• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Laplander

Rolex
Vad sägs om den här från Tradera??
B3DB76BC-5B78-4D7F-AA92-3350E61549DD.png
DF631428-C4E9-4071-9BE6-19F82BFD34CB.png B4ADFE98-4C0E-47CC-9C8A-F990FB0725D7.png
Tänker på den gamla klyschan "allting går att sälja med mördande reklam"... :oops:
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Billigt o bra. Inte helt lätt med nollor.
 

Bilagor

  • B25A86F0-D247-4846-BA8D-F374CD0B5EF3.png
    B25A86F0-D247-4846-BA8D-F374CD0B5EF3.png
    59.5 KB · Visningar: 246
Senast ändrad:

MKII

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Tavla
Orkar inte gå igenom hela tråden..... nyfiken, vad gör den fejk ?
Vridringen är av plast/bakelit (det har inte 79260, ingen "Small block" har detta. Dessa fanns på 79160 "big block")

Tavlan är kopierad från en Big block, se index (+ feltryckt text).

Boett (saknar bandhål).

Glaset (frost + helt rät kant).

Dessutom fel box.
 
Senast ändrad:

Vonlind

Panerai
Relativt säker på att detta är en kopia, se typsnitt på insidan av bandet.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210403_222229_se.appcorn.Blocket.jpg
    Screenshot_20210403_222229_se.appcorn.Blocket.jpg
    155.8 KB · Visningar: 220

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Att ha mage att jämföra en Unimatic med IWC???
 

Bilagor

  • Screenshot_2021-04-05-14-26-06-578_se.appcorn.Blocket.jpg
    Screenshot_2021-04-05-14-26-06-578_se.appcorn.Blocket.jpg
    163.9 KB · Visningar: 159
  • IMG_20210405_142622.jpg
    IMG_20210405_142622.jpg
    52.8 KB · Visningar: 166

freppa

Omega
2-Faktor
Hittade en klocka på Tradera
" i jättebra skick med original armband och spänne. Dock vet jag inte om den fungerar eller om det bara behövs byta batteri då jag aldrig har testat/lämnat in den."

Vad tror experterna i panelen? :D Tycker det var riktigt snygg krona på denna!
1617723929714.png
1617723949151.png


 

NOCCO

Breitling
Hej kära klocksnackare. Jag vill skriva ut en liten varning till er alla där ute som säljer/köper klockor på blocket. Jag la ut min klocka, värde ca 100' på blocket och fick ett par meddelanden skickade till mig, inga jätteseriösa mest frågor om hur mycket man kunde gå ner i pris som vanligt.. Men efter ett tag så kontaktar en person mig och frågar om jag skulle vilja byta mot hans stålsub fullset. Det kunde vara intressant svarade jag och vi bestämde möte dagen därpå. Spekulanten bodde ca 1.5 timme ifrån mig och bilade ner hit. Vi träffas på en mycket säker plats för bådas säkerhet och vi kollar på varandras klockor. Personen tog med en RIKTIGT BRA KOPIA, varför skriver jag med caps? Jo, för att jag har ägt 4 stycken stålsubs tidigare, har sett många fakes tidigare men denna kopia var 100% perfekt, perfekt urtavla, index, länken kändes precis som en stålsub ska göra, rätt lås, m.m. Certifikatet var stämplat, den hade till och med rätt box samt ytterkartong. Hur jag visste att den inte var äkta då? Killen kändes allmänt okunnig om klockor. Jag ställde honom ett par frågor, och han verkade totalt ointresserad. Därför ville jag vara extra säker, även om jag själv som har hanterat dessa klockor och enligt mig själv är ganska bra på hur dem ska se ut 100% trodde att den var riktig, så jag frågade min kompis som är expert på dem, och han sa att det var ytterst små detaljer han kunde se på bland annat kortet, hur det var stämplat, länken o.s.v men att det var den bästa kopian han hade sett. Snälla var försiktiga där ute, jag kommer personligen aldrig att lägga ut någon klocka på blocket mer.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Hej kära klocksnackare. Jag vill skriva ut en liten varning till er alla där ute som säljer/köper klockor på blocket. Jag la ut min klocka, värde ca 100' på blocket och fick ett par meddelanden skickade till mig, inga jätteseriösa mest frågor om hur mycket man kunde gå ner i pris som vanligt.. Men efter ett tag så kontaktar en person mig och frågar om jag skulle vilja byta mot hans stålsub fullset. Det kunde vara intressant svarade jag och vi bestämde möte dagen därpå. Spekulanten bodde ca 1.5 timme ifrån mig och bilade ner hit. Vi träffas på en mycket säker plats för bådas säkerhet och vi kollar på varandras klockor. Personen tog med en RIKTIGT BRA KOPIA, varför skriver jag med caps? Jo, för att jag har ägt 4 stycken stålsubs tidigare, har sett många fakes tidigare men denna kopia var 100% perfekt, perfekt urtavla, index, länken kändes precis som en stålsub ska göra, rätt lås, m.m. Certifikatet var stämplat, den hade till och med rätt box samt ytterkartong. Hur jag visste att den inte var äkta då? Killen kändes allmänt okunnig om klockor. Jag ställde honom ett par frågor, och han verkade totalt ointresserad. Därför ville jag vara extra säker, även om jag själv som har hanterat dessa klockor och enligt mig själv är ganska bra på hur dem ska se ut 100% trodde att den var riktig, så jag frågade min kompis som är expert på dem, och han sa att det var ytterst små detaljer han kunde se på bland annat kortet, hur det var stämplat, länken o.s.v men att det var den bästa kopian han hade sett. Snälla var försiktiga där ute, jag kommer personligen aldrig att lägga ut någon klocka på blocket mer.
Oj vad obehagligt det låter. Skönt att det gick bra för dig trots allt!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej kära klocksnackare. Jag vill skriva ut en liten varning till er alla där ute som säljer/köper klockor på blocket. Jag la ut min klocka, värde ca 100' på blocket och fick ett par meddelanden skickade till mig, inga jätteseriösa mest frågor om hur mycket man kunde gå ner i pris som vanligt.. Men efter ett tag så kontaktar en person mig och frågar om jag skulle vilja byta mot hans stålsub fullset. Det kunde vara intressant svarade jag och vi bestämde möte dagen därpå. Spekulanten bodde ca 1.5 timme ifrån mig och bilade ner hit. Vi träffas på en mycket säker plats för bådas säkerhet och vi kollar på varandras klockor. Personen tog med en RIKTIGT BRA KOPIA, varför skriver jag med caps? Jo, för att jag har ägt 4 stycken stålsubs tidigare, har sett många fakes tidigare men denna kopia var 100% perfekt, perfekt urtavla, index, länken kändes precis som en stålsub ska göra, rätt lås, m.m. Certifikatet var stämplat, den hade till och med rätt box samt ytterkartong. Hur jag visste att den inte var äkta då? Killen kändes allmänt okunnig om klockor. Jag ställde honom ett par frågor, och han verkade totalt ointresserad. Därför ville jag vara extra säker, även om jag själv som har hanterat dessa klockor och enligt mig själv är ganska bra på hur dem ska se ut 100% trodde att den var riktig, så jag frågade min kompis som är expert på dem, och han sa att det var ytterst små detaljer han kunde se på bland annat kortet, hur det var stämplat, länken o.s.v men att det var den bästa kopian han hade sett. Snälla var försiktiga där ute, jag kommer personligen aldrig att lägga ut någon klocka på blocket mer.
Så länge du bara säljer och inte byter så är du ju safe, eller?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Så länge du bara säljer och inte byter så är du ju safe, eller?

Jo så kan man också se på det. Ville mest bara med mitt inlägg här varna er andra för dessa bedrägeriförsök eftersom att klockan var så välgjord.
Har sålt flertal klockor via blocket. Många seriösa och många fler oseriösa. De oseriösa skrämmer man bort genom att säga att affären sker på ett bevakat kontor med reception osv. Så fort de läser detta så slutar det med att de inte svarar. Sen även som du säger, så länge man använder swish eller banköverföring så är man rätt säker.
 

NOCCO

Breitling
Har sålt flertal klockor via blocket. Många seriösa och många fler oseriösa. De oseriösa skrämmer man bort genom att säga att affären sker på ett bevakat kontor med reception osv. Så fort de läser detta så slutar det med att de inte svarar. Sen även som du säger, så länge man använder swish eller banköverföring så är man rätt säker.
Jag var noga med att informera honom om att det skulle ske på en säker plats med kameror. Han sa att det inte var några problem, han insisterade även på att min vän skulle kolla på klockan när jag nämnde det, antagligen hade han mycket stark tro på sin kopia.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag var noga med att informera honom om att det skulle ske på en säker plats med kameror. Han sa att det inte var några problem, han insisterade även på att min vän skulle kolla på klockan när jag nämnde det, antagligen hade han mycket stark tro på sin kopia.
Kan det vara så att han kanske tror att det är en äkta klocka han har? Känns som förutsättningarna är goda ju... Insisterar till att visa upp klockan, går med på att ses på bevakat plats. Ringer egentligen inga klockor. Kan vara så som nämns ovan.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Jag var noga med att informera honom om att det skulle ske på en säker plats med kameror. Han sa att det inte var några problem, han insisterade även på att min vän skulle kolla på klockan när jag nämnde det, antagligen hade han mycket stark tro på sin kopia.
Han kanske själv inte kände till att det var en kopia? Att han utan vetskap alltså blivit blåst själv 🤷‍♂️
 

NOCCO

Breitling
Jag har ingen aning. Min magkänsla säger mig att han visste att det var en kopia men jag har inget belägg för det, det var bara allmänt hur han uppträdde, 0 intresse för klockor ö.h.t.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hittade en klocka på Tradera
" i jättebra skick med original armband och spänne. Dock vet jag inte om den fungerar eller om det bara behövs byta batteri då jag aldrig har testat/lämnat in den."

Vad tror experterna i panelen? :D Tycker det var riktigt snygg krona på denna!
1617723929714.png
1617723949151.png


Det är i sin ordning då kaliber 1365 justeras mha en tunn stålpinne tex. Stencoolt faktiskt. Ett fynd för 2065kr om den är i ordning skulle jag nog säga.
(Har inget med annonsen att göra)

Exempelbild på annan 1365 från chrono24
1617817858252.png
 
Senast ändrad:

freppa

Omega
2-Faktor
Det är i sin ordning då kaliber 1365 justeras mha en tunn stålpinne tex. Stencoolt faktiskt. Ett fynd för 2065kr om den är i ordning skulle jag nog säga.
(Har inget med annonsen att göra)

Exempelbild på annan 1365 från chrono24
1617817858252.png
Helt korrekt! Jag i min iver som inte kollade tillräckligt - tyckte dock beskrivningen forfarande var rolig :) men antar att många på Tradera endast beskriver yttre skick och inte om den funkar eller ej..
 

Son

Omega
2-Faktor
Är det killen som har en 2018? Ställde en del frågor ang. ursprung kvitto mm
Han blev väldigt irriterad för att jag var så frågvis, konversationen upphörde när jag ville göra kontroll av klockan hos AD
Så håller med känns någonting fel avstå det kommer fler klockor.
 
Topp