• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Att det är en Bratte som säljs från GBG är absolut ovanligt, trodde inte att de släppte dessa frivilligt. Men... med tanke på COVID och att krogköerna inte finns att prata om så antar jag att vakterna på Avenyn känner av detta och behöver göra vissa uppoffringar. :p
"Unik möjlighet att förvärva en av Göteborgs enda Brattar på den öppna marknaden."
 

Fritz1

Omega
Blev lite sugen på Gul Slappheten Crystal

2084905C-D8C9-4C1F-882A-FD106DC2B14F.png
 

olig

Omega
Ser jag i syne eller sitter han med öppna byxor och lite mage och kallingar synligt? 😄

Öppen gylf är för klockannonsörerna vad fruktskålen eller områdesbilderna är för mäklarna. Det trodde jag alla kände till?
 

Goflorp

Cartier
Asså, skall man köpa klocka i +kvartsmiljonklassen, vänder man sig inte till nån ytterst seriös handlare då?

Köper man verkligen sånt på Blocket?

Kompis blev "erbjuden" dyr klocka och ville jag skulle hänga med - affären skulle tydligen göras
upp i något parkeringsgarage.....
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Hade likväl kunnat undertecknat med Björn Ligan. Lustigt att postgången från Norge för att skicka handlingar inte verkar fungera. Men cash fanns det ju gott om…. :banghead:
Tydligen dåligt med cash ändå. Skrev till han och erbjöd hjälp att få in cert och box i Sverige då jag har kontakter som pendlar dagligen över gränsen. Han tackade för hjälpen men ”behöver pengarna väldigt akut därmed spelar inte en tia så stor roll”
😂👌
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Tydligen dåligt med cash ändå. Skrev till han och erbjöd hjälp att få in cert och box i Sverige då jag har kontakter som pendlar dagligen över gränsen. Han tackade för hjälpen men ”behöver pengarna väldigt akut därmed spelar inte en tia så stor roll”
😂👌
Tja. Det finns inga handlingar.
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Nej såklart inte. Tråkigt att det ska försöka bortförklaras. Är ju inte unikt att cert saknas lixom
Jag betalar hellre 150 för ett full set. Det är roligt att sitta o pilla lite på det som ingår när man köper en lyxklocka. Jag brukar ta en bärs eller något starkare och bläddra lite i manualerna lite då och då. Även om jag vet exakt vad som står där kan man ju ha missat något 😎⛄️
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tydligen dåligt med cash ändå. Skrev till han och erbjöd hjälp att få in cert och box i Sverige då jag har kontakter som pendlar dagligen över gränsen. Han tackade för hjälpen men ”behöver pengarna väldigt akut därmed spelar inte en tia så stor roll”
😂👌
Det så klart när tant "Aina" jagar en. Undrar om han kan gå med på att låta polisen eller AD göra en slagning så att klockan inte är stulen nu när handlingarna saknas. Bara för att friskriva honom menar jag :cool:....... (Ironi för den som undrar).
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Det så klart när tant "Aina" jagar en. Undrar om han kan gå med på att låta polisen eller AD göra en slagning så att klockan inte är stulen nu när handlingarna saknas. Bara för att friskriva honom menar jag :cool:....... (Ironi för den som undrar).
Jag fick inte ens något svar på enkel fråga. Jag undrade om inte garantin är kopplat mot certifikatet? En "lyxklocka" från 2018 utan cert. Det är helt sanslöst.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag fick inte ens något svar på enkel fråga. Jag undrade om inte garantin är kopplat mot certifikatet? En "lyxklocka" från 2018 utan cert. Det är helt sanslöst.
Med tanke på de olika svaren från honom hoppas jag att alla anmäler annonsen. Sedan får han väl bevisa motsatsen om den nu är helt ärligt införskaffad.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Eller varför inte Kronofogden. De lyckades ju bra med en Daytona en gång i tiden :cool:
Jo, den var ju skoj också. Jag reagerade mest på att säljaren av en suspekt Rolle heter just Kaplan i efternamn. Tänkte att han borde ju inte ha problem med att kolla upp om den är stulen eller falsk med det namnet :D
 

Aron72

Cartier
Screenshot_20210505-072259_Facebook.jpg

Dök upp i flödet... tja hoppas ingen här inne ligger bakom, oanade funktioner?? 1800 riksdaler, nja man kan nog hitta annat för den pengen (orient tex)
 
Topp