• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

mouqvist

Rolex
Dyrt för skräp...
0E5561A7-E562-4F0C-B32A-4659E00B6E18.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Såg den idag, helt sinnes.
Hur pass noga kontroller gör pantbanker som Sefina? Bland privatannonser är det relativt vanligt att folk skriver att klockan de säljer har stannat/inte fungerar när det i de flesta bara är ett simpelt batteribyte som krävs. Det är möjligt att det är samma sak här men är Sefina verkligen så pass slarviga att man inte ens bemödar sig med att kolla upp det innan man annonser ut en vara till det priset? Jag förstår så klart att de inte har varken tid eller resurser att lägga ner hur mycket tid som helst på varje objekt men det är en väldigt snabb, enkel och billig åtgärd som troligtvis skulle öka intresset rejält. Har dock ingen koll på värdet på klockan i sig utan jag menar det mer allmänt.
 

ScubaKing

Audemars
Hur pass noga kontroller gör pantbanker som Sefina? Bland privatannonser är det relativt vanligt att folk skriver att klockan de säljer har stannat/inte fungerar när det i de flesta bara är ett simpelt batteribyte som krävs. Det är möjligt att det är samma sak här men är Sefina verkligen så pass slarviga att man inte ens bemödar sig med att kolla upp det innan man annonser ut en vara till det priset? Jag förstår så klart att de inte har varken tid eller resurser att lägga ner hur mycket tid som helst på varje objekt men det är en väldigt snabb, enkel och billig åtgärd som troligtvis skulle öka intresset rejält. Har dock ingen koll på värdet på klockan i sig utan jag menar det mer allmänt.

Min egna erfarenhet är att dom är extremt noga och kollar typ allt som går att kolla före dem lånar ut några pengar.
 
  • Like
Reactions: HSK

Helagoes

Breitling

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har lagt ut en 116300 till försäljning på Blocket och visst finns det en del skickliga förhandlare där ute
Skärmavbild 2020-04-20 kl. 15.58.08.png
Detta är en av anledningarna till att jag helt slutat använda blocket. Fungerar ju tamefan inte längre. Kanske 1/50 som faktiskt är seriösa.
Det absolut värsta man kan göra är att lägga ut sitt nummer. Bara att byta telefonnummer efteråt.
 

Helagoes

Breitling
Detta är en av anledningarna till att jag helt slutat använda blocket. Fungerar ju tamefan inte längre. Kanske 1/50 som faktiskt är seriösa.
Det absolut värsta man kan göra är att lägga ut sitt nummer. Bara att byta telefonnummer efteråt.
Helt rätt. Telefonnummer och efternamn håller jag för mig själv.
 
Topp