanske inte riktigt en seriös spekulant. Ville faktiskt mest hjälpa till...:angel:

Så du utgav dig för att vilja köpa klockan, efterfrågade information men blev sur då säljaren inte ville göra dig till viljes. Och om du hypotetiskt hade fått informationen så hade du i alla fall inte köpt klockan då du citat "var väl kanske inte riktigt en seriös spekulant".

Du inser väl ironin i att det är den typen av "köpare" som kommer med propåer utan att egentligen vara intresserade som mer och mer frekvent lyfts fram som avskräckande exempel på KS ;) Det är väldigt mycket meta i hela den här historien :)
 

SPW

Cartier
Även om jag håller med i sak att det är larvigt att han inte vill uppge ref så tycker även jag att det är onödigt att lägga ut mobilnumret, vare sig det står på ett företag eller inte. Samt att varför tar du upp att du har ett konto på KS? Tillför inget utan ser bara larvigt ut, säger inget om vare sig hur kunnig eller seriös du är bara för att du har ett konto här. Hade du refererat till din Goodguys & Badguys-tråd (om du har en) så hade jag förstått det.

Men lite udda är det att han är helt öppen med varför han säljer, vilket i sig är en ganska konstig anledning men vägrar skriva vilken ref. Låter nästan som att han gör det av ren trots och inte av någon riktig anledning o_O
Tanken var att han skulle förstå att jag inte är ute och cyklar, därav nämnde jag ks. Tänkte inte på numret när jag postade konversationen faktiskt...
 

SPW

Cartier
Så du utgav dig för att vilja köpa klockan, efterfrågade information men blev sur då säljaren inte ville göra dig till viljes. Och om du hypotetiskt hade fått informationen så hade du i alla fall inte köpt klockan då du citat "var väl kanske inte riktigt en seriös spekulant".

Du inser väl ironin i att det är den typen av "köpare" som kommer med propåer utan att egentligen vara intresserade som mer och mer frekvent lyfts fram som avskräckande exempel på KS ;) Det är väldigt mycket meta i hela den här historien :)
Fast till en början var jag ju uppenbart intresserad, därav frågan. Intresset avtog i och med konversationen, då tog känslan att hjälpa till över.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tanken var att han skulle förstå att jag inte är ute och cyklar, därav nämnde jag ks. Tänkte inte på numret när jag postade konversationen faktiskt...
Jag förstod att det var någon sån tanke bakom men risken är att det ses på fel sett från läsarens sida. Risk för besserwisser varning att namndroppa ett forum om man tolkar det fel vilket det ser ut som han gjorde.

Ingen stor grej och hoppas du inte tar min kritik så allvarligt, jag är inte ute efter att klanka ner på dig eller något sånt.
 

SPW

Cartier
Jag förstod att det var någon sån tanke bakom men risken är att det ses på fel sett från läsarens sida. Risk för besserwisser varning att namndroppa ett forum om man tolkar det fel vilket det ser ut som han gjorde.

Ingen stor grej och hoppas du inte tar min kritik så allvarligt, jag är inte ute efter att klanka ner på dig eller något sånt.
Inga problem. Ville bara dela med mig av en kul (frustrerande, hårslitande) diskussion.:happyhappy:
 
Topp