• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Nyfiken på vad såna där custom-jobb kostar i andrahand.

Ingen som vet?
Beror nog helt på vem som gör det och vad för något man sätter dit. Finns ju allt från riktigt skickliga juvelerare med fantastiska stenar till rent jäkla skräp. Väldigt populärt på andra sidan Atlanten men tror att efterfrågan och utbud här är väldigt skralt, så svårt att säga något om det, antar jag.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Här har vi en skön Seamaster som också är ”flight-qualified by NASA”. Bästa av två världar, man får ju både en Seamaster och en Speedmaster till den lilla prislappen på 16000kr🤣 Säljaren har massor av goda omdömen, så han kanske inte ens vet själv att det är en fejk?!😱
7DA90012-7E63-4A18-978E-73BA7D50FD47.jpeg
44B4E582-C8AF-4434-99AB-3B1AB27DE799.jpeg
87F2D2EB-0C11-4C91-9D22-39391EB255D4.jpeg
 

Samuelh

Breitling
Här har vi en skön Seamaster som också är ”flight-qualified by NASA”. Bästa av två världar, man får ju både en Seamaster och en Speedmaster till den lilla prislappen på 16000kr🤣 Säljaren har massor av goda omdömen, så han kanske inte ens vet själv att det är en fejk?!😱
7DA90012-7E63-4A18-978E-73BA7D50FD47.jpeg
44B4E582-C8AF-4434-99AB-3B1AB27DE799.jpeg
87F2D2EB-0C11-4C91-9D22-39391EB255D4.jpeg
Så hemskt att det finns folk som köper detta..
 
  • Like
Reactions: PJZ

Espresso

Cartier
$180 var retail. Förvånar mig dock inte om han får 5 lökar för den.
Ok, ja det var ju en bit upp får man väl säga. Jag läste kort om modellen när den släpptes, men har inga direkta minnen om hur liten produktion det var. Den såldes ju slut relativt snabbt. Brukar hodinkees limiterade sälja slut?
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Ok, ja det var ju en bit upp får man väl säga. Jag läste kort om modellen när den släpptes, men har inga direkta minnen om hur liten produktion det var. Den såldes ju slut relativt snabbt. Brukar hodinkees limiterade sälja slut?
Hodinkee + John Mayer är en bra combo.
Gillar båda, John Mayer mer.

Kan tänka mig att annonsören får det den vill ha.
 

Olpes

Cartier
Ok, ja det var ju en bit upp får man väl säga. Jag läste kort om modellen när den släpptes, men har inga direkta minnen om hur liten produktion det var. Den såldes ju slut relativt snabbt. Brukar hodinkees limiterade sälja slut?
Skulle nog säga att de flesta limiterade hodinkee-modellerna säljer slut; men alla säljs inte över retail. Jag sålde exempelvis deras limiterade timex här på forumet för samma pris som jag köpte den för, medan andra modeller såsom Speedmastern och John Mayer G-shocken är desto mer eftertraktade.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Här har vi en skön Seamaster som också är ”flight-qualified by NASA”. Bästa av två världar, man får ju både en Seamaster och en Speedmaster till den lilla prislappen på 16000kr🤣 Säljaren har massor av goda omdömen, så han kanske inte ens vet själv att det är en fejk?!😱
7DA90012-7E63-4A18-978E-73BA7D50FD47.jpeg
44B4E582-C8AF-4434-99AB-3B1AB27DE799.jpeg
87F2D2EB-0C11-4C91-9D22-39391EB255D4.jpeg
Verkar ju iof rätt modern iom att man bara verkar behöva en pusher(?). Undrar om den nedre delen är för förvaring av flytväst eller kanske rent av helium escape valve som ligger dold. :D
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hur ser det här ut?
CC0F65D3-281E-44F3-BC33-3A470DF75D3C.png
Att det är en Bratte som säljs från GBG är absolut ovanligt, trodde inte att de släppte dessa frivilligt. Men... med tanke på COVID och att krogköerna inte finns att prata om så antar jag att vakterna på Avenyn känner av detta och behöver göra vissa uppoffringar. :p
 
Topp